به گزارش اکو ایران، قیمت دلار و سکه در روز چهارشنبه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و یک کانال از دست دادند. قیمت دلار هرات که در روز سه‌شنبه تا ۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفته بود در عبور از این مرز مقاومتی ناکام ماند و در معاملات پشت خطی از این سطح عقب نشست.

دلار هرات روز چهارشنبه را با قیمت ۶۲ هزار تومان شروع کرد و با کاهش از همان ابتدای بازار، این کانال را از دست داد. دلار در هرات در نیمه دوم با کاهش بیشتر به کف کانال ۶۱ هزار تومان رسید و بسته شد. در معاملات پشت خطی در ابتدا قیمت کانال ۶۱ هزار تومان را از دست داد، اما در ادامه با افزایش دوباره به این کانال برگشت.

سوی دیگر بازار، قیمت درهم امارات با گپ منفی ۳۰ تومانی در ۱۷ هزار و ۵۰ تومان آغاز به کار کرد و در همان ابتدا، این بازار هم کانال ۱۷ هزار را از دست داد. از دست رفتن کانال ۱۷ هزار در درهم موجب شد تا بازار ارز و سکه کاهش بیشتری داشته باشند. قیمت درهم امارات در نهایت در ۱۶ هزار و ۸۴۰ تومان به کار خود پایان داد. قیمت دلار برآورد شده از درهم ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان محاسبه می‌شود که شکاف قیمت دلار هرات و درهم قابل توجه شده است. بر این اساس، در معاملات امروز یا باید درهم کاهشی شود یا اینکه قیمت دلار هرات با افزایش این شکاف را کم کند.

پیش بینی قیمت دلار امروز ۱۳ اردیبهشت

قیمت تتر در حوالی ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان کار خودش را شروع کرد و با کاهش این کانال را از دست داد. قیمت تتر در نهایت مرز حمایت ۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان را هم از دست داد و به زیر این سطح رفت. مرز حمایت بعدی و مهم تتر، ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان است که اگر آن را از دست بدهد، می‌تواند به سمت کف قیمت در سال ۱۴۰۳ حرکت کند.

به عقیده تحلیلگران فنی، بازار ارز و سکه فعلا جان بالایی ندارد و سقف قیمت دلار هرات ۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان است. اگر قیمت دلار به بالای این مرز برود می‌تواند به سمت مرز مقاومت ۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان حرکت کند. محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. محدوده مهم درهم نیز ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است که شرط کافی نزول بیشر بازار از دست دادن این سطح است.