تصمیم ترسناک عربستان درباره قیمت نفت / بن سلمان فرمان را صادر کرد - افق اقتصادی

تصمیم ترسناک عربستان درباره قیمت نفت / بن سلمان فرمان را صادر کرد - افق اقتصادی
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 240408 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳ |
17 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به احتمال زیاد عربستان قیمت رسمی فروش تمام درجات نفت خود به آسیا را در ماه ژوئن به بالاترین میزان طی پنج ماه گذشته افزایش خواهد داد.

تصمیم ترسناک عربستان درباره قیمت نفت / بن سلمان فرمان را صادر کرد

شنیده ها از آن حکایت دارد که عربستان قصد دارد تا قیمت فروش نفت خود به آسیا را در ماه ژوئن به بالاترین میزان طی پنج ماه گذشته افزایش دهد.

احتمالاً عربستان به عنوان بزرگ ترین صادرکننده نفت در جهان، در ماه ژوئن قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را به بالاترین میزان در طی پنج ماه گذشته افزایش خواهد داد. قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب احتمالاً به میزان ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش خواهد یافت و به ۳ دلار بیشتر از شاخص عمان/دبی در هر بشکه خواهد بود، که بالاترین میزان آن از ماه ژانویه است.

اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.

تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.

عرضه بالای نفت خام سبک و حاشیه‌های پایین سوددهی نفتا احتمالاً افزایش قیمت نفت فوق سبک عرب را بین ۳۰ تا ۵۰ سنت در ماه ژوئن نگه می‌دارد. قیمت‌های رسمی فروش نفت عربستان معمولاً پنجم هر ماه منتشر شده و قیمت گذاری نفت ایران، کویت و عراق را مشخص می‌کند، یعنی حدود ۹ میلیون بشکه در روز فروش نفت به آسیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش رویترز،شرکت نفت آرامکوی عربستان قیمت‌ نفت را بر اساس توصیه مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود طی ماه‌های گذشته، بر اساس سوددهی و قیمت محصولات تعیین می‌کند.

منبع:

صدای بورس

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید