قبل از خرید سنگ قبر چه نکاتی را رعایت کنیم؟ - افق اقتصادی

قبل از خرید سنگ قبر چه نکاتی را رعایت کنیم؟ - افق اقتصادی
پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-09
کد خبر: 237369 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ |
34 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مطمعناً بسیاری از افراد مایلند با انتخاب سنگ قبر مناسب به عزیزان آسمانی خود ادای احترام کنند. انتخاب سنگ قبر یکی از پرچالش‌ترین کارهای کفن و دفن محسوب می‌شود که به دلیل ماندگاری آن تا مدت ها در معرض دید افراد قرار می‌گیرد.

قبل از خرید سنگ قبر چه نکاتی را رعایت کنیم؟

مطمعناً بسیاری از افراد مایلند با انتخاب سنگ قبر مناسب به عزیزان آسمانی خود ادای احترام کنند. انتخاب سنگ قبر یکی از پرچالش‌ترین کارهای کفن و دفن محسوب می‌شود که به دلیل ماندگاری آن تا مدت ها در معرض دید افراد قرار می‌گیرد.

در هنگام خرید سنگ قبر حتما باید علاوه‌بر ویژگی‌های ظاهر به جنس و کیفیت مواد به کار رفته در آن توجه داشته باشید. فروشگاه جنت نوین با داشتن امکان مشاوره رایگان قبل و بعد از فروش می‌تواند راهی مناسب برای انتخاب بهترین سنگ قبر برای متوفیان باشد.

نکات مهم پیش از خرید سنگ قبر

ویژگی سنگ قبر خوب

سنگ قبرهای خوب را می‌توان از روی ظاهر و جلای آن ها به خوبی تشخیص داد. معمولاً اکثر آن‌ ها دارای ویژگی هایی به شرح زیر هستند. 

مقاومت بالا

سنگ قبر با کیفیت باید در مقابل سرما، گرما، باران، ضربه و تراشکاری استحکام کافی داشته باشد. از آنجایی که سنگ قبر احتمالا تا همیشه روی قبر باقی می‌ماند این موضوع اهمیت زیادی دارد. برخی سنگ قبرها پس از مدتی دچار فرسایش و پوسیدگی می‌شوند. انتخاب سنگ قبر مستحکم و با مقاومت در برابر آب و هوا، ممکن است کمی گران تر باشد، ولی احتمال تعویض آن را در سال های آتی به صفر می رساند. 

تراشکاری تمیز

علاوه‌بر جنس سنگ قبر، تراشکار باید بتواند حکاکی های دقیق و با ظرافت بالایی روی آن انجام دهد. این موضوع به تبحر تراشکاری بستگی دارد. خوشبختانه در جنت نوین تراشکاران با تجربه‌ای وجود دارد که به‌دلیل حجم بالای کار در این فروشگاه انواع طرح ها را روی سنگ پیاده کرده‌اند. این تراشکاران می‌توانند نوشته، شعر، عکس و متن هایی که می‌خواهید را روی مرغوب ترین سنگ ها انعکاس دهند تا یاد و خاطر عزیز آسمانی شما زنده بماند. 

خط زیبای نوشته‌های متن

استفاده از خط نستعلیق، تعلیق، کوفی، ریحان و ثلث در جنت نوین برای مشتریان امکان پذیر است. این خطوط به کمک جدیدترین ابزار نوشتاری روی سنگ‌ ها نوشته می شوند. در صورت تمایل نوشته ها با رنگ های دلخواه رنگ می‌شوند تا زیبایی سنگ قبر را تکمیل کنند. جنت نوین به‌دلیل بهره‌مندی از کارشناسانی که به بهترین شکل با این ابزار آشنا هستند، می تواند نوشته های متن دلخواه شما را با زیبایی روی سنگ تراش دهند. 

شفافیت و براق بودن

یک سنگ قبر مرغوب باید بتواند نور را از خود منعکس کند و ظاهری شفاف و براق داشته باشد. معمولاً سنگ قبرهای گرانیت، مرمر و سنگ قبرهای مصنوعی این قابلیت را دارند. علاوه‌بر این سنگ قبر از هر جنسی که باشد، بهتر است رگه های کمتری داشته باشد تا براق بودن آن بهتر نشان داده شود. متاسفانه امروزه سنگ قبرهای رنگ شده در بازار وجود دارد که با عنوان سنگ قبرهای گرانیت مشکی یا مرمر و… به فروش می رسند. فروشگاه جنت نوین این اطمینان را به شما می دهد که کلیه سنگ قبرها را با ضمانت اصل بودن در اختیار شما قرار دهد. 

داشتن ضخامت مناسب

ضخامت استاندارد سنگ قبر حدود ۳ سانتی‌متر است؛ اما مطمعناً شما نیز دیده‌اید که این ضخامت در برخی سنگ قبرها بیشتر است. برخی افراد برای افزودن زیبایی به سنگ قبر، از سنگ قبرهای ضخیم ۴ الی ۸ سانت استفاده می کنند. در جنت نوین سنگ قبرها با ضخامت متنوع وجود دارند تا افراد بتوانند، به آنچه می‌خواهند دسترسی پیدا کنند.

بهترین جنس سنگ قبر

مانند انتخاب شعر، متن یا عکس روی سنگ قبر، جنس آن نیز بسیار مهم است. امروزه از سنگ قبرهای مرمر، گرانیت، مرمریت و سنگ قبرهای مصنوعی به‌ وفور استفاده می‌شود. خرید سنگ قبر جنت نوین یک خرید با آرامش برای مشتریان است چرا که کلیه سنگ ها از مرغوب‌ترین ترکیبات معدنی ساخته شده اند. امکان انتخاب نوع سنگ براساس جنس، رنگ و کیفیت در این فروشگاه وجود دارد.

سخن پایانی 

سنگ قبر باکیفیت باعث می‌شود که سالیان سال، یاد و خاطره عزیز آسمانی بهار در خاطرات باقی بماند. دوام بالای سنگ قبر در کنار استفاده از شعرهای سوزناک و قراردادن عکس روی سنگ بسیار مرسوم است. کلیه این خدمات در جنت نوین با نهایت احترام به خانواده های عزادار به بهترین شکل انجام می شود. قیمت سنگ قبر در این فروشگاه بسته به نوع، ضخامت، رنگ و نوع تراشکاری که روی آن انجام می‌شود، متفاوت است. در این فروشگاه سنگ قبرهای بسیار کمیابی نظیر سنگ قبر دارای باغچه، سنگ قبر با گل دور و… وجود دارند و می‌توان تنها با یک تماس از هرجای ایران آن‌ ها را بدست آورد. 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید