ثبت بیشترین اختراع‌ هوآوی با وجود تحریم در ۲۰۲۳ - افق اقتصادی

ثبت بیشترین اختراع‌ هوآوی با وجود تحریم در ۲۰۲۳ - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 222914 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴ |
1 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

فناوری اقتصاد ایران: با وجود تحریم‌های شدید هواوی از طرف ایالات‌ متحده، چین توانست رکورد بیشترین تعداد پتنت را از آن خود کند. به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، داده‌های سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) حاکی است که هواوی، سامسونگ و کوالکام برترین شرکت‌های ثبت‌کننده‌ی پتنت در سال ۲۰۲۳ بوده‌اند. از طرفی شرکت‌های چینی گوی رقابت را از سایر رقبای […]

ثبت بیشترین اختراع‌ هوآوی با وجود تحریم در ۲۰۲۳

فناوری

اقتصاد ایران: با وجود تحریم‌های شدید هواوی از طرف ایالات‌ متحده، چین توانست رکورد بیشترین تعداد پتنت را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، داده‌های سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) حاکی است که هواوی، سامسونگ و کوالکام برترین شرکت‌های ثبت‌کننده‌ی پتنت در سال ۲۰۲۳ بوده‌اند. از طرفی شرکت‌های چینی گوی رقابت را از سایر رقبای خود در کره‌‌ی جنوبی و ایالات متحده ربوده‌اند.
بنابه این گزارش ، با وجود اینکه تحریم‌های سنگین ایالات‌ متحده بر توانایی هواوی برای عملکرد در بازارهای جهانی تأثیر گذاشته‌اند، این شرکت با اختلاف پیشتاز بیشترین تعداد پتنت در سراسر جهان است.
شرکت‌های چینی از نظر تعداد کل پتنت، رکوردار هستند. مجموع پتنت‌های ثبت‌شده در سطح جهان در سال ۲۰۲۳ به ۲۷۲٬۶۰۰ مورد رسید که نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۱٫۸ درصد کاهش داشت، اما چین با ۶۹٬۶۱۰ پتنت در صدر باقی‌ ماند و به‌راحتی از ایالات‌متحده با ۵۸٬۸۲۳ مورد پیشی گرفت.
WIPO تعداد درخواست‌های ثبت‌شده توسط یک نهاد را از طریق سیستمی به نام قرارداد همکاری ثبت پتنت (PCT) تعیین می‌کند.
PCT توسط نهادهایی ثبت می‌شود که مایل به محافظت از پتنت‌های خود در چندین کشور هستند. این محافظت با یک درخواست ثبت پتنت بین‌المللی انجام‌ می‌شود.
برخی از شرکت‌ها همه‌ی پتنت‌های خود را با PCT ثبت نمی‌کنند؛ بنابراین اگرچه رتبه‌بندی WIPO مهم است، اما منعکس‌کننده‌ی همه‌ی پتنت‌های ثبت‌شده‌ی کشورها نیست.
هواوی با ثبت ۶٬۴۹۴ پتنت رتبه‌ی اول ثبت پتنت در جهان را از آن خود کرده‌ است. سامسونگ الکترونیکس و کوالکام به ترتیب با ثبت ۳٬۹۲۴ و ۳٬۴۱۰ پتنت جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
میتسوبیشی الکتریک و شرکت BOE به‌ترتیب با ثبت ۲٬۱۵۲ و ۱٬۹۸۸ پتنت در میان پنج شرکت برتر قرار گرفتند.
درحال‌حاضر ۵۰ پرونده ثبت‌شده با PCT در اختیار شرکت‌هایی است که با فناوری پیشرفته به تولید و توسعه‌ی سخت‌افزار، فناوری‌های مخابراتی و نرم‌افزار مشغول هستند. غول‌هایی مانند اپل، گوگل‌، مایکروسافت و متا حتی در ۱۵ رتبه‌ی اول جایی ندارند. در سال ۲۰۲۲ شرکت‌هایی همچون اوپو و ویوو جلوتر از اپل و مایکروسافت قرار داشتند. از طرفی ای‌ام‌دی و انویدیا غایب این رقابت بودند.
سال گذشته غول‌های صنعتی همچون هواوی، کوالکام، سامسونگ، اریکسون و نوکیا بیشترین درخواست ثبت پتنت با PCT در زمینه‌ی مخابرات را ارائه کرده‌اند؛ بسیاری از این درخواست‌ها برای توسعه‌ی فناوری‌های ۵G و WiFi بودند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید