آمار جدید خاندوزی از سرمایه‌گذاری خارجی در ایران - افق اقتصادی

آمار جدید خاندوزی از سرمایه‌گذاری خارجی در ایران - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 224720 |
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶ |
16 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در توئیتی نوشت: در سال ۱۴۰۲ رکورد سرمایه‌گذاری خارجی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد. چینی‌ها در سال ۱۴۰۲ بیشترین ورود سرمایه را داشتند. با برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم سیر صعودی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ که از ۲ به ۴ و اکنون ۵.۵ میلیارد دلار رسید، بازهم تداوم یابد.  این در […]

آمار جدید خاندوزی از سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

به گزارش اکوایران؛ احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در توئیتی نوشت: در سال ۱۴۰۲ رکورد سرمایه‌گذاری خارجی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد. چینی‌ها در سال ۱۴۰۲ بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

با برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم سیر صعودی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ که از ۲ به ۴ و اکنون ۵.۵ میلیارد دلار رسید، بازهم تداوم یابد. 

این در حالیست که علی فکری، رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در بهمن ۱۴۰۲ اظهار کرده بود که از ابتدای شهریور ۱۴۰۰ تا پایان دی‌ماه امسال ۵۷۸ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به صورت اجرایی در آمده است که حجم کلی این سرمایه‌ها ۱۰ میلیارد و ۶۰۸ میلیون دلار است.

فکری درباره بیشترین بخش‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی گفته که سرمایه‌گذاری خارجی در ایران در بخش‌های مختلف بوده که بالاترین میزان جذب سرمایه در بخش نفت و گاز بوده که با ۵ سرمایه‌گذاری و عدد حدود ۴ میلیارد ۸۰۰ میلیون دلار صورت گرفته است.

براساس معاون وزیر اقتصاد، صنعت، بخش دیگر جاذبه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران بوده که به دلیل طرح‌های بزرگ و جذاب توانسته سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه خارجی داشته باشد.

به گفته فکری، کشورهایی که بیشترین سرمایه را وارد ایران کرده‌اند، کشورهایی که در ایران و در این بازه زمانی یعنی دو سال برای دولت سیزدهم سرمایه وارد ایران کرده‌اند، ابتدا روسیه به عنوان بزرگترین سرمایه‌گذار با ۳۱ درصد سرمایه‌گذاری و سپس امارات و چین بودند.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اظهار کرده بود که ایرانی‌های مقیم خارج از کشور حدود ۱۰ درصد سرمایه وارد ایران کرده‌اند و در نهایت پاکستان و هندوستان در رتبه‌های بعدی هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید