۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی جابه‌جا شدند - افق اقتصادی

۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی جابه‌جا شدند - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 225460 |
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹ |
24 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، از ۲۴ اسفند تا پایان نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳، یک میلیون و ۸۹۱ هزار و ۴۳۲ مسافر در بخش هوایی جا‌به‌جا شده‌اند.

۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی جابه‌جا شدند

به گزارش اکوایران، جعفر یازرلو سخنگوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از ۲۴ اسفند تا ۷ فروردین ۱۴۰۳ یک میلیون و ۸۹۱ هزار و ۴۳۲ مسافر در بخش هوایی جابه‌جا شده‌اند، گفت: این تعداد مسافر در نیمه نخست تعطیلات نوروزی در بخش هوایی با ۱۵ هزار و ۴۲۸ پرواز (نشست و برخاست) جابه‌جا شده‌اند. 

یازرلو در ادامه ضمن اشاره به حضور کارشناسان و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری به همراه نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هندلینگ به شرکت‌ها در مرکز «مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی OCC» سازمان هواپیمایی کشوری (در بازه زمانی ۶ صبح الی ۲۴)، از حضور بازرسان این سازمان در فرودگاه های سراسر کشور خبر داد و افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا قصور در خدمت رسانی شایسته به مردم، بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری در سریع ترین زمان ممکن با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

 کاهش ۵۰ درصدی نرخ بازگشت پروازها

همچنین حسن رضایی فر، مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری- گفت: علاوه بر کاهش نرخ حوادث هوایی در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته، نرخ بازگشت پروازها به دلیل نقص فنی نیز بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با وجود حجم زیاد پروازهای نوروزی شاهد حادثه‌ای نبوده‌ایم و تلاش پرسنل زمینی فرودگاه‌ها در این ایام قابل تقدیر است.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری ادامه‌داد: علاوه بر کاهش نرخ حوادث هوایی در مقایسه با ایام نوروز سال قبل، نرخ بازگشت پروازها بدلیل نقص فنی نیز بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، بیشتر بازگشت پروازها به دلیل شرایط خاص آب و هوایی مقاصد پرواز یا نقص فنی بوده که با حفظ ایمنی پروازها، هواپیماها به مبدا خود بازگشته‌اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید