ساخت پرنده‌ بدون سرنشین توسط بچه مهندس‌ ها - افق اقتصادی

ساخت پرنده‌ بدون سرنشین توسط بچه مهندس‌ ها - افق اقتصادی
دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-06-03
کد خبر: 195263 |
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ |
26 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد ایران: امیرمحمدترکاشوند و امیرمهدی‌کاکاوند ۲ دانش‌آموز بسیجی که در پایه یازدهم و دهم رشته تجربی و ریاضی دبیرستان‌های تیزهوشان و شاهد بروجرد، نمونه بارز ۲ دانش‌آموز نخبه هستند که موفق به ساخت پرنده بدون سرنشین با نام ابابیل شدند. به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پیشرفت‌های علمی‌وفناوری کشورمان به دست توانمند جوانان دانشمند، بعد از دوران دفاع […]

ساخت پرنده‌ بدون سرنشین توسط بچه مهندس‌ ها

اقتصاد ایران: امیرمحمدترکاشوند و امیرمهدی‌کاکاوند ۲ دانش‌آموز بسیجی که در پایه یازدهم و دهم رشته تجربی و ریاضی دبیرستان‌های تیزهوشان و شاهد بروجرد، نمونه بارز ۲ دانش‌آموز نخبه هستند که موفق به ساخت پرنده بدون سرنشین با نام ابابیل شدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پیشرفت‌های علمی‌وفناوری کشورمان به دست توانمند جوانان دانشمند، بعد از دوران دفاع مقدس در کمتر از ۳۵ سال اتفاق افتاده است.
جوانان دانشمند ایرانی در این مدت کوتاه به فناوری‌های بزرگ هسته‌ای و علمی و فناوری و پزشکی دست یافتند، کسب رتبه‌های برتر علمی در جهان حاصل تلاش و کوشش فرزندان این مرز و بوم بود.
رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به جوانان باعث شده که طی کردن این راه برای کسب پله‌های ترقی و پیشرفت آسان‌تر شود.
در گام دوم انقلاب دانش‌آموزان نیز وارد عرصه این جهاد علمی شده و در زمینه‌های مختلف علمی افتخار‌آفرینی می‌کنند.
امیرمحمدترکاشوند و امیرمهدی‌کاکاوند ۲ دانش‌آموز بسیجی که در پایه یازدهم و دهم رشته تجربی و ریاضی دبیرستان‌های تیزهوشان و شاهد بروجرد تحصیل می‌کنند نمونه بارز ۲ دانش‌آموز نخبه هستند که از هم‌اکنون گام‌های علمی‌وفناوری خود را برداشته و موفق به ساخت پرنده بدون سرنشین با نام ابابیل شدند. 
در همین راستا با یکی از این دانش آموزان مصاحبه‌ای را ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 
لطفا خودتان را معرفی کنید؟
امیرمحمد ترکاشوند  ۱۷ ساله و در پایه یازدهم تجربی دبیرستان تیزهوشان بروجرد مشغول تحصیل هستم.
از فعالیت‌های خود در زمینه ساخت پرنده بدون سرنشین ابابیل بگویید؟
از اعضای بسیج پایگاه مقاومت شهید سید مصطفی خمینی هستم، از زمستان ۱۴۰۰ به فکر ساخت پرنده بدون سرنشین ابابیل افتادم، در پژوهش‌سرای جابربن حیان بروجرد با دوستم آشنا شدم و تصمیم به ساخت پرنده بدون سرنشین گرفتیم.
امیر‌مهدی کاکاوند دانش آموز دبیرستان شاهد پایه دهم رشته ریاضی است و ۱۶ سال سن دارد، از زمستان سال ۱۴۰۰ با همدیگر در پژوهش‌سرای جابربن‌حیان شهرستان بروجرد با هم آشنا شدیم و قرار شد که در کنار هم مانند بازیگر فیلم بچه مهندس پرنده‌ای بسازیم که بتواند از مکان‌هایی که صعب العبور است و بیشتر افراد نمی‌توانند از آنجا عبور کنند فیلم‌برداری و تصویربرداری کند.
و بعدا تصمیمات بیشتری گرفتیم و کار خود را توسعه دادیم از نمونه اولیه خود نمونه‌های بزرگتر و مقاوم‌تری ساخیتم و همانطور شد که پرنده در حال حاضر می‌تواند نقشه برداری کند و بصورت آنلاین برای کاربر مخابره کند و حتی می‌تواند حمل کالا و اجسام را انجام دهد.
در کنار ساخت پرنده ابابیل چه کاری دیگری انجام دادید؟
در کنار ساخت پرنده ابابیل هم اکنون هگزا کوپتری ساختیم با همان تجهیزات ساده کارگاهی که می‌تواند کالاهایی با جرمی افزون بر ۱۰ کیلوگرم را بلند کند و می‌تواند به صنایع کمک بزرگی کند.
 

 
از پرنده ابابیل بیشتر برایمان بگویید.
پرنده بدون سرنشین ابابیل در مدت زمان ۲ ماه طراحی و در مدت زمان ۶ ماه در کارگاه نیمه مجهز ساخته شده است، در این مدت زمان سعی کردم که تمام توان خود را در جهت کار آمد بودن این پرنده برای کشورمان به کار گیرم. 
ابعاد فریم این پرنده به ترتیب ۱۳۰ و ۱۰ سانتی‌متر است و جنس آن از فوم برد بوده که یک لایه برچسب کربن روی آن آمده و آن را ضد آب کرده، ابعاد باله این پرنده به ترتیب ۱۶۰ و ۳۰ سانتی‌متر است، و برای ساخت آن از علم استاتیک استفاده شده است.
این پرنده می‌تواند در ارتفاع ۲۰۰ متری از زمین و با شعاع پروازی ۲ کیلومتر هوایی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و مدت زمان حداقل ۴۵ دقیقه که به موتورها و باتری‌ها فشار وارد نشود پرواز کند.
پرنده ابابیل چه ویژگی‌های دیگری دارد؟
ابابیل می‌تواند به دکل های مخابراتی متصل شده و بدون محدودیت در شعاع پروازی نامحدود و زمان معلوم پرواز کند، این پرنده مجهز به دوربین فیلم برداری ۳۶۰ درجه است که می‌تواند تصاویر هوایی را ضبط کند و برای گوشی همراه مخابره کند، در قسمت جلویی هواپیما دوربین نقشه برداری قرار گرفته که با استفاده از آن نقشه اراضی و سطح شهر و روستا ضبط و ثبت می‌شود، از برد آردوینو در این پرنده استفاده شده که می‌تواند ال‌ای‌دی‌های روی هواپیما را تنظیم کند.

 
با ساخت پرنده ابابیل بدنبال چه هدفی بودید؟
هدف ما از ساخت پرنده ابابیل و تحقیق و پژوهش در این عرصه آشنایی با علم هوا و فضا است، ایران اسلامی در ساخت پرنده‌های بدون سرنشین پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و ما به عنوان دانش‌آموزان بسیجی علاقه داریم در این عرصه که باعث اقتدار و قدرت ایران اسلامی است سهمی داشته باشیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید