مسابقه استان‌ها در جذب مسافر نوروزی - افق اقتصادی

مسابقه استان‌ها در جذب مسافر نوروزی - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 225715 |
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹ |
36 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: تعداد مسافران ورودی استان مازندران از ۹ میلیون و ۷۳۴هزار و ۱۳۶ نفر گذشت؛ همچنین حدود ۸ میلیون مسافر در نوروز ۱۴۰۳ به مشهد سفر کرده‌اند.

مسابقه استان‌ها در جذب مسافر نوروزی

به گزارش اکوایران، حسین ایزدی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران – گفت: تعداد مسافران ورودی استان از ۹میلیون و ۷۳۴ هزار و ۱۳۶ نفر گذشت.

حسین ایزدی افزود: طی ۲۳ اسفند ماه سال گذشته تا هشتم فروردین ماه تعداد مسافران ورودی به استان از ۹میلیون و ۷۳۴هزار و ۱۳۶ نفر گذشت.

وی ادامه داد: طی این مدت میزان بازدید از جاذبه‌های تاریخی به ۲۶۳هزار و ۳۲۸، مکان‌های تفریحی به ۹۹هزار و ۴۷۹ و اماکن مذهبی به ۷۷هزار و ۵۰۶ نفر رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به بازدید یک میلیون و ۲۳۸هزار و ۹۴۷ نفری از اماکن طبیعی استان، یادآور شد: همچنین ۱۵ هزار و ۵۵۷ از صنایع‌دستی و ۴۲هزار و ۶۵۷ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

ایزدی با اعلام اینکه حدود هفت هزار واحد و تاسیسات گردشگری طی نوروز امسال درحال ارائه خدمات به مسافران نوروزی است، گفت: همچنین در این مدت ۸۸۹ مورد بازدید نظارتی از اماکن و تاسیسات گردشگری صورت گرفت.

ورود مسافران نوروزی به مشهد نزدیک به ۸ میلیون نفر رسید

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود حدود ۸ میلیون مسافر به مشهد در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تخفیف‌های ۳۰ تا ۴۰ درصدی که برای اقامت ۱۰ روزه زائران در مشهد در نظر گرفته شده بود تاثیرگذار بود و در حال حاضر ۱۵ درصد از ظرفیت‌های اقامت رسمی مشهد را به خود اختصاص داده است.

اقامت مسافران نوروزی در فارس به بیش از یک‌میلیون و ۷۹۲هزار نفر شب رسید

دبیر ستاد خدمات سفر استان فارس گفت: طبق آمار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس ثبت دوربین‌های تردد شمار سامانه یکتا که صرفاً یک‌بار پلاک خودروهای ورودی به استان را لحاظ می‌کند از ۲۴ اسفندماه تا دیروز هشتم فروردین‌ماه، ۲میلیون و ۳۳هزار و ۱۸۵ پلاک ثبت‌شده است.

۱۴۰ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه اسکان یافتند

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اسکان نزدیک به ۱۴۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان طی ایام نوروز خبر داد. 

داریوش فرمانی، بااشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای اسکان مسافران نوروزی در کرمانشاه، اظهار کرد: در این راستا مراکز اقامتی رسمی همچون هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی و خانه مسافرها و مراکز اقامتی غیررسمی مانند کمپ های شهرداری در پارک ها و کلاس های درس مدارس برای اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است. 

آمار اقامت مسافران نوروزی در آذربایجان غربی ٢١ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ۱۴۰۳، حدود ۸۱ هزار و ۲۰۱ نفر در واحدهای اقامتی استان اقامت داشتند.

مرتضی صفری با اعلام این مطلب اظهار کرد: در این مدت آمار اقامت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته و نیز ضریب اشغال تخت‌ واحدهای اقامتی سطح استان در ایام نوروز ۴۵ درصد است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید