بهترین تولید کننده لوله برق فولادی در ایران

بهترین تولید کننده لوله برق فولادی در ایران
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 181957 |
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ |
157 بازدید
۲
6
ارسال به دوستان
پ

ایران یکی از کشورهای در حال توسعه است که با همت متخصصین و مدیران با تجربه، در اغلب صنایع به خودکفایی رسیده و امروزه شاهد حجم بالای صادرات محصولات ایرانی به سایر کشورها هستیم. این تلاش ها باعث شده کارخانجات متعددی در زمینه تولید محصولات مختلف احداث شوند و رشد و شکوفایی اقتصادی را در […]

بهترین تولید کننده لوله برق فولادی در ایران

ایران یکی از کشورهای در حال توسعه است که با همت متخصصین و مدیران با تجربه، در اغلب صنایع به خودکفایی رسیده و امروزه شاهد حجم بالای صادرات محصولات ایرانی به سایر کشورها هستیم. این تلاش ها باعث شده کارخانجات متعددی در زمینه تولید محصولات مختلف احداث شوند و رشد و شکوفایی اقتصادی را در کشور چندین برابر کنند.

یکی از مهمترین پیشرفت های کشور ایران، در زمینه تولید لوله های فولادی بوده که لوله برق فولادی در لیست این محصولات قرار گرفته است. از تولیدکنندگان مطرح در زمینه تولید انواع لوله فلزی برق می توان شرکت پارس پایاپایپ را نام برد که فعالیت خود را در راستای تامین نیاز جامعه به این تولیدات آغاز کرده و با تلاش و همت مسئولین شرکت پارس پایاپایپ (p-payapipe.com) ، این مجموعه امروزه به یکی از بهترین تولیدکنندگان لوله فولادی برق تبدیل شده است.

مطالبی که در این مقاله ذکر می شوند، اطلاعات جامعی را در مورد مشخصات و قیمت لوله برق فولادی تولیدی این شرکت به شما خواهند داد.

لوله برق فولادی چیست؟

لوله فولادی یا فلزی برق، به آن دسته از لوله ها اطلاق می شود که نقش محافظ را برای سیم برق ایفا کرده و جهت هدایت و سیم کشی برق ساختمان ها و بناها مورد استفاده قرار می گیرند. متریال استفاده شده در لوله های برق، معمولا فلز یا پلاستیک است که قطعا با توجه به ویژگی های منحصربه فرد فلزات، لوله های تولید شده از این متریال، ضخامت و مقاومت بیشتری داشته و به سرعت دچار آسیب نمی شوند.

لوله گالوانیزه برق از جنس فولاد نرم است که علاوه بر نقش محافظ، عملا به عنوان یک رسانا نیز در سیستم برق کشی، کاربرد دارد. این لوله ها از ضخامت و وزن بالایی برخوردار هستند و سنگین ترین و ضخیم ترین بخش از دیواره لوله برق را به خود اختصاص داده اند.

مشخصات لوله برق فولادی

لوله فولادی برق از ویژگی هایی منحصر به فرد برخوردار است و خصوصیات زیادی دارد که باعث شده در میان سایر لوله های مخصوص برق کشی، بهترین گزینه برای انتخاب باشد. این مشخصات عبارتند از:

۱- لوله گالوانیزه برق دارای رنگ تیره بوده و در متراژ و قطر مشخص عرضه می شوند.

۲- در تولید این لوله ها از آهن نورد شده استفاده شده است.

۳- از ضخامت بالا و استاندارد، که مناسب لوله های برق کشی است برخوردارند.

۴- به دلیل ویژگی های مواد اولیه به کار رفته در تولید لوله برق فولادی، این تولیدات مقاومت بالایی داشته و در اثر عوامل محیطی و ضربه، به سهولت آسیب نمی بیند.

۵- سایز لوله گالوانیزه با توجه به دو فاکتور طول و قطر تعیین می شود، که باتوجه به تقاضای بالا برای لوله سه متری با قطرهای PG5 و PG48، اکثر تولیدات شرکت پارس پایاپایپ، با این مشخصات عرضه می شوند.

انواع لوله فلزی برق

معمولا برای حفاظت از لوله های فلزی در مقابل خوردگی و رطوبت، یک لایه محافظ از جنس گالوانیزه روی این لوله ها کشیده می شود. این گالوانیزه شدن لوله ها به دو روش گرم و سرد انجام می شود، و به همین دلیل لوله برق فولادی به انواع گرم و سرد تقسیم شده است. در ادامه این دو نوع لوله را بیشتر معرفی می کنیم.

۱- لوله های گالوانیزه گرم برق

این نوع لوله ها در دمای بسیار بالا تا حدود ۴۲۰ درجه سانتی گراد آب کاری شده و توسط فلز روی، پوشش داده می شوند. روش آبکاری گرم از مزایایی نظیر چسبندگی قوی، پوشش یکنواخت، عمر طولانی و دوام بالا برخوردار است. این روش باعث می شود که لوله های تهیه شده، از پوششی با ضخامت بیشتر از لوله های تهیه شده از روش سرد بهره ببرند، لذا در مقابل خوردگی مقاوم تر خواهند بود.

۲- لوله های گالوانیزه سرد برق

این لوله ها که به لوله مبلی نیز مشهور هستند، در دمای پایین آبکاری شده و به شکل گالوانیزه شده آماده می شوند. ظاهر این لوله نسبت به نوع گرم، ظریف تر و یکدست تر نشان می دهد، همچنین لوله های گالوانیزه شده به روش سرد از ضخامت کمتری برخوردار هستند.

لوله های گالوانیزه گرم و سرد چه تفاوتی با هم دارند؟

این دو لوله به دلیل فرایند گالوانیزاسیون انجام شده، تفاوت قابل توجهی با هم دارند. در این بخش سعی کرده ایم تفاوت لوله گرم و سرد را ذکر کنیم :

  • لوله گالوانیزه گرم از یک سطح براق تر نسبت به نوع سرد برخوردار است.
  • ضخامت پوشش گالوانیزه لوله های تهیه شده با روش گرم، بیشتر است.
  • فرآیند گالوانیزاسیون به روش گرم راحت تر از نوع سرد انجام می شود.
  • سطح لوله گالوانیزه شده با تکنیک سرد، زبر بوده و نسبت به مقاومت دربرابر خوردگی ضعیف تر عمل می کند.

این تفاوت ها باعث شده هرکدام از این تولیدات برای استفاده در مکان های خاصی مناسب شوند و همچنین میزان قیمت این لوله ها را نیز تحت تأثیر قرار دهند.

خرید لوله برق فولادی

همان طور که ذکر شد، لوله فولادی برق دارای انواع مختلفی است که باتوجه به مشخصات آن ها، برای مصارف و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. پس اگر قصد خرید لوله برق فولادی را دارید حتما نیاز خود را بررسی کنید و شرایط قرار گرفتن این لوله ها را بسنجید تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با محل کارگزاری آن، انتخاب کنید.

خرید لوله برق فولادی

قبل از خرید حتما به این موضوع توجه کنید که لوله ای که انتخاب کرده اید قرار است چه نوع شرایط محیطی را تحمل کند و اگر برای یک محیط مرطوب لوله فولادی برق انتخاب می کنید، مقاومت آن را در برابر خوردگی در نظر بگیرید.

شما می توانید برای خرید این لوله به سایت شرکت پارس پایاپایپ مراجعه کرده و یا به صورت حضوری برای خرید به فروشگاه این مجموعه مراجعه کنید. مسئولین و مشاورین مراکز فروش مجموعه پارس پایاپایپ، برای پاسخگویی و راهنمایی شما مراجعین گرامی همیشه آماده بوده و شما را در انتخاب لوله مناسب راهنمایی می کنند.

قیمت لوله برق فولادی

قطعا در بخش های قبل نیز مطالعه کردید که این لوله ها از تنوع بالا برخوردار بوده و در نتیجه قیمت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. معمولا بر اساس مواد اولیه استفاده شده در یک لوله برق فولادی، روش گالوانیزاسیون آن، ضخامت پوشش قرار گرفته روی لوله در طی عملیات گالوانیزه شدن و مواردی از این قبیل، قیمت لوله برق فولادی تعیین می شود.

قیمت لوله برق

با توجه به این موارد، قیمت لوله گالوانیزه برق یک مقدار ثابت و مشخص نخواهد بود و تنها می توان این نکته را ذکر کرد که لوله های گالوانیزه شده به روش گرم به خاطر مزایایی که دارند، نسبت به نوع سرد از قیمت بیشتری برخوردار هستند که دلیل آن نیز روش تولید، کیفیت بالا و همچنین کاربرد و تقاضای بیشتر برای خرید آن ها است. اگر قصد خرید لوله برق فولادی را دارید، برای دریافت قیمت روز این محصول، می توانید با واحد پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۴ میانگین: ۴]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :اسد هاشمی

      قیمت لوله برق فولادی رو خیلی خوب توضیح دادید، ممنون از مقاله خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از توجهتون اسد عزیز، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده