چاپ اسکناس ۱۰ هزار پزویی در آرژانتین چه معنایی دارد؟ - افق اقتصادی

چاپ اسکناس 10 هزار پزویی در آرژانتین چه معنایی دارد؟ - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 243958 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵ |
8 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

آرژانتین درشت‌ترین اسکناس خود را به ارزش ۱۰ هزار پزو چاپ کرد و حالا اسکناسی که معادل ۱۱ دلار آمریکاست، وارد پولِ در گردشِ این کشور شده است. در ویدیوی بالا توضیح داده‌ایم که این اتفاق به چه معناست.

چاپ اسکناس ۱۰ هزار پزویی در آرژانتین چه معنایی دارد؟

به گزارش اکوایران، اقتصاد آرژانتین مدت‌هاست که شرایط بحرانی دارد. سال گذشته، خاویر میلی به ریاست‌جمهوری در این اقتصاد آمریکای لاتین دست پیدا کرد. فردی لیبرتارین که اقتصادی بحران‌زده را به ارث برد.

میلی وعده داد که اقتصاد را درمان کند. از زمانی‌که او به قدرت رسیده تا کنون، تورم سالانه رکوردشکنی کرده است، اما مدتی است که نرخ تورم ماهانه روندی کاهشی را در پیش گرفته و حالا میلی وعده داده که تا هفته آینده، نرخ تورم ماهانه تک‌رقمی خواهد شد. با این حال مقامات اقتصادی در آرژانتین ناچار شده‌اند اسکناس‌های درشت جدیدی را روانه بازار کنند.

در حال حاضر اسکناس ۱۰ هزار پزویی روانه بازار پول این کشور شده است. پیش از این، اسکناس ۲ هزار پزویی، درشت‌ترین اسکناس آرژانتین به شمار می‌آمد که سال گذشته برای نخستین بار چاپ شده بود و به ندرت در بازار یافت می‌شد.

بانک مرکزی آرژانتین وعده داده که تا پایان سال اسکناس ۲۰ هزار پزویی را هم وارد بازار پول این کشور خواهد کرد. این قضیه می‌تواند تا حدی، فروپاشی ارز رایج این کشور یعنی پزو را به نمایش بگذارد.

میلی معتقد است برای نجات اقتصاد این کشور، نخستین راهکار این است که جلوی چاپ پول برای تامین هزینه‌ها را بگیرند. با این حال، بانک مرکزی این کشور در مسیری متفاوت قدم برمی‌دارد.

اسکناس جدید آرژانتینی‌ها در چین به چاپ رسیده است. از آن‌جا که تقاضا برای اسکناس در این کشور بالاست و ضرابخانه این کشور نمی‌تواند پاسخگوی نیاز باشد، برای ضرب اسکناس‌های جدید به ضرابخانه کشورهایی نظیر چین، برزیل و اسپانیا پناه برده است.

در ویدیوی بالا توضیح داده‌ایم که آرژانتین چطور از تورم ونزوئلا سبقت گرفت و اکنون در چه وضعیتی قرار دارد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید