یکشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۵ / قبل از ظهر / | 2026-06-28
تبلیغات
کد خبر: 29309 |
تاریخ انتشار : 03 جولای 2023 - 13:57 | ارسال توسط :
519 بازدید
0
12
ارسال به دوستان
پ

آمار عملکرد یک ماهه راه‌آهن از رشد ۱۹ درصدی مسافران در فروردین ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

به گزارش بازار، عملکرد ناوگان حمل‌ونقل ریلی در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد: در یک ماه ابتدایی امسال، با ۱۹ درصد رشد در جابه‌جایی مسافر همراه شده و ۲/۵ میلیون نفر را به مقصد رسانده است.

بررسی روند ۱۰ ساله جابه‌جایی مسافر حاکی از آن است که بیشترین میزان جابه‌جایی مسافر در یک ماهه سال ۱۴۰۱ به میزان ۲/۱ میلیون نفر ثبت شده است که مقایسه عملکرد یک ماهه سال ۱۴۰۲ با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین جابه‌جایی مسافر در فروردین امسال از راه‌آهن تهران به میزان ۷۹۸ هزار و ۱۸۳ نفر بوده و خراسان با ۶۸۹ هزار و ۵۱۰ مسافر در رتبه دوم است و راه‌آهن قم با ۱۰۹ جابه‌جایی حدود ۱۱۰ هزار مسافر از دیگر مناطق پر مسافر در حوزه ریلی طی فروردین امسال بود.

تعداد مسافران حومه‌ای ریلی نیز در همین مدت بیش از ۶۵۰ هزار نفر بود که تهران با بیشتر از ۳۵۶ هزار مسافر در صدر جابه‌جایی مسافران حومه‌ای قرار دارد.

از سوی دیگر میزان بار حمل شده توسط بخش ریلی در یک ماهه سال ۱۴۰۲، به ۴ میلیون تن رسید.

بررسی روند ۱۰ ساله حمل بار نشان می‌دهد که بیشترین حمل بار در یک ماهه سال ۱۳۹۹ و به میزان ۴/۳ میلیون تن ثبت شده است.

حمل بین المللی (ترانزیت) بار در بخش ریلی نیز در همین مدت به ۱۳۶ هزار تن رسیده که بیشترین ترانزیت ریلی در ۱۰ سال گذشته در یک ماهه سال ۱۴۰۰ و به میزان ۱۶۲ هزارتن ثبت شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید