شنبه, ۶ تیر ۱۴۰۵ / بعد از ظهر / | 2026-06-27
تبلیغات
کد خبر: 472177 |
تاریخ انتشار : 26 ژوئن 2026 - 15:43 | ارسال توسط :
3 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

پلیس اف‌بی‌آی، یک تبعه ایرانی را به اتهام حملات هکری که به زیرساخت‌های ایالات متحده به میزان 3.4 میلیارد دلار خسارت وارد کرده بود، دستگیر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پلیس مونته‌نگرو در اطلاعیه اعلام کرد که پلیس و اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌آی)، یک تبعه ایرانی را به اتهام حملات هکری که به زیرساخت‌های ایالات متحده به میزان 3.4 میلیارد دلار خسارت وارد کرده بود، دستگیر کرده است.

طبق گزارش رویترز، این مرد 39 ساله، با تابعیت دوگانه ایرانی و ترکیه‌ای، توسط دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک به اتهاماتی از جمله توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری رایانه‌ای، هک و سرقت هویت تحت تعقیب بود.

اداره پلیس مونته‌نگرو روز پنجشنبه اعلام کرد که او در تفرجگاه ساحلی “آدریاتیک کوتور” دستگیر شده است.

در این بیانیه ادعا شده است: «از سال 2013 به بعد، … او حملات هکری گسترده‌ای را … با هدف قرار دادن بیش از 150 دانشگاه در ایالات متحده انجام داده و خسارتی بالغ بر 3.4 میلیارد دلار به بار آورده است.»

پلیس آمریکا افزود که این پرونده اکنون برای مراحل استرداد به قاضی دادگاه عالی در “پودگوریتسا”، پایتخت مونته‌نگرو، ارجاع خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید