کشف تخلفات ۱۵۶ میلیون دلاری در فروش استقراضی سهام توسط بانک‌های جهانی در کره جنوبی - افق اقتصادی

کشف تخلفات 156 میلیون دلاری در فروش استقراضی سهام توسط بانک‌های جهانی در کره جنوبی - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 243659 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۴ |
14 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: تحقیقات در کره جنوبی نشان داده است که نه بانک جهانی به طور غیرقانونی معاملات کوتاه به ارزش ۲۱۱.۲ میلیارد وون (۱۵۶ میلیون دلار) انجام داده‌اند. این بانک‌ها بیشتر قوانین رویه‌ای را نقض کرده‌اند و دو تا از آن‌ها در حال حاضر با جریمه‌هایی روبرو هستند.

کشف تخلفات ۱۵۶ میلیون دلاری در فروش استقراضی سهام توسط بانک‌های جهانی در کره جنوبی

به گزارش اکوایران، نهاد ناظر مالی کره جنوبی اعلام کرد که تاکنون معاملات کوتاه غیرقانونی به ارزش ۲۱۱.۲ میلیارد وون (۱۵۶ میلیون دلار) توسط ۹ بانک سرمایه‌گذاری جهانی کشف کرده است که آخرین به‌روزرسانی رسمی در مورد تحقیقاتی است که از پایان سال گذشته آغاز شده است.

نام‌های این ۹ بانک فاش نشده است، اما بیشتر تخلفات آنها مربوط به قوانین رویه‌ای بوده است که شامل فروش استقراضی مشترک ۱۶۴ سهم می‌شود، طبق گزارش ارائه شده توسط خدمات نظارت مالی، این نهاد همچنین در حال بررسی ۵ بانک دیگر در این مورد است. در بین این ۹ بانک، هم اکنون ۲ بانک با جریمه‌هایی که توسط مقامات مالی تعیین شده‌اند مواجه هستند و برای تحقیقات بیشتر به دادستان‌ها معرفی شده‌اند زیرا به ظن نقض قوانین بازار سرمایه کشور متهم هستند.

فعالیت‌های بانک‌های جهانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ماه‌های اخیر در کره جنوبی تحت نظارت شدید قرار گرفته‌اند، زیرا مقامات اقدامات خود را برای ریشه‌کن کردن فروش‌های استقراضی بدون پوشش که روشی برای فروش سهام بدون قرض گرفتن آنها در ابتدا است؛ افزایش داده‌اند. در حالی که فروش استقراضی در بسیاری از بازارها قانونی است؛ اما موضوعی بحث‌برانگیز سیاسی در این کشور آسیایی در حال ظهور است که سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی قدرتمند آن اغلب آن را مقصر کاهش سهام می‌دانند.

سالگرد یکشنبه سیاه بازار سهام/ فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها پس از ریزش تاریخی بورس تهران!

بانک‌های مستقر در اروپا نسبت به بانک‌های مستقر در ایالات متحده، تخلفات بیشتری داشته‌اند و اکثر معاملات تحت تحقیق از دفاتر آنها در هنگ کنگ انجام شده‌اند. طبق آمار FSS، در بین ۱۴ بانکی که توسط مقامات تحت تحقیق قرار گرفته‌اند، ۹۰٪ از معاملات فروش استقراضی توسط شرکت‌های خارجی در کشور انجام شده‌اند. مقامات این روش را به عنوان “فراگیر” توصیف کرده‌اند و در نوامبر ممنوعیت همه اشکال فروش استقراضی را تا پایان ژوئن ۲۰۲۴ وضع کردند، که انتقاداتی را از برخی سرمایه‌گذاران دریافت کرده است که این اقدام جذابیت بازار را برای صندوق‌های جهانی کاهش می‌دهد. در همان زمان، یک تیم ویژه برای بررسی تمام فعالیت‌های فروش استقراضی توسط بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگ جهانی از می ۲۰۲۱ تشکیل شد (زمانی که کره جنوبی ممنوعیت دوره همه‌گیری را برداشت و از سرگیری فروش استقراضی سهام در شاخص‌های Kospi 200 و Kosdaq 150 را اجازه داد.)

به گفته FSS، بیشتر معاملات فروش استقراضی توسط بانک‌های جهانی در کره با هدف پوشش دادن به قراردادهای مبادله با مشتریان نهایی آنها انجام می‌شود. مقامات همچنین در حال توسعه یک پلتفرم برای نظارت بر فروش استقراضی هستند که می‌تواند به شناسایی معاملات غیرقانونی کمک کند. در حالی که ممنوعیت وضع شده در نوامبر تا پایان ژوئن باقی می‌ماند؛ رئیس جمهور یون سوک یئول اخیراً اعلام کرده است که محدودیت‌ها تا زمانی که یک سیستم نظارت الکترونیکی در محل نصب شود، ادامه خواهد یافت.

آغاز تحقیقات پس از آن صورت گرفت که مقامات در اکتبر دو بانک جهانی را به “عادتمند و عمدی” نقض قوانین فروش استقراضی در معاملاتی به ارزش ۵۶ میلیارد وون متهم کردند. در دسامبر، BNP Paribas SA و HSBC Holdings Plc توسط مقامات به دلیل ادعاهای مربوط به فروش کوتاه جریمه شدند. در مارس امسال، واحد هنگ کنگ HSBC و سه تاجر آن توسط دادستان‌ها کیفرخواست شدند. طبق گزارش‌های رسانه‌ای محلی کره در اوایل این ماه Credit Suisse، که توسط UBS Group AG خریداری شده است، نیز با جریمه روبرو است.

کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید