برگزاری دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ICT - افق اقتصادی

برگزاری دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ICT - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 191395 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۴ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

فناوری اقتصاد ایران: نشست شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات با حضور نقش‌آفرینان صنعت ICT و بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور برگزار شد.  به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  ، نشست شورای سیاست گذاری «دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات» صبح امروز چهار‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ با حضور معاون فناوری و نوآوری وزرات ارتباطات و فناوری […]

برگزاری دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ICT

فناوری

اقتصاد ایران: نشست شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات با حضور نقش‌آفرینان صنعت ICT و بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  ، نشست شورای سیاست گذاری «دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات» صبح امروز چهار‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ با حضور معاون فناوری و نوآوری وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات، روسای ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی، قائم‌مقام، معاونان و مدیران همراه اول و نماینده سندیکای صنعت مخابرات و نظام صنفی رایانه ای تهران در برج همراه به منظور سیاست گذاری برگزار شد.
این نشست با هدف تعیین راهبردهای کلان جشنواره، تعیین حوزه ها و محورهای برگزاری رویداد، تعیین مدل مشارکت و بهره برداری ذینفعان برگزار و از همفکری و همراهی این نقش آفرینان در راستای سیاست گذاری دور دوم این رویداد بهره برده شد.
اصلی ترین هدف این جشنواره ارائه راهکارهای فناورانه برای مسائل جاری در اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات است و در این مسیر قرار است از مشارکت تمامی نقش آفرینان این صنعت و اکوسیستم نوآوری بهره برده شود که لازمه آن حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان، نوپا، نخبگان و فعالان این صنعت است.
از دیگر اهداف این جشنواره می توان به  ایجاد بستری برای همکاری شرکت های بزرگ صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه راهکارهای فناورانه، تقویت زیرساخت شبکه‌ ملی اطلاعات، رشد و توسعه زیست بوم نوآوری صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رفع نیازهای فناورانه همراه اول از طریق شناسایی و حمایت از طرح های نوآورانه اشاره کرد.
گفتنی است در ابتدای این جلسه خلاصه ای از فرآیند اجرایی نخستین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات ارائه و دستاوردهای آن بیان شد.
در ادامه درس آموخته های نخستین دوره جشنواره بیان و برنامه عملیاتی برگزاری دومین جشنواره ایده تا محصول ارائه شد؛ در این جلسه نقش آفرینان حوزه ارتباطات کشور بر اهمیت و ضرورت چنین حمایت هایی تأکید و از ابتکار عمل همراه اول تقدیر کردند.
همچنین نهادهای حمایتگر اکوسیستم نوآوری کشور تمایل خود را مبنی بر حمایت مادی و معنوی از این جشنواره اعلام کردند. 
دست اندرکاران فرآیند اجرایی و عملیاتی نخستین دوره جشنواره نیز دغدغه های مسائل اجرایی و عملیاتی را بیان کرده و بر بهبود نحوه و ساختار حمایتگری و اجرای این جشنواره تأکید کردند.
میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با استقبال از برگزاری جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات، بر تمرکز بر چند حوزه محوری و استراتژیک تأکید و اظهار کرد: معاونت فناوری و نوآوری وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار این جشنواره بوده و ضمن حضور در مراحل سیاست گذاری و ارزیابی طرح ها، حمایت هایی را از طرح های منتخب خواهد کردد. 
وی خاطر نشان کرد: بایستی تمرکز این جشنواره بر حوزه هایی باشد که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده و این مهم منجر به تربیت نیروی انسانی متخصص و تیم سازی خواهد شد.
حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول نیز در راستای بیان رسالت اصلی برگزاری جشنواره ایده تا محصول اظهار کرد: همراه اول در نظر دارد با همکاری نقش آفرینان صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حمایت نهادهای حمایتگر اکوسیستم نوآوری تولی گری طراحی و اجرای فرآیند ایده تا محصول را با هدف حل مسائل اساسی صنعت ارتباطات با کمک شرکت های دانش بنیان این حوزه بر عهده بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: در صورت همراهی همه نقش آفرینان صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نهادهای حمایتگر اکوسیستم نوآوری کشور، می توان در برنامه ای میان مدت چند مسئله استراتژیک صنعت ارتباطات را با تأمین مالی مناسب و فراهم سازی زیرساخت های تست و طراحی محصولات و خدمات جدید رفع کرد.
قائم مقام مدیرعامل همراه اول با تأکید بر اینکه همراه اول آغازگر این حرکت است، تصریح کرد: در صورتی این جشنواره موفق خواهد شد که همراهی مادی و معنوی همه نقش آفرینان صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اکوسیستم نوآوری را به دنبال داشته باشد.
وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز به تشریح اهداف و فرآیند اجرایی دومین دوره این جشنواره پرداخت و ابراز کرد: گستره این رویداد شامل اولویت های مربوط به کسب و کار اصلی و نزدیک به کسب و کار اصلی همراه اول می شود.
وی افزود: رویکرد آن نیز برگزاری در قالب رویدادهای ارائه نوآوری و فناوری (pitch)  خواهد بود.
شقایق حق جوی، رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز که در این مراسم حضور داشت، طی سخنانی اظهار کرد: دو هدف اصلی برگزاری چنین رویدادهایی جذب استعداد و توسعه محصولات و فناوری ها است. 
وی با تأکید بر اهمیت موضوعاتی نظیر زیرساخت فنی، منتورشیپ و تضمین بازار خاطر نشان کرد: چه بسا اهمیت این موارد از موضوعات تأمین مالی سرمایه گذاری بالاتر باشد و در همین راستا این مرکز با مرکز تحقیق و توسعه همراه اول اقدام به احداث فب لب اینترنت اشیاء کرده است.
سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات همکاری نزدیک و استراتژیکی با مرکز تحقیق و توسعه همراه اول دارد، عنوان کرد: هم اکنون نیز دو پروژه مشترک ترنج و نوآفرین در همین راستا با مشارکت همراه اول تعریف شده و در حال اجرا است. 
وی خاطر نشان کرد: این ستاد آمادگی کامل برای حمایت از شرکت ها و طرح های منتخب این جشنواره را دارد و در مراحل مختلف آن همکاری لازم را خواهد داشت.
بهروز مینایی، دبیر ستاد توسعه فناور‌ی های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی ریاست جمهوری نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت موضوعات زیرساختی اذعان کرد: یکی از مهم ترین مسائل شرکت های نوپا، عدم وجود زیرساخت های مناسب برای تست و توسعه محصولات و خدمات است. 
وی با تاکید بر لحاظ کردن مسائل زیرساختی، عنوان کرد: در راستای جذب بهتر شرکت های فعال در صنعت ارتباطات بایستی به این مسائل توجه ویژه داشت.
در پایان و پس از استماع نظرات همه نقش آفرینان و حضار در جلسه، مقرر شد تا پس از جمع بندی محورهای برگزاری، میزان مشارکت و کمیته های تخصصی، فرآیند اجرایی این رویداد با همکاری همه ذینفعان و در قالب جلسات منظم تصمیم گیری تخصصی پیگیری و اجرایی شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید