جایزه نیکلا تسلا به مخترع جوان ایرانی رسید - افق اقتصادی

جایزه نیکلا تسلا به مخترع جوان ایرانی رسید - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 187720 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۴ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

فناوری اقتصاد ایران: جایزه نیکلا تسلا سال ۲۰۲۳ به همراه مدال طلای کشور هلند در زمینه هوافضا از سوی آکادمی علوم اروپا به مخترع جوان مهران بختیاری رسید. به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سر خط اخبار، «جایزه نیکلا تسلا سال ۲۰۲۳ به همراه مدال طلای کشور هلند در زمینه هوافضا از سوی آکادمی علوم اروپا» به مخترع جوان […]

جایزه نیکلا تسلا به مخترع جوان ایرانی رسید

فناوری

اقتصاد ایران: جایزه نیکلا تسلا سال ۲۰۲۳ به همراه مدال طلای کشور هلند در زمینه هوافضا از سوی آکادمی علوم اروپا به مخترع جوان مهران بختیاری رسید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سر خط اخبار، «جایزه نیکلا تسلا سال ۲۰۲۳ به همراه مدال طلای کشور هلند در زمینه هوافضا از سوی آکادمی علوم اروپا» به مخترع جوان مهران بختیاری رسید.
جوان مخترع یعنی «مهران بختیاری» دانش‌آموخته علوم آزمایشگاهی و انگل‌شناسی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی همدان و پژوهشگر برتر کشوری با ۲۶۵/۵ امتیاز از وزارت بهداشت است، بختیاری البته جزو استعدادهای درخشان کشور محسوب می‌شود و این بار با اختراع کلاه کربنی شستشوی موی سر فضانوردان بدون دخالت دست، نامی شده درخشان. بختیاریِ مخترع، یکی و دوتا نه بلکه ۲۵ اختراع ثبت شده دارد و یکصد پرونده در دست ثبت، حالا بماند که عضو بنیاد ملی نخبگان کشور و یکی از مخترعین و نخبگان ملی و بین‌المللی است، بماند طی پژوهش‌های بزرگ و کوچک ۱۳ مدال طلا، نقره و برنز جهانی در جشنواره اختراعات و نوآوری از کشورهای همچون آمریکا، کانادا، روسیه، چین، ژاپن، ترکیه، رومانی، هند و هلند کسب کرده و هر روز بیش از دیروز تاجی شده بر تارک این مرز و بوم.
بختیاریِ مخترع و ایده‌پرداز، نویسنده ۶ جلد کتاب چاپ شده در حوزه‌های علوم پزشکی دارد و درباره چگونه مخترع شدن هم به چاپ رسانده و دستی بر آتش مقاله‌های داخلی و ISI دارد.
و حالا آکادمی علوم اروپا که همه ساله برای پاسداشت تلاشگران عرصه دانش، جوایزی رو اعطا می‌کند این بار بختیاریِ مخترع را برتر دانسته و او توانست جایزه نیکلا تسلا سال ۲۰۲۳  آکادمی علوم اروپا را از آن خود کند.
جایگاه آکادمی علوم اروپا در سطح بین‌المللی (European Academy of Sciences) از معتبرترین مراجع علمی جهان است، این را مهران خان می‌گوید و ادامه می‌دهد: «آکادمی علوم اروپا جوایز سالیانه خود را به دانشمندان خاصی که دارای شاخص‌های علمی-پژوهشی مورد تأیید اعضای آکادمی باشند اعطا می‌کند.
آکادمی علوم اروپا (EAS) یک سازمان غیردولتی و مستقل غیرانتفاعی بین‌المللی است که با حضور برجسته‌ترین دانشمندان، دانشگاهیان و محققان جایگاه خاص دارد و  تحقیقات مقدماتی و توسعه فناوری‌های پیشرفته انجام می‌دهند.»
گفتنی است این مخترع جوان به عنوان آکادمیسین به عضویت تمام وقت آکادمی علوم اروپا درآمده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید