ربات کروی خودکار برای عملیات نجات و جستجو ساخته شد - افق اقتصادی

ربات کروی خودکار برای عملیات نجات و جستجو ساخته شد - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 107772 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۶ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

فناوری اقتصاد ایران: رولوت رباتیکس محصول خود به نام«هیبرید موبیلیتی ربات»(HMR) را معرفی کرد. این ربات در حقیقت یک قفس کروی شکل است که می تواند مانند مولتی کوپتر با استفاده از دو حلقه ژیروسکوپ در هر جهتی بچرخد.  به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از نیواطلس، مولتی کوپتر یا مولتی روتور یک روتور کرافت با بیش […]

ربات کروی خودکار برای عملیات نجات و جستجو ساخته شد

فناوری

اقتصاد ایران: رولوت رباتیکس محصول خود به نام«هیبرید موبیلیتی ربات»(HMR) را معرفی کرد. این ربات در حقیقت یک قفس کروی شکل است که می تواند مانند مولتی کوپتر با استفاده از دو حلقه ژیروسکوپ در هر جهتی بچرخد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از نیواطلس، مولتی کوپتر یا مولتی روتور یک روتور کرافت با بیش از دو پروانه ت بالابر است. سبک وزنی HMR به آن امکان می دهد تا درجه خاصی شکل خود را تغییر دهد و هنگام فرود نیروی شوک را جذب کند. همچنین این ابزار می تواند بخش های الکترونیک مهم را از ارتعاشات زیاد هنگام غلتیدن یا پریدن ربات در مسیرهای سخت محافظت کند.
علاوه بر آن قفس بالایی یک فضای انحصاری زیبا برای چهار پروانه با اندازه مناسب استفاده می کند که در وضعیت پرواز به کار می روند. این روش یک اقدام امنیتی مناسب است که سبب می شود فعالیت داخل محیط سرپوشیده نزدیک افراد راحت تر باشد. هرچند ربات سنگین به نظر می رسد.
این ربات ساخته شده تا به طور خودکار حرکت کند و با استفاده از قابلیت های پرواز خود در اماکن متناسب، پرواز کند تا از موانع دور شود یا به حرکت آن در شیب های تند کمک کند. باتری ربات در حالت پرواز ۵ بار سریع تر از حالت غلتان تمام می شود، بنابراین باید برای آن چاره جویی کرد.
شرکت سازنده ربات توسط۲ از فارغ التحصیل دانشگاه آریزونا انجام شده و چند نمونه خارق العاده از آن ساخته و آزمایش شده است.
این شرکت امیدوار است تا نخستین HMR تکمیل شده را به عنوان یک ربات بازرسی برای فضاهای سربسته و کوچک به کار گیرد و به عنوان مثال آن را داخل لوله ها بفرستد. در این وضعیت ربات در زمان پرواز می تواند به آسانی از قسمت های عمودی لوله بالا برود.
سازنده ربات تصمیم دارد به تدریج یک پهپاد امنیتی خودران بسازد و در همین راستا به دنبال استفاده از آن در ارتش است.
علاوه برآن می توان ربات را در استخراج معادن و همچنین ارزیابی یکپارچگی ساختار معادن قدیمی، عملیات های جستجو و نجات، خنثی سازی بمب وغیره به کار گرفت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید