سازمان امور مالیاتی: اقساط مالیاتی اصناف بیشتر می‌شود - افق اقتصادی

سازمان امور مالیاتی: اقساط مالیاتی اصناف بیشتر می‌شود - افق اقتصادی
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 242738 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶ |
12 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، سید محمد هادی سبحانیان، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مدعی شد که در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل، میزهای خدمت در راستای خدمات‌رسانی به اصناف، کسبه و بازاریان ۱۰ برابر شده است. او همچنین هدف اصلی سازمان را در استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ ایجاد تحول در وصول مالیات از اصناف […]

سازمان امور مالیاتی: اقساط مالیاتی اصناف بیشتر می‌شود

به گزارش اکوایران، سید محمد هادی سبحانیان، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مدعی شد که در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل، میزهای خدمت در راستای خدمات‌رسانی به اصناف، کسبه و بازاریان ۱۰ برابر شده است. او همچنین هدف اصلی سازمان را در استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ ایجاد تحول در وصول مالیات از اصناف و همچنین انجام تکالیف عنوان کرد.

سبحانیان در ادامه از اخذ احکامی نسبت به گسترش ظرفیت تبصره ۱۰۰ خبر داد. به‌طوری که سقف فروش در تبصره ماده ۱۰۰ را تا سقف ۱۸ میلیارد تومان رسیده است؛ یعنی بیش از ۳ برابر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

بر اساس اعلام رییس سازمان امور مالیاتی در راستای توسعه مشوق‌ها، تقسیط‌های بلندمدت برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده که این از موضوعات اصلی مطرح شده در جلسه با اصناف بوده و مقرر شده بخشنامه‌های تبصره ماده ۱۰۰ با نظر و مشارکت اصناف ارائه شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین عنوان کرد که با توجه به رویکرد‌های جدید مالیات ستانی، به سمت سیستمی شدن مالیات در حرکت هستیم و در مراحل دادرسی به سمت استفاده از ضرایب کاهشی رفته‌ایم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید