۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ - افق اقتصادی

۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 225288 |
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳ |
39 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

عفیفی‌پور، سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ از انجام ۳میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا صبح هفتم فروردین سال جاری خبر داد.

۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا هفتم فروردین ۱۴۰۳

به گزارش بازار، اله‌مراد عفیفی‌پور از انجام ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا صبح هفتم فروردین سال جاری خبر داد و با اشاره به اینکه با شروع طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳ از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا صبح روز هفتم فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۷۰ هزار تردد شناور مسافری در سواحل جنوب و شمال ایران طی ۱۲ روزه ابتدایی طرح تسهیل سفرهای دریایی، ثبت شده‌است، گفت: طی این مدت همچنین ۴۱۲ هزار دستگاه خودرو بین سرزمین اصلی و جزایر و بالعکس جابه‌جا شده‌است.
وی افزود: علاوه بر این ۱۹ هزار شناور مسافری، حمل و جا به جایی تردد مسافران را بین سرزمین اصلی با جزایر کشور و بالعکس بر عهده داشته‌اند و در همین مدت، ۱۷۰ هزار تردد شناور گردشگری دریایی در سواحل جنوب و شمال کشور ثبت شده‌است.
سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ با بیان اینکه پیرو اخطارهای هواشناسی که در ابتدای هفته جاری صادر شد، تردد خودرو و مسافر در بنادر غرب هرمزگان شامل بندر چارک به‌سمت جزیره کیش و بندر آفتاب به‌سمت جزیره کیش کماکان ممنوع است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی، این ممنوعیت تا جمعه هفته جاری ادامه دارد و اگر تغییری حاصل شود، اطلاع‌رسانی لازم صورت‌می‌گیرد.
عفیفی‌پور با اشاره به اینکه در مرکز استان هرمزگان، حمل خودرو بین بنادر پهلو لافت در جزیره قشم مدیریت‌شده، کاملاً ایمن و به‌صورت خاص و محدود انجام‌می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هم‌وطنان عزیز بدهد.
وی ادامه‌داد: از تمامی هم‌وطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند، درخواست می‌کنیم حتماً از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده‌کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر شده در این خصوص گوش کنند و تا بهبود شرایط جوی، صبور باشند.
مسیرهای تردد مجاز دریایی در هرمزگان سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ درباره مسیرهای تردد مجاز دریایی در استان هرمزگان، بیان کرد: تردد از بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری قشم و بالعکس، از بندر شهید حقانی بندرعباس به هرمز و بالعکس، از بندر شهید ذاکری قشم به هرمز و بالعکس، از بندر شهید ذاکری قشم به جزیره لارک و بالعکس، از بندر پل به بندر لافت و بالعکس، از بندر شهید حقانی به جزیره بوموسی و بالعکس، از بندر آفتاب به جزیره کیش و بالعکس، از بندر چارک به جزیره کیش و بالعکس، از بندر شیب‌دراز به جزیره هنگام و بالعکس و تردد از بندر کندالو به جزیره هنگام و بالعکس از جمله مسیرهای دریایی مجاز است.
عفیفی‌پور افزود: تردد از بندر شهید باهنر بندرعباس به بندر بهمن قشم و بالعکس، از بندر لنگه به جزیره کیش و بالعکس و همچنین تردد از بندر لنگه به جزیره بوموسی و بالعکس به‌عنوان مسیرهای پشتیبان در نظر گرفته شده‌است.
مسیرهای تردد مجاز دریایی در بوشهر وی درباره مسیرهای دریایی مجاز در استان بوشهر نیز، اعلام‌کرد: تردد از بندر گناوه به بندر خارگ و تردد از بندر بوشهر به بندر خارگ، ۲ مسیر دریایی مجاز تعریف شده در استان بوشهر است.
شماره تماس ۱۵۵۰ برای اعلام اضطرار دریایی سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ خاطر نشان کرد: هم‌وطنان عزیز می‌توانند از هر کجای استان‌های ساحلی در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ جهت اعلام اضطرار دریایی و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره به‌راحتی و به‌طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی جهت ارائه گزارش حادثه و درخواست کمک تماس حاصل کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید