کاشت مو یک جلسه با هوش مصنوعی

کاشت مو یک جلسه با هوش مصنوعی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 202249 |
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ | منبع: vipkasht.com
92652 بازدید
۲
961
ارسال به دوستان
پ

یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های پزشکی در حوزه زیبایی کاشت مو با هوش مصنوعی است.

کاشت مو یک جلسه با هوش مصنوعی

در این سال‌های اخیر این روش کاشت بسیار محبوب بوده ولی هر کلینیکی از آن استفاده نمیکند. همانطور که پیداست در این روش از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده شده که باعث بهبود دقت و سرعت کاشت مو خواهد شد. این روش نیاز به تجهیزات مدرن و به روز داشته و همچنین پزشک متخصص باید تجربه و مهارت کافی برای انجام این عمل کاشت را داشته باشد.

آشنایی با کاشت مو توسط هوش مصنوعی

یکی از دغدغه‌های پزشکان و افرادی که عمل کاشت مو را انجام می‌دهند، افزایش دقت و سرعت عمل و همچنین دریافت بهترین نتیجه از کاشت مو می‌باشد. به همین خاطر متخصصان هر روزه تلاش می‌کنند که بتوانند پیشرفته‌ترین روش‌ها و دستگاه‌ها را جهت جراحی کاشت مو در ۱ جلسه ارائه دهند. در این روش‌ها از سیستم‌های رباتیک برای کاشت مو استفاده می‌کنند که کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه دلخواه خود را کسب کنید.

 افرادی که در ناحیه سر فاقد مو یا دارای مو‌های کم پشت هستند، همواره درصدد یافتن روش‌های جدید و مدرن برای افزایش رشد موی خود هستند. نتیجه نهایی این عمل جراحی بستگی به پارامتر‌ها و عوامل بسیاری همچون نوع مو شرایط پوستی فرد و شرایط ژنتیکی فرد دارد. در روش کاشت مو با هوش مصنوعی با استفاده از اسکن سه بعدی طراحی خط مو انجام خواهد شد. مراجعه کنندگان می‌توانند انتخاب حالت مو را به هوش مصنوعی بسپارند، و یا خود از بین صدها نمونه خط رویش مو حالت مناسبی را انتخاب نمایند.

کاشت مو با هوش مصنوعی برای اولین بار در دنیا

به طور کلی می‌توان ذکر کرد پس از اسکن سه بعدی ۲۴ حالت مو به شما نمایش داده می‌شود که از بین این ۲۴ حالت می‌توانید انتخاب کنید؛ در غیر اینصورت باید به هوش مصنوعی بسپارید. هوش مصنوعی با توجه به فرم و نوع صورت شما حالت مناسبی را انتخاب خواهد کرد.  کاشت مو توسط هوش مصنوعی باعث بالا رفتن سرعت کار شده و همچنین استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در کاشت مو باعث طبیعی تر شدن نتیجه و رضایت متقاضیان خواهد شد.

اسکن سه بعدی و آنالیز بانک مو در روش کاشت مو توسط هوش مصنوعی

برای تشخیص و درمان مشکلات مرتبط با ریشه موی سر از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از روش‌های پیشرفته در این باره اسکن سه بعدی و آنالیز بانک مو است. در این روش توسط دستگاه‌های اسکنر سه بعدی ابتدا از سر و مو‌ها یک تصویر سه بعدی می‌گیرند. پس از آن وضعیت و سلامت ریشه‌های مو‌ها و پوست سر توسط الگوریتم هوش مصنوعی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

در اثر این تحلیل و بررسی پزشک جراح بهترین راهکار را برای درمان مشکلات مرتبط با ریشه‌های موی سر به شما عزیزان ارائه می‌دهد. استفاده از اسکن سه بعدی و آنالیز بانک مو کمک می‌کند تا قبل از کاشت مو، خط مو و حالت مو را مشخص کنید.

مراحل کاشت موی سه بعدی

مراحل کاشت موی سه بعدی

تکنولوژی اسکن سه بعدی  از روش‌های پیشرفته جهت کاشت مو محسوب می‌شود. توسط این روش می‌توان در یک جلسه چند ساعته عمل کاشت مو را برای متقاضی انجام داد و نیازی به مراجعه دوباره بیمار نیست.

مراحل این روش توسط استفاده از فناوری‌های سه بعدی و چاپ سه بعدی به شرح زیر هستند:

  • جمع‌آوری نمونه‌های موی فرد

اولین و مهم‌ترین مرحله کاشت مو سه بعدی جمع‌آوری نمونه‌های موی فرد است. معمولاً از بخش‌های سر که دارای مو‌های سالم‌تری است، این نمونه‌ها برداشته می‌شوند. اگر نمونه مو‌های شما پس از بررسی مشاهده شود که مشکلات کمتری دارد، نتیجه نهایی کاشت مو در یک روز موفق‌تر می‌باشد.

  • طراحی مدل سه بعدی خط مو

برای دقت بالاتر نرم‌افزار‌های چاپ سه بعدی و طراحی مدل‌های سه بعدی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار‌ها مدل خط مو سه بعدی را با دقت بالا طراحی می‌کنند تا نتیجه آن قابل تصور باشد. در این مرحله با توجه به مدل چهره و نوع طاسی طبیعی ترین خط رویش و حداکثر تراکم روی چهره متقاضی طراحی خواهد شد.

  • چاپ مدل سه بعدی مو

پس از اینکه خط مو طراحی شد، باید این مدل به چاپ برسد. توسط دستگاه‌های چاپ سه بعدی، مدل سه بعدی مو چاپ شده و آماده استفاده برای کاشت مو با دستگاه های اتوماتیک می‌شود.

  • اسکن بانک مو

در این مرحله محل برداشت فولیکول های را توسط دستگاه اسکنر هوشمند مو اسکن و آنالیز میشود و گرافت های مولتی و تک شناسایی میگردد.

  • برداشت فولیکول های مو

برداشت توسط دستگاه اتوماتیک میکرو پانچ FUE که قطر پانچ های آن بین ۰.۷ , ۰.۸ , ۰.۹ قابل تغییر است و سوزن های مخصوص این دستگاه ۵-۴ برابر سایر روش ها تراکم میدهد که در یک سانتی متر مربع ۸۰ تار مو قابل کاشت میباشد انجام می گردد که این موضوع کمک به کاشت با تراکم فوق العاده بالا و سرعت در ترمیم محل برداشت شود.

  • کاشت کاشت فولیکول های مو

در مرحله بعد پس از چاپ مدل سه بعدی مو فولیکول های مو به صورت دقیق و با سرعت بالاتری توسط دستگاه تمام اتوماتیک بر روی پوست سر کاشته خواهند شد. در روش‌های سنتی کاشته شدن مو‌ها نیاز به زمان بیشتری داشت؛ چراکه باید خط مو به صورت دستی توسط پزشک مشخص می‌شد.

نکاتی که قبل از کاشت مو با هوش مصنوعی باید بدانید

قبل از انجام کاشت مو یک جلسه با استفاده از هوش مصنوعی باید نکاتی را در نظر بگیرید. برای تعیین و انتخاب بهترین روش درمانی و همچنین تشخیص و بررسی وضعیت مو‌ها باید ابتدا با پزشک متخصص مشورت نمایید. اگر از مواد مخدر یا الکل استفاده می‌کنید، حتماً آن را ترک کرده تا بهترین نتیجه را از روش کاشت مو بگیرید.

برای اینکه نتیجه بهتری از کاشت مو در یک جلسه بگیرید، حتماً قبل از انجام کاشت مو وضعیت سلامتی خود را بررسی کنید و در صورت داشتن هرگونه بیماری با پزشک مشورت نمایید. اگر دارویی استفاده می‌کنید، قبل از انجام کاشت با پزشک مشورت کرده و در صورت امکان مصرف دارو‌ها را قطع کنید.

یکی از نکات لازم این است که قبل از انجام کاشت از روش درمانی مناسب خود اطلاع داشته و مراحل آن را به خوبی مطالعه کنید. توسط پزشک جراح نکات و دستورات خاصی قبل از عمل به شما اطلاع داده می‌شود که باید تمامی این نکات را رعایت نمایید. با در نظر گرفتن این نکات بدون شک نتیجه بهتری را از کاشت مو می‌گیرید.

آیا کاشت مو با هوش مصنوعی نیاز به مراقبت دارد؟

بدون شک پزشک پس از کاشتن مو یک جلسه‌ای دستورالعمل خاصی را به شما می‌دهد. توجه داشته باشید که پس از انجام کاشت مو باید پوست سر را به خوبی شستشو داده تا مانع عفونت و التهاب شود. پس از کاشت حتماً از شامپو و محصولات مراقبتی مناسبی استفاده کنید.

فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های شدید پس از کاشت مو انجام ندهید؛ در غیر اینصورت امکان دارد به محل کاشت مو آسیب وارد شود. رعایت تغذیه سالم و متنوع در بهبود وضعیت مو بسیار کمک می‌کند. هر گونه علائم غیر معمول که پس از عمل مشاهده کردید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. با رعایت این نکات ذکر شده از هر گونه عوارض احتمالی جلوگیری کنید. به طور کلی می‌توان ذکر کرد که با رعایت دستور العمل پزشک می‌توانید به بهبود سریع کمک کنید.

تفاوت کاشت مو با هوش مصنوعی و روش‌های سنتی

کاشت مو با استفاده از هوش مصنوعی در یک جلسه با روش‌های سنتی تفاوت‌های بسیاری دارد. کاشت مو با استفاده تجهیزات به روز و هوش مصنوعی نسبت به روش‌های دیگر خطرات و عوارض کمتری دارد؛ همچنین جراحی با کاشت مو باعث افزایش تراکم، دقت و سرعت عملیات و… می‌شود. تفاوت‌های کلیدی این دو روش به شرح ذیل هستند:

  • دقت بالاتر

با توجه به اینکه از تصاویر سه بعدی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای طراحی و چاپ مدل سه بعدی مو در روش استفاده از هوش مصنوعی استفاده می‌شود، در این روش دقت بالاتر وجود دارد. با استفاده از هوش مصنوعی خط مو جهت کاشت مشخص شده و برای انتخاب خط مو لازم نیست پزشک به صورت دستی اقدام کند.  در صورتی که در روش‌های سنتی دقت کمتری است. با استفاده از این روش خط رویش کاملا طبیعی خواهد شد و به هیچ عنوان  حالت عروسکی ندارد.

  • سرعت بالاتر

در کاشت مو یک جلسه‌ ای با استفاده از ربات یا هوش مصنوعی پس از طراحی مدل سه بعدی توسط دستگاه‌های باکیفیت چاپ سه بعدی، مدل سه بعدی مو چاپ خواهد شد. استفاده از این روش باعث می‌شود تا عمل کاشت با سرعت بالاتری در یک جلسه یا یک روز انجام می‌شود.

جهت مشاهده عکس های قبل و بعد کاشت مو با هوش مصنوعی اینجا کلیک کنید.

کاشت مو با دستگاه ARTAS

اولین پلت فرم هوشمند کاشت مو یک جلسه سیستم رباتیک یا کاشت مو به روش RHT است. این روش از پیشرفته‌ترین فناوری رباتیک و هوش مصنوعی استفاده می‌کند. فناوری پیشرفته پشت دستگاه ARTAS باعث شده است تا روز به روز رضایت بیماران افزایش پیدا کند. کاشت با استفاده از این روش می‌توان واحد‌های فولیکولی را از قسمت جداکننده خارج کرد.

به این صورت برای مو‌های متراکم‌تر و ضخیم‌تر بدون اینکه هیچ گونه اسکار خطی ایجاد کند، می‌توان پیوند‌های قوی ایجاد کرد. برای استفاده از این روش کاشت مو کلینیک کاشت باید مجهز به دستگاه رباتیک و همچنین دستگاه ترمیم مو  باشد. فناوری کاشت مو با دستگاه  ARTAS یک سیستم پیشرفته با کمترین تهاجم پیوند را توسط فناوری هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که هیچ گونه ترک اسکار خطی به همراه نخواهد داشت.

مزایای کاشت مو با دستگاه آرتاس

مزایای کاشت مو با دستگاه آرتاس

افرادی که تمایل دارند استخراج واحد فولیکولی یا کاشت مو به روش Super FUE Plus انجام دهند، استفاده از روش کاشت مو با ربات آرتاس مزایای ویژه‌ای برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. برای استخراج واحد مو‌ها از کناره‌ها و پشت سر برداشته می‌شوند که در اینجا از ریشه برداشته خواهد شد. پس از آن توسط جراحی در بالای سر کاشته شده معمولاً جایی را در نظر می‌گیرند که ریزش مو بیشتر باشد.

آقایانی که دارای طاسی وسیع هستند، بهتر است بهتر است برای خارج کردن فولیکول های و کاشت از این روش استفاده کنند.

از مزایای این روش می‌توان به کاشت مو بسیار طبیعی با تراکم بالا ,در یک جلسه  بدون جراحی، بخیه یا جای زخم اشاره کرد.

با استفاده از این روش تا پس از عمل هیچگونه احساس دردی نخواهید داشت. بهبودی با این روش بسیار سریع اتفاق می‌افتد و دوران نقاهت بسیار کوتاه است.

سیستم آرتاس نسبت به روش‌های دیگر استخراج از الگوریتم‌های استفاده می‌کند که باعث می‌شود تا پایان استخراج با سرعت بالاتری انجام شود. این فرایند با تجزیه و تحلیل ویژگی‌های خاصی از فولیکول مو از جمله زاویه، جهت، توزیع تراکم و جهت موی بیمار را شناسایی خواهد کرد. با شناسایی این موارد ناحیه کاشت مو کاملا.

کاندیدای مناسب برای کاشت مو با هوش مصنوعی و دستگاه آرتاس

کاشت مو با هوش مصنوعی برای تمامی افراد ۲۵ تا ۶۵ سال که بانک موی مناسبی داشته باشند انجام پذیر است اما همه افراد نمی‌توانند از روش کاشت مو با دستگاه آرتاس استفاده کنند. افرادی که در قسمت جلوی سر خود مو‌های نازک یا الگوی طاسی دارند، بهترین کاندید برای کاشت رباتیک آرتاس محسوب می‌شوند.

با توجه به اینکه موی مورد نظر از ناحیه اهدا‌کننده در پشت سر برداشته می‌شود، بستگی به ثبات و تراکم بانک موی در آن ناحیه دارد و متقاضی حتما میبایست بانک موی سالمی داشته باشد.

نتیجه گیری

کاشت مو با هوش مصنوعی یکی از روش های کاشت مو است که در این روش از نواحی مختلف سر متقاضی اسکن سه بعدی انجام میشود و طراحی خط رویش مو به صورت کامپیوتری انجام میشود در این حالت طبیعی ترین مدل و خط مو باتوجه به چهره متقاضی طراحی خواهد شد فولیکول های مو با دستگاه های تمام اتوماتیک روی سر متقاضی کاشته میشود. این روش کاشت در یک جلسه انجام میشود و دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد همچنین هیچ اثری از بخیه و رد زخم باقی نخواهد ماند.

 منبع:

https://vipkasht.com/hair-transplant-with-artificial-intelligence-for-the-first-time

https://instagram.com/vip_kasht

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :محمد عسگری

      به جای عوض کردن صدای خواننده ها بالاخره یه استفاده مفید از هوش مصنوعی دیدیم! ممنون از تیم خوب وی آی پی کاشت

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        دقیقا محمد جان، ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید