مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از راهاندازی سومین نیروگاه حاصل از تصفیه فاضلاب شهری اینبار در تصفیهخانه فاضلاب غرب تهران با ظرفیت اسمی 7.2 مگاوات خبر داد و گفت: با بهرهبرداری از این نیروگاه ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر و بیوگاز در طرح فاضلاب شهر تهران به 14.6 مگاوات میرسد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تهران به نقل از روابط عمومی آبفای استان، عباسعلی مصرزاده مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از راهاندازی سومین نیروگاه حاصل از تصفیه فاضلاب شهری اینبار در تصفیهخانه فاضلاب غرب تهران با ظرفیت اسمی 7.2 مگاوات خبر داد و اظهار کرد: با بهرهبرداری از این نیروگاه ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر و بیوگاز در طرح فاضلاب شهر تهران به 14.6 مگاوات میرسد. وی گفت: نیروگاه بیوگاز تصفیهخانه فاضلاب فیروزبهرام متشکل از شش دســتگاه CHP (تولـید همـزمان برق و حـرارت-Combined Heat and Power) امکان تولید برق به میزان 60 هزار مگاوات در سال معادل تأمین برق مصرفی یک شهرک مسکونی 80 هزار نفری و گرمای مورد نیاز برای 8000 نفر را داراست. مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه این پروژه با سرمایهگذاری 7000 میلیارد ریال اجرا و به زودی بهرهبرداری میشود، خاطرنشان کرد: فعالیت این نیروگاه موجب صرفهجویی انرژی فسیلی در حدود 75 هزار بشکه نفت خام و یا 24 میلیون مترمکعب گاز در سال و کاهش انتشار گازهای گلخانهای سالانه در حدود 225 هزار تن دیاکسـیدکربن (معادل 3 هزار هکتار فضای سبز برای جذب دیاکسیدکربن) میشود. نخستین نیروگاه تجدیدپذیر در بخش تصفیه فاضلاب شهری در سال 1389 با ظرفیت اسمی 5 مگاوات در واحدهای 1 تا 4 تصفیهخانه فاضلاب جنوب تهران راهاندازی و در فروردین ماه امسال دومین نیروگاه در واحدهای 5 و 6 تصفیهخانه فاضلاب جنوب تهران با ظرفیت اسمی 2.4 مگاوات با حضور وزیر محترم نیرو افتتاح شد. با راهاندازی نیروگاه تصفیهخانه فاضلاب غرب تهران مجموع برق تولیدی نیروگاههای فاضلاب شهر تهران به میزان 14.6 مگاوات در ساعت و یا 130 هزار مگاوات در سال خواهد رسید که برای تأمین برق یک شهر 170 هزار نفری (معادل تأمین برق مصرفی شهر مسکونی شاهرود) است. پایان پیام/