میزان سهمیه ارز حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد - افق اقتصادی

میزان سهمیه ارز حج تمتع 1403 اعلام شد - افق اقتصادی
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 239009 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۳۴ |
27 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج از اختصاص ۵۰۰ یورو برای حج ۱۴۰۳ خبر داده که قرار است ارز تخصیصی ۳۹ هزار تومان محاسبه شود.

میزان سهمیه ارز حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش اکوایران، ایمان شمسایی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج اظهار کرده که با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد، از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود، دریافت کنند.

براساس اظهارات معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفته، «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

این مقام مسئول پیش‌تر از تعیین رقم ۳۹ هزار تومان برای ارز حج ۱۴۰۳ خبر داده بود که براساس آن هزینه حج بین ۱۶۲ تا ۱۸۸ میلیون تومان برآورد می‌شود. 

همچنین طبق اعلام نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حدود ۸۷ هزار نفر از ایران به حج ۱۴۰۳ مشرف می‌شوند که اعزام کاروان‌های حجاج از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد. 

در حالی برای حج تمتع ۱۴۰۳، میزان ۵۰۰ یورو اختصاص یافته که سال گذشته ۵۰۰ دلار به عنوان ارز همراه زائران حج ۱۴۰۲ تخصیص یافته بود. نرخ ارز مورد نیاز حج در سال ۱۴۰۲، با قیمت ارز متشکل (صرافی) که ۴۲ هزار تومان بود محاسبه شد و هر زائر باید ۲۱ میلیون تومان می‌پرداخت. 

سال ۱۴۰۱ نیز ارز اختصاص یافته به زائران حج تمتع ۲۰۰ یورو بود.

براساس مصوبه هیات وزیران، سازمان حج و زیارت مجاز است ۳۰۰ میلیون دلار به نرخ از حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران برای تامین مخارج ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ خریداری کند که بانک مرکزی این مبلغ را در یک حساب دلاری به نام سازمان حج و زیارت نزد خود به صورت دفتری ثبت و نگهداری می‌کند. 

بانک مرکزی باید به درخواست سازمان حج و زیارت در زمان مقتضی نسبت به پرداخت و انتقال این مبلغ به کشور عربستان از ارزهای در دسترس با اعمال نرخ برابر دلار با ارز مورد نظر اقدام کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید