بهترین گوشی های وان پلاس در بازار را بشناسید + مشخصات - افق اقتصادی

بهترین گوشی های وان پلاس در بازار را بشناسید + مشخصات - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 243970 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵ |
27 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

این مقاله به شما کمک می‌کند تا با سری گوشی‌های وان پلاس بهتر آشنا شده و با داشتن آگاهی بیشتر، خرید هوشمندانه‌تری انجام دهید. اگر به این برند چینی علاقه‌مند هستید ولی هنوز نمی‌دانید کدام گوشی‌های وان پلاس در سال ۲۰۲۴ بهترین‌ها هستند، این راهنمای خرید به شما کمک خواهد کرد.

بهترین گوشی های وان پلاس در بازار را بشناسید + مشخصات

در برترین گوشی‌های وان پلاس، هنوز هم نمادهایی از OnePlus One قابل تشخیص هستند. این گوشی هوشمند، با قیمتی بسیار مناسب، عملکرد و مشخصات پرچمدار را به علاقه‌مندان ارائه می‌کرد.

در سال‌های اخیر شاهد بودیم که مدل‌های پرچمدار و میان رده وان پلاس، سرعتی برابر یا حتی بالاتر از رقیبان‌شان داشتند؛ هرچند که وان پلاس از بعضی مشخصات رده‌بالا استفاده نمی‌کند تا بتواند قیمت گوشی‌هایش را پایین نگه دارد.

وان پلاس در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان یک استارتاپ کوچک کار خود را آغاز کرد. این استارتاپ در ابتدا، هر سال یک گوشی پرچمدار عرضه می‌کرد و به این ترتیب، آرام آرام شناخته شد و طرفداران خاص خود را پیدا کرد.

این کمپانی در حال حاضر، چند گوشی هوشمند را در مدل‌ها و سری‌های مختلف مقرون به صرفه، میان رده و پرچمدار روانه بازار می‌کند. در سال ۲۰۲۴ هم باید منتظر گوشی‌های جذاب این کمپانی باشیم. یکی از گوشی های جدید وان پلاس، گوشی وان پلاس ۱۲ است که با بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۴ و بهترین گوشی های سامسونگ ۲۰۲۴ رقابت می‌کند. در ادامه با ما همراه شوید تا علاوه‌بر مشخصات گوشی پرچمدار جدید وان پلاس، سایر مدل‌های این کمپانی که در سال ۲۰۲۴ ارزش خرید دارند را به شما معرفی کنیم.

وان پلاس ۱۲

    نمایشگر: ۶.۸۲ اینچ LTPO AMOLED، رزولوشن ۳۱۶۸×۱۴۴۰ پیکسل،‌ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (۴ نانومتر)

    رم: ۱۲، ۱۶ و ۲۴ گیگابایت

    حافظه: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۶۴ مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو + ۴۸ مگاپیکسل اولترا واید / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل

    باتری: ۵۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۱۰۰ وات

وان پلاس ۱۲ اواسط آذرماه معرفی شده و جدیدترین گوشی وان پلاس ۲۰۲۴ به حساب می‌آید. کمپانی وان پلاس طوری‌ برنامه‌ریزی کرد تا بتواند در دهمین سالگرد تولدش،‌ از بهترین پرچمدارش رونمایی کند. به همین دلیل، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بهترین ورژن از توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد. نتیجه کار، به وان پلاس ۱۲ تبدیل شد که نه‌تنها بهترین گوشی وان پلاس ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، بلکه در لیست بهترین گوشی های ۲۰۲۴ هم حضور دارد.

از نظر طراحی ظاهری باید گفت که شباهت زیادی بین این موبایل هوشمند با مدل‌های قبلی وجود دارد. البته این چیز جدیدی نیست و چند‌ سال‌است که طراحی یکسان را در بسیاری از کمپانی‌ها، از جمله اپل و سامسونگ هم می‌بینیم. با این‌حال، امیدوار بودیم که وان پلاس در گوشی جدیدش از طراحی متفاوتی استفاده کند. همچنین، از گوشی پرچمدار وان پلاس انتظار داشتیم که IP۶۸ داشته باشد؛ اما اینطور نیست. وان پلاس ۱۲ فقط IP۶۵ دارد که کمی علاقه‌مندان را ناامید می‌کند. به غیر از گواهی IP، سایر المان‌های طراحی و ساختاری گوشی بسیار خوب ارزیابی شده‌اند.

گوشی پرچمدار وان پلاس ۲۰۲۴ از نظر کیفیت نمایشگر نسبت به نسل قبلی خود ارتقا یافته و از چشمان کاربر مراقبت می‌‌کند. نمایشگر LTPO AMOLED این دستگاه از حداکثر روشنایی ۴۵۰۰ نیت و روشنایی ۱۶۰۰ نیت در حالت HBM پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت دالبی ویژن و +HDR۱۰ هم دارد. این نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارد و با گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شود.

وان پلاس ۱۲ یکی از اولین گوشی‌هایی است که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برخوردار شده؛ تراشه‌ای که در حال حاضر، قدرتمندترین چیپست دستگاه‌های اندرویدی است و رقیبان سرسختی مثل اپل A۱۷ Pro را به چالش می‌کشد. به این ترتیب،‌ می‌توان وان پلاس ۱۲ را به‌عنوان یکی از بهترین گوشی های گیمینگ ۲۰۲۴ معرفی کرد. حداکثر فرکانس این پردازنده به ۳.۳ گیگاهرتز می‌رسد و با پردازنده گرافیکی Adreno ۷۵۰ جفت شده است؛ به این ترتیب، هیچ برنامه سنگین یا بازی جدیدی نیست که پرچمدار وان پلاس در انجام آن ناتوان باشد.

تنظیمات دوربین وان پلاس ۱۲ را لنزهای ۵۰ مگاپیکسل واید با دیافراگم f/۱.۶، لنز ۶۴ مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو با دیافراگم f/۲.۶ و زوم اپتیکال ۳x و ۴۸ مگاپیکسل اولترا واید با دیافراگم f/۲.۲ تشکیل داده‌اند. لنزهای واید و تله فوتو از لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کنند. با این موبایل پرچمدار می‌توانید ویدیوهای ۸K را با سرعت ۲۴ فریم‌درثانیه ضبط کنید.

بررسی وان پلاس ۱۲ نشان داده که این گوشی موبایل کمترین ایراد و مشکل را دارد. به‌غیر از طراحی تکراری ماژول دوربین و IP۶۵ (که احتمالا خیلی افراد به آن توجه نمی‌کنند) به‌سختی می‌توان مشکل خاصی در این گوشی پیدا کرد. این گوشی وان پلاس ۲۰۲۴ قیمت مناسبی هم دارد و نسبت به سایر پرچمداران بازار، ارزانتر است.

وان پلاس ۱۲R

    نمایشگر: ۶.۷۸ اینچ LTPO۴ AMOLED، رزولوشن ۲۷۸۰×۱۲۶۴ پیکسل،‌ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ (۴ نانومتر)

    رم: ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت

    حافظه: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۸ مگاپیکسل اولترا واید + ۲ مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل واید

    باتری: ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۱۰۰ وات

وان پلاس ۱۲R از دیگر گوشی های جدید وان پلاس است که در ماه ژانویه به بازار آمده تا رقیب قدرتمندی برای فلگشیپ‌کیلرها باشد. این دستگاه بسیاری از مشخصات و ویژگی‌های رده‌بالای وان پلاس ۱۲ را با قیمتی ارزان‌تر ارائه می‌کند و همین ویژگی کافی‌است تا یکی از بهترین گوشی های وان پلاس ۲۰۲۴ باشد.

در ساخت پنل پشتی و فریم این گوشی از شیشه و آلومینیوم استفاده شده که ساختاری مقاوم را به ارمغان آورده است. وان پلاس در این گوشی ۲۰۲۴ خود از نمایشگر AMOLED بهره برده که حداکثر روشنایی آن در محتوای HDR به ۴۵۰۰ نیت می‌رسد. وان پلاس ۱۲ آر به جدیدترین تراشه اسنپدراگون مجهز نیست؛ اما چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ آنقدر قدرتمند هست که این موبایل هوشمند را به یکی از رقیبان جدی بازار تبدیل کند. عملکرد تراشه در بررسی‌ها بسیار خوب ظاهر شده و هیچ کندی در سیستم پردازشی دیده نمی‌شود.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری که در وان پلاس ۱۲R استفاده شده، ماندگاری طولانی دارد و حتی در صورت استفاده‌ی فراتر از حد معمول هم تا یک روز کامل دوام می‌آورد. اگر کاربر کم‌مصرفی باشید، ماندگاری شارژ باتری به دو روز هم می‌رسد. از دیگر ویژگی‌هایی که نام این اسمارت‌فون را در لیست راهنمای خرید گوشی وان پلاس ۲۰۲۴ قرار داده، عملکرد دوربین است که با پرچمدار نسل قبلی این کمپانی، یعنی وان پلاس ۱۱ برابری می‌کند.

در این گوشی از تنظیمات Hasselblad خبری نیست؛‌ با این‌حال دوربین گوشی می‌تواند تقریبا در تمامی شرایط نوری محیطی عکس‌های چشم‌نوازی ثبت کند. البته بهتر است بدانید که سایر لنزها‌ی پنل پشتی به‌اندازه‌ی دوربین اصلی خوب نیستند. لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسل برای عکاسی در روشنایی روز مناسب است؛ اما در محیط‌های تاریک نمی‌تواند نوردهی درست را اجرا کند. لنز ماکرو هم تقریبا بی‌استفاده است. نکته دیگری که باید از آن مطلع شوید، این است وان پلاس ۱۲R تا سه سال آپدیت‌های نرم‌افزاری را دریافت می‌کند که یعنی یک سال کمتر از وان پلاس ۱۲ است.

وان پلاس ۱۱

    نمایشگر: ۶.۷ اینچ LTPO۳ Fluid AMOLED، رزولوشن ۳۲۱۶×۱۴۴۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ (۴ نانومتر)

    رم: ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت

    حافظه: ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۳۲ مگاپیکسل تله فوتو + ۴۸ مگاپیکسل اولترا واید / دوبین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۱۰۰ وات

وان پلاس ۱۱ از آن دسته گوشی‌هایی است که با ارائه تجربه کاربری رده بالا، نمایشگر QHD، ماندگاری شارژ عالی و پردازنده قدرتمندش، شما را به خودش علاقه‌مند می‌کند. عملکرد دوربین وان پلاس ۱۱ هم نسبت به مدل‌های قبلی ارتقاء یافته است. همچنین، بد نیست بدانید که OnePlus ۱۱ اولین گوشی وان پلاس است که تا چهار سال، آپدیت سیستم عامل جدید اندروید را دریافت می‌کند. پیش از وان پلاس ۱۱، گوشی‌های این کمپانی مدت زمان کمتری در لیست گوشی‌های واجد شرایط دریافت آپدیت قرار می‌گرفتند. این گوشی نسبت به مشخصاتی که دارد، با قیمت مناسبی عرضه می‌شود.

وان پلاس ۱۱ یکی از بهترین گوشی های وان پلاس ۲۰۲۴ است؛ چون  ترکیبی از مشخصات و تکنولوژی‌های رده‌بالا مثل عمر باتری بالا، توان شارژ ۱۰۰ وات و تنظیمات دوربین مناسب را در کنار یکدیگر دارد و ارزانتر از پرچمدارهای دیگر به فروش می‌رسد. وان پلاس در این گوشی جذابش، نوار هشدار را برگردانده که یکی از ویژگی‌های محبوب کاربران بود.

درباره عملکرد دوربین و کیفیت عکس‌ها باید گفت که در حد و اندازه‌های بسیاری از پرچمدارهای بازار، مثل سامسونگ، گوگل و اپل نیست؛ اما نسبت به سایر رقیبان همرده‌اش، عملکرد خوب و قابل قبولی دارد.

وان پلاس Open

    نمایشگر: ۷.۸۲ اینچ Foldable LTPO۳ Flexi-fluid AMOLED، رزولوشن ۲۴۴۰×۲۲۶۸ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز / نمایشگر کاور: ۶.۳۱ اینچ LTPO۳ Super Fluid OLED، رزولوشن ۲۴۸۴×۱۱۱۶ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ (۴ نانومتر)

    رم: ۱۶ گیگابایت

    حافظه: ۵۱۲ گیگابایت

    دوربین: ۴۸ مگاپیکسل واید + ۶۴ مگاپیکسل تله فوتو + ۴۸ مگاپیکسل اولترا واید / دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل اولترا واید، دوربین سلفی کاور: ۳۲ مگاپیکسل اولترا واید

    باتری: ۴۸۰۵ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۶۷ وات

وان پلاس اوپن هم در لیست بهترین گوشی وان پلاس ۲۰۲۴ قرار می‌گیرد. وان پلاس درواقع با این موبایل وارد بازار گوشی‌های تاشو شده و ویژگی‌های تحسین‌برانگیزی را پیاده‌سازی کرده است. OnePlus Open از نظر عملکرد، کیفیت نمایشگر و سیستم دوربین پیچیده، یکی از برترین گوشی های تاشوی بازار محسوب می‌شود.

در این گوشی خبری از شارژ وایرلس نیست؛ اما ماندگاری شارژ بالا، عملکرد پردازشی، طراحی چشم‌گیر و تنظیمات دوربین را می‌توان جزء نقاط قوت آن برشمرد. از طراحی ظاهری و سخت‌افزاری وان پلاس اوپن کاملا مشخص است که این کمپانی به‌خوبی رقیبان خود را زیر نظر گرفته و از اشتباهات سامسونگ به‌خوبی درس گرفته است. سامسونگ اولین کمپانی تولیدکننده‌ای بود که بعد از مدت‌ها، گوشی‌های تاشوی هوشمند را روانه بازار کرد و مورد استقبال قرار گرفت. پس از آن، شرکت‌های دیگر هم با تحت نظر گرفتن سامسونگ و رفتار بازار به این نتیجه رسیدند که گوشی‌های تاشو پتانسیل بالایی دارند. وان پلاس تمام ویژگی‌هایی که لازم بود در یک گوشی تاشو وجود داشته باشد را در وان پلاس اوپن قرار داده است.

این گوشی جدید وان پلاس که می‌توان آن را در لیست بهترین گوشی های تاشو هم قرار داد، وزن سبک و طراحی باریکی دارد. همچنین به نمایشگر داخلی با کیفیتی مجهز شده که به‌لطف طراحی لولای دقیق، دو طرف آن کاملا روی هم تا می‌شوند و فاصله‌ای میان دو پنل نمایشگر دیده نمی‌شود. از نظر عملکرد پردازشی هم می‌توانیم وان پلاس Open را در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی های وان پلاس در سال ۲۰۲۴ قرار دهیم؛ چون در این موبایل تاشو از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده شده که هم سرعت بالایی دارد و هم مصرف باتری آن بهینه است.

کیفیت دوربین این دستگاه در حد متوسط است و نباید از آن انتظار داشت که با بهترین پرچمدارهای بازار رقابت کند. رنگ‌ها در نمونه عکس‌های وان پلاس اوپن طبیعی هستند و بیش از اندازه پردازش نمی‌شوند؛ این یکی از مزیت‌های سیستم دوربین وان پلاس Open به حساب می‌آید.

وان پلاس Nord N۳۰

    نمایشگر: ۶.۷۲ اینچ IPS LCD، رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل،‌ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: اسنپدراگون ۶۹۵ ۵G (۶ نانومتر)

    رم: ۸ گیگابایت

    حافظه: ۱۲۸ گیگابایت

    دوربین: ۱۰۸ مگاپیکسل واید + ۲ مگاپیکسل ماکرو + ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۵۰ وات

مهم‌ترین آپگریدی که وان پلاس Nord N۳۰ ۵G ارائه کرده، ظرفیت باتری و سرعت شارژ بالای آن نسبت به نسل‌های قبلی است. وان پلاس تصمیم گرفت در این گوشی میان رده از پنل نمایشگر LCD استفاده کند، اما نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن در مقایسه با میان رده های قبلی وان پلاس که ۶۰ هرتزی هستند،‌ افزایش یافته و سرعت بالاتری دارد. در مجموع، کیفیت نمایشگر و روشنایی آن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این گوشی که می‌تواند جزء بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۴ هم باشد، به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۳ را اجرا می‌کند و قابلیت ارتقا به اندروید ۱۴ را هم دارد. وان پلاس وعده داده که تا سه سال آینده، آپدیت‌های امنیتی را برای این گوشی منتشر می‌کند. همین پشتیبانی نرم‌افزاری خوب باعث شده تا اسم وان پلاس Nord N۳۰ در لیست بهترین گوشی های وان پلاس ۲۰۲۴ قرار بگیرد؛ اما ویژگی‌های خوب به همین موارد خلاصه نمی‌شوند. این مدل وان پلاس از درگاه میکرو اس‌دی کارت و جک هدفون برخوردار شده که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند.

در مجموع می‌توان گفت که عملکرد گیمینگ خوب، روشنایی نمایشگر و شارژدهی باتری، از جمله نقاط قوت گوشی OnePlus Nord N۳۰ هستند؛ اما کیفیت بدنه و تنظیمات دوربین می‌توانست بهتر از این باشد.

منبع:

تکراتو

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید