شنبه, ۶ تیر ۱۴۰۵ / بعد از ظهر / | 2026-06-27
تبلیغات
کد خبر: 472099 |
تاریخ انتشار : 24 ژوئن 2026 - 9:50 | ارسال توسط :
1 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

گزارش وال‌استریت ژورنال از فضای پرتنش مذاکرات اخیر پرده برداشت؛ تیم ایرانی به ریاست قالیباف ضمن خنثی‌سازی تهدید‌های آمریکا، موفق به برقراری یک آرامش ۱۵ روزه و تفکیک پرونده آژانس از توافقات هسته‌ای شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، در پی انتشار تهدید‌های ترامپ علیه ایران در رسانه‌ها مبنی بر حمله نظامی در صورت ادامه حمایت‌های منطقه‌ای، هیئت ایرانی به ریاست محمدباقر قالیباف، این اقدامات را نقض آشکار تفاهم‌نامه‌های موجود دانست و بر موضع بی‌اعتمادی نسبت به رویکرد‌های تهدیدآمیز تأکید کرد.

این گزارش حاکی از آن است که با وجود تلاش‌های طرف آمریکایی برای عادی‌سازی تهدیدها، تیم مذاکره‌کننده ایران با مدیریت هوشمندانه این تنش، موفق به کسب یک دوره آرامش ۱۵ روزه شد.

همچنین در بخش فنی مذاکرات، ایران توانست از فشار آمریکا برای گره زدن مسائل مربوط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به توافقات هسته‌ای جلوگیری کند؛ در حالی که طرف آمریکایی همچنان اصرار دارد که نقش آژانس را به عنوان یک مسیر مجزا و مستقل حفظ کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید