اعزام زائران خانه خدا از این تاریخ آغاز می شود / صفر تا صد هزینه های سفر به مکه - افق اقتصادی

اعزام زائران خانه خدا از این تاریخ آغاز می شود / صفر تا صد هزینه های سفر به مکه - افق اقتصادی
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 229394 |
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵ |
46 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

درحالی که سال گذشته به دلیل مشکلات فنی، امکان اعزام زائران عمره فراهم نشد، سازمان حج اعلام کرد که موانع برطرف شده است و “اعزام نخستین کاروان از ۳ اردیبهشت” انجام خواهد شد.

اعزام زائران خانه خدا از این تاریخ آغاز می شود / صفر تا صد هزینه های سفر به مکه

سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج، اعلام کرد که حدود ۵ هزار نفر از شهروندان ایرانی قبل از حج تمتع، قادر خواهند بود به سفر عمره مفرده بروند. او افزود که با تلاش و پیگیری‌های انجام شده توسط وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مورد مجوزهای پروازی، “اعزام زائران عمره از تاریخ ۳ اردیبهشت آغاز می‌شود”.

پاییز سال گذشته ثبت‌نام از متقاضیان عمره صورت گرفت اما ۱۲ دی یعنی روز قبل از برقراری سفر، پروازها لغو و هیچ زائری به دلیل «مشکل فنی» به سرزمین وحی اعزام نشد و سازمان حج و زیارت به دلیل نامشخص بودن وضعیت پروازها، هزینه سفر (۴۱ تا ۴۴ میلیون تومان) را به متقاضیان بازگرداند.

اکنون در این مرحله از اعزام‌ها اولویت ثبت‌نام عمره با افرادی است که هزینه سفر خود را در مرحله قبل زودتر واریز کرده بودند و اعزام سایر متقاضیان بعد از برگزاری حج تمتع برنامه‌ریزی خواهد شد.

رئیس سازمان حج با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به متقاضیان مشمول تشرف، صرفاً از طریق تماس دفاتر استان‌ها با واجدین شرایط انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست، می‌گوید که «هزینه این سفر ۱۰ روزه با توجه به گروه قیمتی ۴۰ میلیون و ۶۰۰ تا ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.»

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از تامین صد در صدی مسکن زائران حج تمتع امسال در مکه و مدینه خبر داد و گفت: برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفی و کمی خدمات به زائران و اسکان هر چه بیشتر حجاج در هتل‌های بزرگتر،تعداد هتل‌ها را نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داده‌ایم.

غلامرضا رضایی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اظهار داشت: موارد مورد نیاز زائران از قبیل حمل و نقل شهری، پرواز، تغذیه و تدارکات در دست پیگیری است، البته با توجه به برنامه‌ریزی‌های به انجام رسیده در خصوص کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفی و کمی برای زائران با اسکان هر چه بیشتر حجاج در هتل‌های بزرگ‌تر تعداد هتل‌ها را نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داده‌ایم.

سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز در این نشست از اتمام معاینات پزشکی حدود نیمی از ۸۱ هزار و ۹۵۸ زائر معرفی شده خبر داد و گفت: بیش از ۱۵۷۰۰ پرونده در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۶ نفر برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون پزشکی معرفی شده‌اند، افزود: بیش از ۲۴ هزار و ۶۰۰ نفر نیز تاکنون معاینه و تعیین تکلیف نشده‌اند.

مرعشی در خصوص تأمین داروهای مورد نیاز در حج گفت: با توجه به خریدهای صورت گرفته از شرکت‌های دارویی در داخل، اقلام و تجهیزات ظرف روزهای آینده تکمیل خواهد شد و از دیروز هم اختصاص واکسن به استان‌ها با توجه به سهمیه بندی استانی درحال انجام است.

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز بر لزوم اطلاع رسانی به مردم در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته برای حج پیش رو و تلاش انجام شده برای استیفای حقوق زائران حج ۱۴۰۲ از ناحیه انجام دادن و یا ضعف در ارائه خدمات توسط برخی شرکت‌های طرف قرارداد در کشور میزبان تاکید کرد.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز سرعت عمل بیشتر در برخی استان‌ها برای پایان یافتن معاینات حجاج ۱۴۰۳ و فراهم شدن زمینه برای اخذ روادید در مهلت تعیین شده را خواستار شد

منبع:

ایمنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید