حرکت مردم به سمت خرید پای مرغ / قیمت هر بسته چقدر است؟ - افق اقتصادی

حرکت مردم به سمت خرید پای مرغ / قیمت هر بسته چقدر است؟ - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 243926 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵ |
21 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

در این گزارش به بررسی قیمت پای مرغ در بازار پرداخته ایم.

حرکت مردم به سمت خرید پای مرغ / قیمت هر بسته چقدر است؟

یکی از مواد غذایی که مدتی است در  بسیاری از سفره ها وجود دارد، پای مرغ است. عده ای از افراد به علت آنکه پای مرغ خواص بسیاری دارد، با آن سوپ درست می کنند و عده ای دیگر هم به علت مشکلات اقتصادی و گرانی گوشت و مرغ، مجبور می شوند تا از پای مرغ در غذای خود استفاده کنند. پای مرغ قیمت های خاص خود را دارد و در بسیاری از فروشگاه های پروتئینی و یا مرغ فروشی ها به فروش می رسد. ما در این گزارش قصد داریم تا به قیمت پای مرغ در بازار بپرداریم.

همانطور که گفته شد، پای مرغ خواص بسیاری دارد که نمی توان آن هارا نادیده گرفت. به عنوان مثال، برای افرادی که دچار شکستی دست یا پا شده اند، توصیه می شود حتما از پای مرغ استفاده کنند تا استخوان های شکسته شده زود تر جوش بخورد. همچنین می توان گفت که پای مرغ کمک بزرگی به تقویت سیستم ایمنی می کند و برای شادابی پوست بسیار مفید است. مصرف پای مرغ در طولانی مدت می تواند دردهای مفصل را کاهش داده و کمک به بهود قند خون کند. اگر طعم پای مرغ را به صورت خالی دوست ندارید و ظاهر آن شما را اذیت می کند، می توانید با آن سوپ درست کنید.

به گزارش گسترش نیوز، با گشت کوتاهی در فضای مجازی، متوجه قیمت انواع بسته بندی های پای مرغ در بازار شدیم و چند سایت را بررسی کردیم. آنطور که مشخص است، پای مرغ قیمت چندانی ندارد و پای بدون ناخن در بسته بندی های ۵۰۰ گرمی  با قیمت ۲۸ هزار تومان فروخته می شود. همچنین بسته بندی های یک کیلویی آن مبلغ ۴۰ هزار تومان قیمت دارد. بسته بندی های ۳۹۰ گرمی پای مرغ نیز با قیمت ۴۳ هزار تومان فروخته می شود. باید اشاره کرد که به علت ضعف اقتصادی بسیاری از مردم پای مرغ را در سبد غذایی خود قرار می دهند.

قیمت گردن مرغ

گردن مرغ، یکی دیگر از مواد غذایی است که مانند پای مرغ در غذا استفاده می شود و باید اشاره کرد که خاصیت بسیاری هم دارد. هر بسته یک کیلویی گردن مرغ با قیمت ۷۹ هزار تومان فروخته می شود. همچنین گردن مرغ دارای انواع قیمت است و از ۳۸ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان به فروش می رسد.

در جدول زیر می توانید قیمت انواع پای مرغ و گردن مرغ را مشاهده کنید.

 

گردن و پای مرغ

قیمت

گردن مرغ یک کیلویی

۶۲،۰۰۰

گردن مرغ نیم کیلویی

۳۵،۰۰۰

پای مرغ ۴۰۰ گرمی

۲۳،۰۰۰

پای مرغ نیم کیلویی

۲۶،۰۰۰

پای مرغ یک کیلویی

۴۲،۰۰۰

 

جدول بالا نشان می دهد که پای مرغ و گردن، قیمت نزدیک بهم دارند و بیشتر مردم به سمت استفاده از این ماده غذایی به جای گوشت و مرغ رفته اند. شواهد و گزارش های میدانی نشان می دهد که تعدا  بسیار زیادی از مردم حتی توان خرید گوشت و مرغ تنظیم بازار را هم ندارند و به اجبار از پا و گردن مرغ استفاده می کنند. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید