مهم‌ترین نکات برای نورپردازی با چراغ ریلی - افق اقتصادی

مهم‌ترین نکات برای نورپردازی با چراغ ریلی - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 236718 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵ |
28 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

چراغ ریلی از محبوب‌ترین چراغ‌ها برای نورپردازی شوروم، فروشگاه، ویترین و دفتر اداری است. قابلیت جابجایی چراغ در طول ریل و چرخش منبع نور در جهت دلخواه، این چراغ را به یکی از کاربردی‌ترین چراغ‌ها برای روشنایی آبجکت‌های مختلف تبدیل کرده‌است.

مهم‌ترین نکات برای نورپردازی با چراغ ریلی

چراغ ریلی از محبوب‌ترین چراغ‌ها برای نورپردازی شوروم، فروشگاه، ویترین و دفتر اداری است. قابلیت جابجایی چراغ در طول ریل و چرخش منبع نور در جهت دلخواه، این چراغ را به یکی از کاربردی‌ترین چراغ‌ها برای روشنایی آبجکت‌های مختلف تبدیل کرده‌است. با توجه به تنوع چراغ ریلی در بازار محصولات روشنایی، برای خرید چراغ ریلی باید با نکاتی که برای نورپردازی با این چراغ ضروری است، آشنا باشید تا بتوانید بهترین نورپردازی ریلی را داشته‌باشید. در ادامه به مهم‌ترین نکات  برای خرید چراغ ریلی پرداخته‌ شده‌است.

توان چراغ ریلی مناسب فضای شما

از مهم‌ترین موارد در انتخاب هر مدل چراغ از جمله چراغ ریلی، مشخص شدن توان مناسب چراغ ریلی برای استفاده در فضاست. توان مناسب چراغ ریلی شما، به موارد مختلفی نظیر ، ابعاد فضا، نوع نور مورد نیاز (برای روشنایی عمومی یا موضعی)، نوع کاربری فضا و رنگ دیوارها بستگی دارد. کم بودن نور چراغ ریلی شما،  باعث اختلال در دیدن اجسام و فضا شده و از سویی دیگر بیش از حد بودن نور، منجر به خیرگی و آسیب به چشم می‌شود. به صورت کلی برای ارتفاع‌های حدود ۳ متر، جهت روشنایی قفسه، رگال یا فضا، از چراغ‌های بین ۲۵ وات و ۳۵ وات استفاده شده و برای فضاهایی با ارتفاع نصب بیشتر و یا ویترین، چراغ ریلی با توان بیشتر نظیر چراغ ریلی ۶۰ وات مناسب‌تر است. برای نورپردازی ملایم نقاط یا محدوده‌های کوچک نیز می‌توان از چراغ ریلی با توان کم نظیر ۱۵ وات استفاده نمود.

اگر برای نورپردازی ریلی به اطلاعات بیشتر نیاز دارید، روی لینک زیر بزنید.

مشاوره نورپردازی با چراغ ریلی

فقط توان نیست، به کیفیت نور هم توجه کنید.

شاخص نمود رنگ یا CRI چراغ نشان‌دهنده این است که قدرت چراغ شما در نمایش رنگ واقعی اجسام و اشیا چقدر است. شاخص نمود رنگ خورشید را با عدد ۱۰۰ نمایش داده و هرچه CRI چراغی به این عدد نزدیک‌تر باشد، آن چراغ در نمایش رنگ‌ها قوی‌تر عمل می‌کند. در نتیجه، چراغ ریلی با شاخص نمود رنگ یا CRI بیشتر از ۹۵ بهترین گزینه برای نمایش جلوه دقیق رنگ‌ها است.

نگاهی به ریل چراغ ریلی مد نظرتان داشته باشید.

ریل، محل نصب اصلی چراغ ریلی و مسیر جابجایی آن است بنابراین مهم است که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. بهترین چراغ ریلی هم در یک ریل بی‌کیفیت، شما را اذیت خواهد کرد. هنگام استفاده از یک ریل بی‌کیفیت ممکن است با اتصال تعداد کمی چراغ ریلی به ریل، سنگینی چراغ‌ها به راحتی باعث تغییر شکل ریل شود. علاوه بر این در بعضی از موارد ممکن است با جابجایی چراغ ریلی، به صورت ناگهانی چراغ قطع و وصل شود و یا دیگر روشن نشود. یک ریل با کیفیت چراغ ریلی، بدنه تماما آلومینیومی داشته و طراحی آن به صورتی است که حداکثر وزن چراغ را بدون تغییر شکل تحمل کند. علاوه‌بر این، استفاده از تسمه مسی بهترین و مطمئن‌ترین حالت برقراری جریان در ریل بدون قطعی است.

با امکانات چراغ ریلی سه فاز آشنا هستید؟

چراغ ریلی سه‌فاز ، نوعی از سیستم نورپردازی ریلی است که با داشتن آن می‌توانید چراغ‌های موجود در یک ریل را به صورت جداگانه خاموش و روشن کنید. این سیستم ارتباطی به برق سه فاز ندارد و مربوط به ریل چراغ است که سه عدد ورودی جداگانه فاز در آن قرار گرفته تا بتوان با سه کلید چراغ‌ها مختلف را خاموش و روشن کرد. با استفاده از چراغ ریلی سه فاز به راحتی می‌توانید هم در مصرف برق صرفه‌جویی نموده و هم کنترل بیشتری بر نورپردازی فضای خود در زمان‌های مختلف شبانه‌روز داشته‌باشید. به صورت کلی، یک مدل خاص از چراغ ریلی سه فاز از مدل تک فاز همان چراغ، قیمت بیشتری دارد اما طبیعتا امکانات بیشتری را هم برای شما فراهم می‌کند.

موارد بالا، مهم‌ترین نکات برای نورپردازی ریلی در فضاهای مختلف بود. برای مشاهده قیمت چراغ‌ ریلی، سفارش و یا خرید چراغ ریلی اکووات با ۵ سال ضمانت تعویض بی قید و شرط، با کارشناسان ما به شماره تلفن  ۵۸۶۴۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید