صفر تا صد جزیره فی فی  

صفر تا صد جزیره فی فی  
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 178286 |
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ |
307 بازدید
۲
6
ارسال به دوستان
پ

جزیره تماشایی فی فی یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری پوکت تایلند است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای تفریح به این منطقه سفر می‌کنند. این جزیره در ۴۸ کیلومتری پوکت قرار دارد و به دلیل داشتن مناظر بسیار جذاب و دیدنی مشهور شده است. لازم به ذکر است که فی فی دارای جزایر […]

صفر تا صد جزیره فی فی  

جزیره تماشایی فی فی یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری پوکت تایلند است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای تفریح به این منطقه سفر می‌کنند. این جزیره در ۴۸ کیلومتری پوکت قرار دارد و به دلیل داشتن مناظر بسیار جذاب و دیدنی مشهور شده است. لازم به ذکر است که فی فی دارای جزایر شش‌گانه است که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد و به سؤالات مهم درباره سفر به این منطقه گردشگری از جمله فی فی کجاست و هزینه سفر به آن چقدر است پاسخ خواهیم داد. همچنین تفریحات جزیره فی فی و جاذبه‌های زیبای آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

جزیره فی فی کجاست؟

کشور تایلند یکی از مقاصد مهم گردشگری در جهان محسوب می‌شود که جزیره‌های عجیب و جالبی در دل خود جای داده است. از میان جزایر مختلف تایلند که با تور تایلند می‌توانید به آنجا سفر کنید، جزیره تماشایی فی فی را می‌توان نام برد که بازدید از آن برای هر گردشگری یک تجربه فراموش‌نشدنی و عالی است. این منطقه زیبا با داشتن شش جزیره، دنیایی از شگفتی‌ها محسوب می‌شود و در نزدیکی شرق پوکت قرار دارد. در حقیقت جزایر فی فی زیر مجموعه شهر پوکت هستند و یکی از جاذبه‌های مهم تور تایلند محسوب می‌شوند. اگر دوست دارید به جزیره فی فی سفر کنید، قیمت تور تایلند را از آژانس‌های هواپیمایی بپرسید.

آشنایی با تاریخچه جزیره فی فی

جزایر فی فی همانند بهشتی هستند که در میان آب‌های درخشان و ساحل‌های شنی با قدمت بسیار طولانی قرار دارند. باستان‌شناسان معتقدند این منطقه بسیار قدیمی است و قدمت آن به زمان قبل تاریخ و پیش از دایناسورها برمی‌گردد. تایلندی‌ها دربارۀ اسم این جزیره نیز اعتقاد دارند که نام فی فی از «Krabi» که معنای شمشیر می‌دهد گرفته شده است. همچنین عده‌ای نیز می‌گویند که اسم قبلی این جزیره یک اسم مالایی با معنای «جزیره آتشین» بوده است. برای خرید تور تایلند و بازدید از جزیره فی فی به آژانس مسافرتی معتبر در سراسر کشور مراجعه کنید.

بخش های مختلف جزیره فی فی

طبق اطلاعات موجود، جزایر فی فی را می‌توان به دو بخش مهم تقسیم کرد. بخش اول جزیره فی فی له است که مساحت فراوانی ندارد و کسی آنجا زندگی نمی‌کند. بخش دوم نیز فی فی دون نام دارد که بزرگ‌تر است و  محل سکونت مردم بومی نیز محسوب می‌شود. در این بخش امکانات خدماتی و رفاهی بسیاری نظیر کافه، هتل، رستوران برای مسافران و مردم بومی در دسترس است. در هنگام مسافرت و خرید تور به منطقه فی فی برای صرف غذا و اسکان در هتل باید به جزیره جذاب فی فی دون بروید.

بخش های مختلف جزیره فی فی

جزایر تشکیل دهنده فی فی

اگر قصد سفر به این منطقه بکر و عجیب و اقامت در جزیره جذاب فی فی را دارید، بهتر است با جزایر تشکیل‌دهنده آن کامل آشنا شوید. فی فی از ۶ جزیره مجزا تشکیل شده و جزو زیباترین مناطق تایلند و حتی جهان است و یکی از جاهای دیدنی پوکت محسوب می‌شود. این ۶ جزیره شامل فی فی دون، فی فی له، کو مای فای، بی دا نوک، کو یونگ و بی دای نای می‌شوند. در ادامه درباره هرکدام از این موارد توضیحات مختصری خواهیم داد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم فی فی دون یکی از دو بخش مهم این منطقه است و بزرگ‌ترین جزیره در میان این جزایر محسوب می‌شود. نکته قابل توجه این است که در بین ۶ جزیره تنها فی فی دون قابل سکونت است و امکانات رفاهی دارد. شما در فی فی دون به بانک، خودپرداز، سوپرمارکت، انواع هتل، رستوران و کافه دسترسی دارید. بانک و خودپرداز و همچنین هتل‌های لوکس در این جزیره وجود دارد که این امکان در جزایر دیگر وجود ندارد.

فی فی له قسمت دیگری از این جزایر است که هیچ ساکنی ندارد. اگر به این بخش سفر کنید تنها نگهبان‌هایی را می‌بینید که وظیفۀ حفاظت از خلیج مایا و تمیز کردن جزیره برعهدۀ آن‌ها است. فی فی له بعد از فیلم ”ساحل” که  لئوناردو دی کاپریو در آن بازی کرده است معروف شد. در حال حاضر، توریست‌های فراوانی از سراسر دنیا به این جزیره کوچک سفر می‌کنند تا زیبایی‌های آن را ببینند.

جزیره سوم در بین این جزایر شش‌گانه کو مای فای نام دارد که در قسمت شمالی فی فی دون واقع شده است. این جزیره درختان بامبو بسیاری دارد. جزیره بعدی کو یونگ است که این جزیره جاذبه‌های خاصی دارد و در شمال فی فی دون واقع شده است. از جمله جاذبه آن می‌توان به ساحل سنگی خیلی بزرگ و ساحلی شنی کوچک اشاره کرد که پر از شن‌های ساحلی مرجان و جوجه تیغی‌های دریایی هستند.

دو جزیره آخر هم با نام‌های بی دا نوک  و بی دا نای در جنوب فی فی له قرار دارند. از جمله ویژگی‌های مهم این دو جزیره می‌توان به صخره‌های سنگی که به صخره‌های جزیره جیمز باند شباهت دارند و از آب بیرون زده‌اند اشاره کرد.

جاهای دیدنی جزیره فی فی

تفریحات جزیره رؤیایی فی فی بسیار متنوع است. به عنوان مثال، شما در فی فی دون می‌توانید غواصی، صخره‌نوردی، پرش از صخره، قایق‌رانی و ماهی‌گیری را تجربه کنید و از جاذبه‌های متنوع این جزایر دیدن کنید. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این منطقه مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ و بی‌نظیری است که در جزایر شش‌گانه می‌توانید مشاهده کنید؛ خصوصاً اگر کمی از سطح دریا بالاتر بروید می‌توانید تمام زیبایی‌های آن منطقه را ببینید و اگر زمان غروب آفتاب باشد، یک منظرۀ فراموش‌نشدنی خواهید دید.

یکی دیگر از جاذبه‌های جذاب جزیره تماشایی فی فی ساحل میمون است که بازدید از آن می‌تواند یک تجربه جدید و جالب باشد. در این مکان میمون‌های بسیاری زندگی می‌کنند. البته باید مراقب باشید که خوراکی در دست نداشته باشید، وگرنه به صورت ناگهانی به سمت شما حمله می‌کنند. در جزایر فی فی یک غار بزرگ نیز وجود دارد که پر از نوشته‌ها و نقاشی‌های زیبا است. البته این موارد تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه هستند. اقامت در جزیره فی‌فی و گشت‌وگذار در این بهشت زیبا به حدی جذاب است که می‌تواند یکی از بهترین سفرهای شما باشد.

جاهای دیدنی جزیره فی فی

بهترین زمان سفر به جزیره فی فی

اگر به دنبال بهترین زمان سفر به این جاذبه گردشگری هستید، بهتر است بدانید که فی فی در تمام فصل‌های سال دمایی بین ۲۴ تا ۳۲ درجه دارد. همچنین میزان بارش در ماه‌های سپتامبر و اکتبر کمی بیشتر از فصل‌های دیگر است. طبق تجربۀ گردشگران بهترین فصل برای سفر به این منطقه ماه‌های نوامبر تا مارس محسوب می‌شود و شما با خرید تور تایلند نوروز ۱۴۰۳ می‌توانید زیبایی‌های جزیره فی فی را با چشم ببینید. در این ماه‌ها دمای هوا  از ۲۸ درجه سیلسیوس بیشتر نمی‌شود و شاهد وزش نسیم خنک و هوای مطبوع هستیم.

اقامتگاه‌ ها و هتل های فی فی

از آنجایی که جزیره دیدنی فی فی یک جاذبه گردشگری پرطرفدار است، به همین دلیل در این جزیره اقامتگاه‌ها و هتل‌های بسیاری مانند هتل های تایلند ساخته شده است. بیشتر این هتل‌های جزیره تماشایی فی فی امکانات فراوانی دارند. همچنین اگر بودجه شما فراوان نیست، در هاستل اقامت کنید. در جزیره استثنایی فی فی شما به اقامتگاه‌های طبیعی، ساحلی، انواع هتل، اقامتگاه‌های ویلایی و … دسترسی دارید. از جمله مشهورترین هتل‌های فی فی کوکو بیچ ریزورت و هیلی بامبو بنگلو است.

رزرو تور تایلند از آژانس گردشگری هورام گشت

جزیره فی فی یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیا است که در نزدیکی پوکت قرار دارد و جاذبه‌های بسیاری در دل خود جای داده است. به صورت کلی می‌توان گفت خلیج مایا، دامنه ساحلی وانگ، آب‌های لوه ساماه و خلیج پی له از دیدنی‌های اطراف جزیره شگفت‌انگیز فی فی هستند که بازدید از آن‌ها یک سفر رؤیایی برای شما رقم خواهد خورد. اگر به دنبال آژانس گردشگری معتبری برای سفر به تایلند می‌گردید، شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری هورام گشت تاج بهترین خدمات گردشگری را با بالاترین کیفیت به شما عرضه می‌کند.

در آژانس هورام گشت امکان خرید تور، بلیط و رزرو هتل‌های مطرح خارجی فراهم است تا تجربۀ شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی سفر تا همیشه در ذهن شما نقش ببندد. برای خرید تور تایلند به سایت هورام گشت www.hooramgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۶۴ تماس بگیرید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :شیما رفعتی

      سال پیش با همسرم از این جزیره عبور کردیم واقعا فوق العاده بود عجب طبیعتی داره 😊

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از اینکه تجربه ارزشمندتون رو به اشتراک گذاشتید شیما جان