نقش مبارزان ادیان توحیدی در دوران انقلاب و دفاع مقدس - افق اقتصادی

نقش مبارزان ادیان توحیدی در دوران انقلاب و دفاع مقدس - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 206729 |
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۳:۰۸ |
60 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در هجدهمین آیین ملی عطرافشانی مزار شهدای ادیان توحیدی گفت: ادیان توحیدی در شکل گیری انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس ۱۸۳ شهید و ۶۰۶ جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند و همچنین ۴۴ آزاده جنگ تحمیلی نیز از ادیان توحیدی هستند.

نقش مبارزان ادیان توحیدی در دوران انقلاب و دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، عباسعلی رضایی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در هجدهمین آیین ملی عطرافشانی و گلباران مزار شهدای ادیان توحیدی که عصر امروز در آرامستان ارامنه تهران برگزار شد، اظهار کرد: نقش شهدای ادیان توحیدی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس انکار ناپذیر است. وی گفت: ادیان توحیدی در شکل گیری انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس ۱۸۳ شهید و ۶۰۶ جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند و همچنین ۴۴ آزاده جنگ تحمیلی نیز از ادیان توحیدی هستند. مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه همه ادیان توحیدی در یکتاپرستی ید واحده هستند گفت: شهدای ادیان توحیدی دوشادوش دیگر رزمندگان با همه وجود از تمامیت ارضی نظام مقدس انقلاب اسلامی دفاع کردند. رضایی با اشاره به وجود مزار  ۶۰ شهید ارامنه در این آرامستان ادامه داد: امروز به منظور تکریم خانواده‌های شهدای ادیان توحیدی مراسم گلباران مزار شهدای ارامنه و تجلیل از خانواده‌های گرانقدر آنها را برگزار کردیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: شهدای مسیحی، کلیمی، ارامنه و آشوری در این آرامستان آرمیده‌اند که در مناسبت‌های مختلف مراسم بزرگداشت یکی از ادیان توحیدی برگزار می‌شود و امروز مراسم بزرگداشت شهدای ارامنه بود.     آرا شاوردیان نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز گرد هم آمدیم تا به قهرمانانی که در نهایت فداکاری و ایثار در مسیر حفظ از آزادی و پاسداری از ارزش‌های ما به درجه عالی شهادت نائل آمدند ادای احترام کنیم. وی افزود: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم ریشه‌های آرمان‌های بلند انقلاب همه گروه‌های قومی و دینی را گرد هم آورده و از تفاوت‌ها فراتر می‌رود، تا همه منسجم شوند. همچنین این ارزش ها بستری را فراهم کرده‌اند که در آن هر صدایی نه شنیده بلکه به آنها بها داده می‌شود. شاوردیان با بیان اینکه اقلیت‌های دینی ایران در کنار سایر اقوام ایرانی به پیشرفت انقلاب اسلامی فکر می‌کنند و این همان اتحاد است گفت: اتحاد جامعه را به سوی پیشرفت سوق می‌دهد. اتحاد در ایران شعار نیست و همه در ایران موظف به پرورش و تقویت این اتحاد هستند. پایان پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید