مردی که برای خودش دست مصنوعی ساخت+فیلم - افق اقتصادی

مردی که برای خودش دست مصنوعی ساخت+فیلم - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 23826 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۴۰ |
2 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

فناوری اقتصاد ایران: یک مخترع ایرانی بعد از اینکه انگشتانش را در یک حادثه از دست می‌دهد و موفق به پیوند انگشت هم نمی‌شود تصمیم می‌گیرد خودش برای خودش انگشت مکانیکی بسازد. به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،حتما این ضرب‌المثل را زیاد شنیده‌اید که «کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من». اگر می‌خواستیم برای این ضرب‌المثل […]

مردی که برای خودش دست مصنوعی ساخت+فیلم

فناوری

اقتصاد ایران: یک مخترع ایرانی بعد از اینکه انگشتانش را در یک حادثه از دست می‌دهد و موفق به پیوند انگشت هم نمی‌شود تصمیم می‌گیرد خودش برای خودش انگشت مکانیکی بسازد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،حتما این ضرب‌المثل را زیاد شنیده‌اید که «کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من». اگر می‌خواستیم برای این ضرب‌المثل یک مصداق عینی پیدا کنیم آن شخص مهندس امیر پایدار ثانی بود؛ مردی که وقتی انگشتانش را در یک حادثه از دست می‌دهد و موفق به پیوند انگشت هم نمی‌شود تصمیم می‌گیرد خودش برای خودش انگشت مکانیکی بسازد.
در نهایت این مخترع ایرانی بعد از چند سال تلاش‌ها و پژوهش بالاخره موفق به تولید انگشت مکانیکی،دست مکانیکی و الکترونیکی و پروتزهای زیبایی دست و انگشت می‌شود و شرکت دانش‌بنیان «بهبود عضو ثانی» تبریز را پایه‌گذاری می‌کند و به جمع ۵ شرکت تولیدکننده دست هوشمند در دنیا می‌پیوندد.
محصولات این شرکت دانش بنیان بدون نیاز به جراحی مخصوص افراد قطع عضو دست و انگشتان مناسب ترین جایگزین برای عضو از دست رفته می باشد. این محصولات برای گرفتن و برداشتن اجسام به انضمام روکش های زیبایی (پوست مصنوعی) مورد استفاده معلولین و افراد قطع عضو دست و انگشتان کاربرد دارند.
در ادامه ویدئویی از قصه ساخت اولین انگشت و دست مکانیکی در ایران را مشاهده می‌کنید:

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید