یکشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۵ / قبل از ظهر / | 2026-06-28
تبلیغات
کد خبر: 471322 |
تاریخ انتشار : 07 ژوئن 2026 - 9:48 | ارسال توسط :
3 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان هواشناسی گفت: با وجود کاهش دمای کشور در بهار امسال نسبت به سال گذشته، پیش‌بینی‌ها از تابستانی گرم‌تر از حد معمول و تداوم ضرورت مدیریت مصرف آب حکایت دارد.

به گزارش بازار، سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور اظهار کرد: میانگین دمای کشور در بهار امسال حدود ۲ درجه سانتی‌گراد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی افزود: سال گذشته در همین بازه زمانی میانگین دمای کشور حدود ۲.۵ درجه بالاتر از نرمال بود، در حالی که این رقم امسال به حدود نیم درجه بالاتر از نرمال کاهش یافته است.

به گفته تاجبخش، کشور در فصل بهار بارش‌های مناسبی را تجربه کرده و میزان بارندگی‌ها در مجموع حدود ۳ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت بوده است. بخش‌های غربی کشور از جمله مناطقی هستند که بارش‌های مطلوبی دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شرایط منابع آبی در همه نقاط کشور یکسان نیست، تصریح کرد: استان تهران، مشهد، استان مرکزی، همدان و بخش‌هایی از دامنه جنوبی البرز همچنان با محدودیت منابع آب و شرایط نامناسب بارشی مواجه هستند و مدیریت مصرف آب در این مناطق باید با جدیت ادامه یابد.

وی درباره وضعیت پیش‌رو نیز گفت: انتظار می‌رود تا پایان فصل بهار شرایط دمایی و بارشی کشور تغییر محسوسی نداشته باشد، اما بر اساس الگوهای اقلیمی و تغییرات بزرگ‌مقیاس جوی، تابستان امسال گرم‌تر از میانگین بلندمدت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته سحر تاجبخش، عبور موج‌های گرمایی از مناطق مختلف کشور در ماه‌های آینده محتمل است و همین موضوع ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب به‌ویژه در بخش‌های شرب و کشاورزی را دوچندان می‌کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید