قیمت انواع ماهی / میگو ارزان شد؟ - افق اقتصادی

قیمت انواع ماهی / میگو ارزان شد؟ - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 224957 |
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵ |
37 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

قیمت ماهی امروز ۷ فروردین نسبت به روز گذشته دیروز با تغییرات کمی همراه شد.

قیمت انواع ماهی / میگو ارزان شد؟

قیمت انواع ماهی، میگو و استیک ماهی در هفتم فروردین ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

 

نوع ماهی

قیمت (تومان)

قزل آلا بی استخوان پاک شده ۱۰۰۰ گرم

۲۹۹.۰۰۰

ماهی قزل آلا

۱۹۶.۰۰۰

فیله قزل سالمون ایرانی بدون تیغ ۵۰۰ گرم

۱۷۹.۰۰۰

فیله ماهی شوریده جنوب ۵۰۰ گرم

۲۸۸.۰۰۰

فیله ماهی شوریده جنوب

۷۹۶.۰۰۰

استیک ماهی شیر جنوب با پوست ۷۰۰گرم

۲۲۷.۰۰۰

فیله ماهی حلوای سیاه یک کیلو

۴۸۰.۰۰۰

ماهی سفید دریایی شکم خالی یک کیلو

۴۷۵.۰۰۰

ماهی حسون ۷۰۰ گرم

۱۹۰.۰۰۰

ماهی حسون ۷۰۰ گرم منجمد

۹۵.۰۰۰

ماهی گیدر ۵۰۰ گرم

۱۰۵.۰۰۰

فیله ماهی قزل سالمون ایرانی ۵۰۰ گرم

۱۴۵.۰۰۰

فیله ماهی سی باس بدون استخوان ۵۰۰ گرم

۲۸۵.۰۰۰

فیله ماهی سی باس بدون استخوان ۳۰۰ گرم

۱۹۲.۰۰۰

فیله ماهی سلطان ابراهیم جنوب با پوست ۶۰۰ گرم

۱۸۰.۰۰۰

فیله ماهی سنگسر شهری یک کلیو

۳۵۰.۰۰۰

فیله ماهی کوتر ۷۰۰ گرم

۲۷۰.۰۰۰

ماهی قزل آلای منجمد ۱۰۰۰ گرم

۱۷۵.۰۰۰

فیله استیک شیر یک یکو شیلات

۳۱۰.۰۰۰

میگو منجمد ۵۰۰ گرم

۳۱۰.۰۰۰

 

غذای شب عید برای خانواده ۴ نفره / سبزی پلو با ماهی از نیم میلیون هم بالاتر رفت!

با نزدیک شدن نوروز، اغلب خانواده‌ های ایرانی در حال آماده‌ سازی برای برگزاری جشن هستند تا آداب و رسوم استقبال از سال جدید را در بین خانواده داشته باشند. این آداب و رسوم، نقش مهمی در مبارک شدن سال نو برای ایرانیان است. در روزهای آخر سال، پس از خانه تکانی و خریدهای عید، ایرانیان شروع به چیدن سفره‌ی هفت سین می‌کنند تا  کنار آن بنشینند و آغاز سال جدید را جشن بگیرند.

اما یکی از رسوم مهم نوروز که از قبل برای آن آماده‌سازی می‌شود، غذای شب عید است. با قطعیت می‌توان گفت که شب عید برای بیشتر مردم دنیا یک شب خاص و متفاوت است، و ما ایرانیان نیز مانند سایر کشورها، برای این شب غذاهای مخصوصی را تدارک می‌ بینیم. انتخاب این غذاها بر اساس باورهای قدیمی و حکمت‌های خاصی است که به آنها مرتبط می‌شود. به عنوان مثال، سبزی‌پلو، ماهی، کوکو سبزی، سمبوسه، دل‌ پیاز و حلوا از جمله غذاهایی هستند که در شب عید در آداب و رسوم بسیاری از ایرانیان قرار دارد. هر کدام از این غذاها نمادی خاص است، مانند سبزی‌پلو که نماد بهار و تجدید حیات است، یا ماهی که نماد خوشبختی و ثروت است.

بر همین اساس خبرنگار حوزه اصناف گسترش نیوز به بررسی هزینه پخت غذای سبزی پلو برای یک خانواده ۴ نفره پرداخته است که در ادامه این گزارش می خوانیم.

قیمت سبزی پلویی در بازار

شاید مهم ترین رکن غذای سبزی پلو، تهیه سبزی آن باشد. سبزی پلویی را هم می توان به صورت خشک در غذا ریخت و هم به صورت تازه از فروشگاه ها خریداری کرد. در تصویر زیر چند نمونه بسته سبزی پلو هم به صورت خشک و هم به صورت تازه قابل مشاهده است. قیمت خرید سبزی از ۳۵ هزار تومان تا ۷۲ هزار تومان در این تصویر مشاهده می شود. بنابراین برای تهیه سبزی حداقل باید ۳۵ هزار تومان هزینه کرد.

قیمت ماهی سفید در بازار

دومین نیاز ضروری برای تهیه سبزی پلو، خرید ماهی است. ماهی در انواع و اقسام مختلف در بازار قابل دسترس است و می توان بر اساس بودجه از انواع مختلف آن استفاده کرد. اما به طور معمول خرید ماهی سفید بیشتر رایج است. در تصویر زیر چند نمونه ماهی سفید  را می بینیم که در قیمت های ۵۴۰ هزار تومان تا حدود ۱ میلیون و نیم قابل مشاهده است. البته باید توجه داشت یک ماهی چقدر وزن دارد و برای ۴ نفر چقدر احتیاج است.

قیمت برنج ایرانی و خارجی از بازار

موضوع بعدی خرید برنج است که به طور معمول در خانه اغلب خانواده های ایرانی جزء خریدهای همیشگی محسوب می شود و حتما موجود است. با توجه به سلایق مختلف هم می توان برنج ایرانی تهیه کرد و هم برنج خارجی را در پخت غذا به کار برد. در تصویر زیر چند نمونه برنج ایرانی را می بینیم که در وزن ۱۰ کیلویی از قیمت ۳۷۵ هزار تومان تا ۷۵۰ هزار تومان قابل دسترس است.

همچنین اگر بخواهید با برنج خارجی غذای شب عید خود را طبخ کنید در تصویر زیر می توانید چند نمونه برنج خارجی در وزن ۱۰ کیلوگرمی را مشاهده کنید. هزینه خرید برنج خارجی از ۴۶۵ هزار تومان تا ۴۹۹ هزار تومان قابل دسترس است.

قیمت انواع روغن مایع در بازار

مورد بعدی که در پخت غذا نیاز است، روغن است. این هم مانند برنج اغلب در خریدهای روزانه جای دارد و نیاز به خرید جداگانه نداریم. در تصویر زیر قیمت چند نمونه روغن مایع را می بینیم. در تصویر زیر قیمت خرید روغن مایع از ۵۱ هزار تومان تا ۹۹ هزار تومان قابل دسترس است.

هزینه کلی برای پخت سبزی پلو با ماهی برای ۴ نفر

با حساب سرانگشتی بین اقلام مورد نیاز پخت سبزی پلو حدود ۶۴۵ هزار تومان هزینه برای یک خانواده ۴ نفره نیاز است. این اقلام را با توجه به موارد گفته شده با حداقل ترین هزینه ها در نظر گرفته ایم.

 

منبع:

تحلیل بازار

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید