به گزارش اکوایران، در طول هفته منتهی به ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت)، صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین (ETFهای بیت‌کوین) در آمریکا با نوسانات قابل توجهی همراه شدند.

به نوشته کوین گِیپ، این ETFها با از دست دادن سرعت رشد خود، خروج سرمایه خالص هفتگی ۳۲۸ میلیون دلاری را ثبت کردند. علاوه بر این، افزایش جریان خروج سرمایه از این صندوق‌ها قبل از سقوط قیمت بیت‌کوین رخ داده و به طور بالقوه این افت را تسریع کرده است.

هفته منتهی به ۷ اردیبهشت با فعالیت قوی آغاز شد و شاهد مجموع سرمایه ورودی خالص ۶۲/۰۲ میلیون دلاری در صندوق‌های قابل معامله مختلف بود. در همین حال، ETF شرکت گِرِی اسکِیل با خروج سرمایه خالص ۳۴/۹۹۳ میلیون دلاری طی یک روز مواجه شد، در حالیکه صندوق قابل معامله شرکت فیدلیتی سرمایه ورودی خالص قابل توجه ۳۴/۸۳ میلیون دلاری را طی یک روز ثبت کرد. علاوه بر این، ETF شرکت بلک راک، ۱۹/۴ میلیون دلار سرمایه ورودی به ثبت رساند و رکورد جریان سرمایه ورودی خود را به ۷۰ روز ارتقا داد.

با خروج سرمایه قابل توجه از صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین، چشم‌انداز این صندوق‌ها اخیرا پر فراز و نشیب بوده است. این روند باعث نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد کاهش علاقه بازیگران اصلی وال‌استریت به ارزهای دیجیتال شده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد این روند بر کاهش ارزش اخیر در بازار ارزهای دیجیتال به‌ویژه قیمت بیت‌کوین، تأثیرگذار بوده است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (۹ اردیبهشت) از ۶۳ هزار و ۴۰۵ دلار تا ۶۴ هزار و ۳۴۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۱ و نیم شب به وقت ایران، ۶۳ هزار و ۷۰۲ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۳۵۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵/۸۰ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۲۵۰ دلار تا ۳ هزار و ۳۳۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۱ و نیم شب به وقت ایران، ۳ هزار و ۳۲۴ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۶۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱/۴۲ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل حدود ۵ درصد رشد داشته است.