نگرانی آمریکا از توسعه تفکر ضد استکباری در جوانانش است - افق اقتصادی

نگرانی آمریکا از توسعه تفکر ضد استکباری در جوانانش است - افق اقتصادی
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 238999 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۱۴ |
21 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس دانشگاه شاهد گفت: ورود پلیس آمریکا با آن سطح از خشونت نشات گرفته از نگرانی دولتمردان آمریکایی از توسعه پیدا کردن تفکر ضدظلم و استکبار در دانشگاهیانشان است.

نگرانی آمریکا از توسعه تفکر ضد استکباری در جوانانش است

احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که چرا الان و پس از گذشت این همه سال شاهد نمود و ظهور حق طلبی و خیزش دانشجویان در اروپا و آمریکا در راستای دفاع از فلسطینیان هستیم؟ گفت: تمام انسان‌ها از کشتار و بدی، بدشان و از حق و عدالت، خوششان می‌آید، پس این فطرتی است که خداوند در درون انسان‌ها نهاده است؛ اما سوال شما این است که چرا این فطرت امروز بیدار شده است‌؟ مجموع جنایات رژیم صهیونیستی طی ۷۰ سال گذشته خیلی زیاد بوده و بیشتر از ۴۰ هزار انسان را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: اما اتفاقی که پس از طوفان الاقصی رخ داد این بود که مجموع جنایات آنها در واحد زمان، به قدری زیاد شد که همه جوامع را شوکه زده کرد. قبلا در صبرا و شتیلا هزار نفر را می‌کشت بعد دو ساه ماهی معطل بود تا یک اردوگاه دیگر را بمباران کند. اما حالا هر روز مرتکب جنایت می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بیشتر شهدا در فلسطین زنان و کودکان هستند، افزود: همین اتفاق باعث بیدار شدن و به جوش آمدن فطرت جوانان حتی در آمریکا شد و امروز به قدری باطل عیان شده است که آمریکا به تنهایی از باطل‌ترین باطل تاریخ حمایت می‌کند و حق کاملا نمود پیدا کرده است.

چلداوی با تاکید بر بیداری مردم در جهان خاطرنشان کرد: این بیداری مرهون کار درست اصحاب رسانه و جهاد تبیینی است که رهبری به آن تاکید کردند و ما دانشگاهیان با ارتباطات خود با جوامع دانشگاهی دنیا طی برگزاری سیمنار‌ها، همایش‌ها و انتشار بیانیه‌هایی با این مضمون انجام دادیم.

وی تصریح کرد: ما همایش بین المللی یمن را زمانی برگزار کردیم که با عربستان درگیر بودند و توانستیم ضمن برگزاری این همایش حمایت دانشگاهیان جهان را نسبت به یمن برانگیزیم. همین اتفاقات در سطح دانشگاه‌های مختلف در دنیا رخ داد، باعث یک بیداری جهانی شد و نتیجه آن هم نابودی اسرائیل و آمریکا خواهد بود.

*رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان و اساتید وحشیانه و خارج از عرف است

رئیس دانشگاه شاهد در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی برخورد  پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان آمریکایی گفت: برای من بسیار تعجب برانگیز بود که چرا برای تجمعاتی با آن سطح از آرامش این حجم از خشونت را به کار گرفته‌اند؟ حتی اگر دستور به پراکنده کردن آنها را هم داشته باشند با این طرز وحشیانه و خارج از عرف، جای تعجب دارد.

* حیثیت آمریکا زیر سوال رفته است

چلداوی ورود پلیس آمریکا با آن سطح از خشونت را نگرانی دولتمردان آمریکایی از توسعه پیدا کردن تفکر ضدظلم و استکبار در دانشگاهیانشان دانست و افزود: آنها به این نتیجه رسیدند که کار از دستشان در رفته است و با متفرق کردن چند گروه و دستگیر کردن چند نفر ختم نمی‌شود و حیثیت آمریکا زیر سوال رفته است. در ایالت‌های آمریکا الان بحث بر سر این است که ما چقدر از دولت فدرال استفاده می‌کنیم و مالیات می‌دهیم که برای ما هزینه‌های حیثیتی به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: پلیس‌های ایالتی آمریکا مخالف ایجاد این درگیری بودند و بعضی ایالت‌‌ها خواهان جدا شدن هستند. خلاصه اینکه مخالفت‌ها در سطوح تصمیم گیری آمریکایی‌ها به وجود آمده است و سیاستمداران آنها به این نتیجه رسیدند که حمایت خود را از اسرائیل بردارند؛ اما لابی صهیونیستی و نفوذ آنها بر تصمیمات فدرال آمریکا به قدری زیاد است که جلوی این تصمیم را می‌گیرد.

* صدای حق از بطن باطل بلند شده است

رئیس دانشگاه شاهد در خصوص اینکه چرا خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی بیشتر از دانشجویان در ایران نمود پیدا کرده است، گفت: دانشجویان ما بیدارند و در طول زمان حمایت خود را از جبهه حق و فلسطین ثابت کرده‌‌اند. اما خیزش دانشجویان آمریکایی برای همه جهان  و نه تنها ما، تعجب برانگیز است. الان خیزش‌های دانشجویان در ایران، عراق یا یمن خیلی بازتاب داده نمی‌شود، چون می‌گویند همیشه حامی اصلی فلسطین بوده‌اند و چیز جدیدی نیست؛ اما اینکه یک صدای حق از بطن باطل بلند شده است مطمئنا بازتاب متفاوتی خواهد داشت و برای همه جهان جالب است. 

چلداوی در پایان خاطرنشان کرد: آینده کشوری که حاکمیتش باطل است اما صدای حق از فطرت انسان‌هایش بیرون می‌آید، سقوط و نابودی است.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید