خلیل جنامی در گفتوگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی سالهای اخیر همواره این نگرانی وجود داشت که شرکت سرمایهگذاری و توسعه اروند از مأموریت اصلی خود فاصله گرفته و نتواند آنگونه که باید نقش مؤثری در جذب سرمایهگذاری و پیشبرد پروژههای توسعهای داشته باشد.
وی افزود: یکی از دغدغههای فعالان اقتصادی و دلسوزان منطقه این بود که این شرکت به ماهیت اصلی و مأموریت ذاتی خود بازگردد که خوشبختانه اکنون این مهم محقق شده و شرکت در مسیر اصلی خود قرار گرفته است.
عضو انجمن مدیریت کسب و کار ایران با اشاره به انتصاب محمدحسین یوسفپور به عنوان مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایهگذاری و توسعه اروند تصریح کرد: سوابق ارزشمند علمی، مدیریتی و اجرایی ایشان در حوزههای مناطق آزاد، حملونقل هوایی، پتروشیمی و سرمایهگذاری، پشتوانهای قابل اتکا برای تحقق اهداف توسعهای منطقه آزاد اروند و ایجاد تحولی نوین در عرصه جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی خواهد بود.
عضو انجمن مدیریت کسبوکار ایران ادامه داد: منطقه آزاد اروند با برخورداری از ظرفیتهای منحصربهفرد جغرافیایی، صنعتی، تجاری و لجستیکی، یکی از مهمترین بسترهای سرمایهگذاری کشور به شمار میرود و بیتردید حضور مدیرانی متخصص، جوان و آیندهنگر میتواند زمینهساز افزایش اعتماد سرمایهگذاران، تسهیل فرآیندهای سرمایهگذاری و تسریع اجرای پروژههای راهبردی در این منطقه باشد.
وی تأکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است که شرکت سرمایهگذاری و توسعه اروند با تعریف پروژههای اقتصادی مولد، شناسایی فرصتهای جدید سرمایهگذاری و ایجاد ارتباط مؤثر با سرمایهگذاران داخلی و خارجی، نقش محوری خود را در توسعه اقتصادی منطقه ایفا کند و به بازوی اجرایی جذب سرمایه در منطقه آزاد اروند تبدیل شود.