ممنوعیت واردات این گوشی‌ها تکذیب شد - افق اقتصادی

ممنوعیت واردات این گوشی‌ها تکذیب شد - افق اقتصادی
سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-30
کد خبر: 231776 |
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵ |
25 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رییس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، اعلام کرد که ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای را تکذیب می‌کند.

ممنوعیت واردات این گوشی‌ها تکذیب شد

بحث ممنوعیت واردات گوشی های ساده طی هفته گذشته جنجال های زیادی به پا کرده است. بسیاری از کارشناسان نسبت به این موضوع واکنش های متفاوتی را ارائه کردند.

اتاق اصناف ایران، سیدحسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: چندی پیش اخباری مبنی بر ممنوعیت ورود گوشی‌های دکمه‌ای به کشور در رسانه‌ها منتشر شد، اما با اطلاعاتی که از همکاران وزارت صمت دریافت کردیم این خبر تکذیب می‌شود.

بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، وی درباره دلیل انتشار این گونه اخبار توضیح داد: برخی شرکت‌های وارد کننده که با مونتاژ گوشی‌های دکمه‌ای، خود را به عنوان تولید کننده معرفی کرده‌اند، با انتشار این گونه اخبار به دنبال ایجاد انحصار در بازار برای فروش گوشی‌های خود هستند. اما تا کنون این خبر تکذیب شده و ممنوعیتی در این حوزه وجود ندارد.

این نگرش در گذشته نیز وجود داشت

عبقری، دبیر سابق انجمن واردکنندگان موبایل در این باره به خبرنگار گسترش نیوز گفت: «ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته و طی نامه ای درخواست رسمی خود را مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی های ساده (Feature phone) اعلام کرد. از شهریور ماه سال ۱۴۰۲، عملا وارداتی در خصوص گوشی های ساده به کشور صورت نگرفت. ثبت سفارشات این گوشی ها در دو ماهه نخست سال گذشته انجام شد و برخی شرکت‌ها نهایتا تا سه الی چهار ماهه ابتدایی سال و به تعداد بسیار محدود و انگشت شمار موفق به وارد کردن موبایل های دکمه ای شدند. درهرصورت ثبت سفارش کالاهای مدنظر باید در بازه زمانی مشخصی صورت بگیرد و شرکت ها از این حیث ملزم به رعایت قوانین مشخصی هستند.»

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نیز محدودیت هایی برای ورود گوشی های ساده به کشور وجود داشت؛ درواقع نگاه‌ها از همان زمان نیز بازدارنده و سلبی بود و خبر اخیر مبنی بر ممنوعیت این نوع تلفن های همراه، از دیدگاه من مسئله تازه‌ای نیست. ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته نیز چنین موضعی داشت و ظاهرا در سال جدید قصد دارد اقدامات سخت گیرانه تری را در دستور کار خود قرار دهد.

عبقری افزود: نگرش اکثر قریب به اتفاق تصمیم گیرندگان این حوزه دربارۀ تلفن های همراه دکمه ای (Feature phone) در قیاس با سایر انواع گوشی، به واقع جدی و مثبت نیست. در حالی که این گوشی ها مورد استفاده اقشار ضعیف جامعه است و برای این دسته از افراد اهمیت و جایگاه خاصی دارد. ما از حدود دو سال گذشته و در جهت حمایت از قشر آسیب‌پذیر، روی واردات گوشی های دکمه ای باکیفیت و مرغوب تأکید جدی داشتیم.

منبع:

روزمرگی اقتصاد

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید