یکشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۵ / قبل از ظهر / | 2026-06-28
تبلیغات
کد خبر: 416831 |
تاریخ انتشار : 23 جولای 2025 - 11:12 | ارسال توسط :
82 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

فرهنگ اقتصاد ایران: مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز در مدارس گفت: در حال حاضر ۱۴۹ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس شهرستان‌های استان تهران مشغول تحصیل‌اند که حدود ۸۰ هزار نفر از آنان فاقد مجوز اقامت هستند.   به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران , یوسف بهارلو، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان […]

فرهنگ

اقتصاد ایران: مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز در مدارس گفت: در حال حاضر ۱۴۹ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس شهرستان‌های استان تهران مشغول تحصیل‌اند که حدود ۸۰ هزار نفر از آنان فاقد مجوز اقامت هستند.

  به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران , یوسف بهارلو، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران  درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس اظهار کرد: شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس ابلاغ شده است و امسال از ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز جلوگیری خواهد شد. نام این دانش‌آموزان از سامانه «سیدا» حذف می‌شود.
وی افزود: تمامی دانش‌آموزان اتباع باید به دفاتر مربوطه مراجعه کرده و معرفی‌نامه هولوگرام‌دار دریافت کنند و آن را برای ثبت‌نام به مدارس ارائه دهند. این برگه توسط دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی یا مرکز امور اتباع و مهاجران خارجی صادر می‌شود و برای معرفی دانش‌آموزان مشمول به تحصیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر 149 هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس استان مشغول تحصیل هستند که حدود 80 هزار نفر از آنان فاقد مجوز اقامت‌اند و در سال تحصیلی جدید از چرخه ثبت‌نام مدارس خارج خواهند شد.
وی ادامه داد: در شهرستان‌های استان تهران یک‌میلیون و 100 هزار دانش‌آموز داریم و خروج این تعداد از دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز، موجب کاهش تراکم کلاس‌ها و بهبود فضای آموزشی خواهد شد.
بهارلو در پایان خاطرنشان کرد: اتباع و مهاجران خارجی مشمولِ ساکن در استان تهران باید برای دریافت مدارک لازم جهت ثبت‌نام فرزندان خود، به سامانه نوبت‌دهی خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی به نشانی http://kanoonnobat.ir مراجعه کرده و نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.
به گفته بهارلو، ثبت‌نام از دانش‌آموزان اتباع دارای مجوز از 15 مرداد آغاز خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید