رونمایی از پلتفرم معاملاتی تمام عیار ترید حرفه‌‌ای فارکس و ارز دیجیتال

رونمایی از پلتفرم معاملاتی تمام عیار ترید حرفه‌‌ای فارکس و ارز دیجیتال
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 244568 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷ | منبع: itbfx.com
1546 بازدید
۲
7
ارسال به دوستان
پ

یکی از نکات ضروری برای موفقیت در بازارهای مالی مانند بازار فارکس و بازار ارزهای دیجیتال، عضویت در یک بروکر قابل اطمینان است، اما به همان‌اندازه که بروکر اهمیت دارد، پلتفرم معاملاتی نیز می‌تواند در موفقیت معامله‌گران اثرگذار باشد.

رونمایی از پلتفرم معاملاتی تمام عیار ترید حرفه‌‌ای فارکس و ارز دیجیتال

در حالی که اکثر بروکرها از پلتفرم‌هایی مثل متاتریدر (Metatrader) یا ایتورو (eToro) استفاده می‌کنند، بعضی بروکرهای حرفه‌ای‌تر گام را فراتر گذاشته‌اند و پلتفرم معاملاتی مخصوص خودشان را طراحی کرده‌اند.

در این مقاله قصد داریم یکی از کامل‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی یعنی پلتفرم اختصاصی بروکر آی‌تی‌بی را به شما معرفی کنیم که تمامی ویژگی‌های یک پلتفرم معاملاتی جامع و تمام‌عیار را دارد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

معرفی کوتاهی بر پلتفرم متاتریدر (Metatrader)؛ پلتفرمی محبوب و ساده

متاتریدر، بدون شک یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی است که بسیاری از بروکرها از آن برای اتصال به بازارهای جهانی مثل بازار فارکس و بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

معرفی پلتفرم آی تی بی تریدر

دو نسخه‌ی اخیر این پلتفرم معاملاتی، یعنی متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵، آنقدر شبیه هستند که بتوانیم آن دو را عملا یک پلتفرم واحد بدانیم و نگاهی کلی بر مزیت‌ها و معایب آن‌ها داشته باشیم.

از مهم‌ترین مزایای متاتریدر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نسخه‌های مختلف مثل نسخه تحت وب و نسخه موبایل برای دسترسی بهتر
  • ابزارهای تحلیلی متعدد برای تصمیم‌گیری دقیق‌تر در معاملات
  • کاربران بسیار زیاد در سرتاسر دنیا که می‌توانند به سوالات شما پاسخ دهند

با همه این مزیت‌ها، متاتریدر بدون ایراد نیست. مهم‌ترین معایب این پلتفرم معاملاتی به شرح زیر هستند:

  • عمق بازار محدودی دارد و به طیف گسترده‌ای از تأمین‌کنندگان نقدینگی دسترسی ندارد که می‌تواند منجر به اسلیپیج (slippage) بالایی شود.
  • نقدینگی بازار را نمایش نمی‌دهد.
  • از قابلیت‌های گسترده‌ای برای تریدرهای حرفه‌ای برخوردار نیست و صرفا چندین قابلیت پایه دارد که اگرچه برای معامله‌گران تازه‌کار کافی هستند اما نمی‌توانند جوابگوی بعضی از نیازهای خاص معامله‌گران حرفه‌ای باشند.

به دلیل بعضی کمبودهای پلتفرم‌های معاملاتی عمومی مثل متاتریدر و ایتورو، تعدادی از بروکرهای حرفه‌ای، پلتفرم معاملاتی اختصاصی خودشان را توسعه داده‌اند که در ادامه به معرفی یکی از کامل‌‌ترین آن‌ها، یعنی «آی تی بی تریدر» یا پلتفرم اختصاصی آی تی بی را به شما معرفی می‌کنیم.

پلتفرم اختصاصی آتی تی بی؛ پلتفرمی جامع و بی‌نظیر

آی تی بی تریدر نوعی پلتفرم معاملاتی بسیار کامل است که بروکر آی تی بی آن را با هدف ارائه امکان معامله آسان‌تر و حرفه‌ای‌تر انواع مختلف ابزارهای مالی مثل جفت ارزهای فارکس و رمز ارزها توسعه داده است. در ادامه، با بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پلتفرم معاملاتی، آشنا می‌شویم.

سازگار با همه‌ی دستگاه‌ها

اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای در بازارهای مالی مثل بازار فارکس و بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید، نیاز به یک پلتفرم کامل دارید که نه تنها اطلاعات و ابزارهای لازم را در اختیار تریدرها قرار دهد، بلکه همیشه در دسترس آن‌ها باشد. پلتفرم اختصاصی آی تی بی دارای سه نسخه دسکتاپ، تحت وب و موبایل است و با طراحی خلاقانه و کاربر پسند، تریدینگ را بسیار ساده و لذت‌بخش می‌کند.

این پلتفرم معاملاتی، دارای تم‌های مختلفی مثل تم تیره، تم روشن، تریدینگ معکوس و… است که شما می‌توانید به سلیقه خود، تم خاصی را انتخاب کنید.

ساده‌سازی تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای معامله‌گران

پلتفرم‌های معاملاتی باید چیزی فراتر از یک سیستم گزارش قیمت و ثبت سفارش خرید و فروش باشند و ابزارهای تحلیل تکنیکال و داده‌های فاندامنتال را در اختیار معامله‌گران قرار دهند. امروزه حتی ضعیف‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی نیز ابزارهای تحلیل تکنیکال مثل اندیکاتورها و امکان ترسیم خطوط روند در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند و با ارائه داده‌های فاندامنتال، به معامله‌گران کمک می‌کنند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند؛ بنابراین موضوع رقابت پلتفرم‌ها در این حوزه، محدود به تنوع ابزارهای تکنیکال و میزان پوشش داده‌ها و اخبار فاندامنتال می‌شود.

پلتفرم معاملاتی بروکر آی تی بی، جعبه‌ابزاری کامل در اختیار تریدرها قرار می‌دهد تا هر نوع تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی را امکان‌پذیر سازد. علاوه‌بر این، آی تی بی تریدر به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا ابزارهای مالی دارای بیشترین حجم معاملاتی و نوسان‌پذیری را در بازارهای مالی تحت نظر داشته باشند. گذشته از این‌ها، نوتیفیکیشن‌های اختصاصی برای نمادهای مختلف، مدیریت پوزیشن‌های معاملاتی را برای تریدرها ساده‌تر می‌سازد.

ارائه اخبار بروز و جامع برای تحلیل فاندامنتال

این پلتفرم معاملاتی با ارائه بروزترین اخبار و اطلاعات فاندامنتال در رابطه با ابزارهای مالی مختلف، ارائه اطلاعاتی در رابطه با بزرگ‌ترین موقعیت‌های معاملاتی باز شده توسط بازیگران اصلی بازارها و نیز با فراهم آوردن تقویم اقتصادی کشورها با جزئیات کامل، شامل پیشبینی‌های اقتصادی، تحلیل فاندامنتال را برای تریدرهای حرفه‌ای و حتی تازه‌کار، بسیار ساده می‌کند.

تقویم اقتصادی آی تی بی تریدر

سرعت بالا و اسلیپیج حداقلی

گاهی اوقات، بهترین معامله‌گران نیز به دلیل سرعت پایین اجرای سفارش شما توسط پلتفرم معاملاتی متحمل زیانی ناعادلانه می‌شوند. این مشکل، اصطلاحا، اسلیپیج (slippage) نام دارد. برای مثال ممکن است شما با در نظر گرفتن تمامی پارامترهای فاندامنتال و تکنیکال، یک معامله عالی انجام دهید اما اسلیپج بالا به شما ضرر برساند. پلتفرم آی تی بی تریدر، با سرعتی ۱۰ برابر بالاتر از متاتریدر ۵، سفارش‌‌های شما را به سرعت اجرا می‌کند تا اسلیپیچ را به حداقل برساند.

مدیریت همزمان چندین حساب معاملاتی

عضویت در پلتفرم معاملاتی آی تی بی بسیار راحت است و تریدرها می‌توانند انواع مختلف حساب‌ها را در این پلتفرم معاملاتی باز کنند. آی تی بی تریدر با داشتن امکانات زیر، امکان مدیریت یکپارچه و یکجای تمامی حساب‌های شما را فراهم می‌آورد:

  • انجام تمامی فرایندهایی مثل احراز هویت، معامله و واریز و برداشت وجه درون خود پلتفرم آی تی بی تریدر
  • دسترسی ساده به تمامی حساب‌ها

همچنین، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آی تی بی تریدر در مقایسه با دیگر پلتفرم‌های معاملاتی، کپی تریدینگ بسیار ساده با در نظر گرفتن بودجه در دسترس تریدر است.

مزیت‌های تکمیلی آی تی بی تریدر

امکانات و قابلیت‌های پلتفرم معاملاتی بروکر آی تی بی به همینجا ختم نمی‌شود و قابلیت‌هایی مثل نمایش ارزش پیپ (PIP value) بر حسب دلار، نمایش لحظه‌ای اسپرد، مارجین و کمیسیون لایو معاملات، بستن تمامی حساب‌ها تنها با یک کلیک و شفافیت بالاتر در ارائه اطلاعات در مقایسه با پلتفرم معاملاتی متاتریدر، از دیگر مزیت‌هایی هستند که ترید در بازارهای مالی مثل فارکس و ارز دیجیتال را برای معامله‌گران، راحت‌تر و سریعتر می‌کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله، پلتفرم معاملاتی آی تی بی تریدر را به شما معرفی کردیم. بروکر آی تی بی با هدف پوشش دادن بعضی از کمبودهای پلتفرم معاملاتی محبوب متاتریدر، این پلتفرم معاملاتی اختصاصی را توسعه داده است. پلتفرم معاملاتی بروکر آی تی بی با فراهم آوردن امکانات و قابلیت‌های گسترده برای معامله‌گران، امکان ترید آسان ابزارهای مالی متنوعی، از جفت‌ارزها گرفته تا رمز ارزها را فراهم می‌آورد.

اگر تجربه‌‌ی استفاده از این پلتفرم را قبلا داشته‌اید، نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :زیبا براتی

      خدمات و پشتیبانی آی تی بی تریدر عالیه قبلا استفاده کردم ازشون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون که تجربه خودتون رو به اشتراک گذاشتید زیبا جان