آیا میتوان پس از تحصیل در آلمان اقامت این کشور را گرفت؟

آیا میتوان پس از تحصیل در آلمان اقامت این کشور را گرفت؟
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 258109 |
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰ | منبع: estahbanaty.org
1212 بازدید
۲
6
ارسال به دوستان
پ

امروزه کشور آلمان به عنوان یکی از محبوب ترین کشور های اروپایی نزد ایرانیان شناخته شده است. این کشور با داشتن دانشگاه های مطرح و معتبر، تحصیل رایگان، برنامه های آموزشی متنوع توانسته به اولین کشور محبوب بعد از کانادا تبدیل شود.

آیا میتوان پس از تحصیل در آلمان اقامت این کشور را گرفت؟

 علاوه بر این، کشور آلمان سالانه پذیرای چندین هزار دانشجوی بین المللی از سراسر جهان است. حال سوالات متداولی که برای دانشجویان در مسیر مهاجرت به وجود می آید این است که می توان پس از تحصیل در دانشگاه های آلمان اقامت این کشور را گرفت؟ در این مقاله قصد داریم توضیحات لازم را در خصوص این موضوع بدهیم

شرایط تحصیل در کشور آلمان برای دانشجویان چگونه است؟

 امروزه بسیاری از دانشجویان بین المللی با وجود شرایط مناسب زندگی در آلمان، تصمیم به گرفتن پذیرش و مهاجرت به این کشور را دارند. از آنجایی که شرایط تحصیل در آلمان برای دانشجویان بسیار ساده شده، رقابت برای گرفتن پذیرش نیز بسیار بالا رفته است. شرایط کلی تحصیل در این کشور عبارت است از:

  1. داشتن مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی
  2. نداشتن گپ تحصیلی بالای ۵ سال
  3. محدودیت سنی تا ۴۰ سال
  4. داشتن توصیه نامه و انگیزه نامه دانشجویان

 با ارائه مدارک ذکر شده می توانند نسبت به اخذ پذیرش و ویزا تحصیلی از آلمان اقدام نمایند.  البته باید توجه داشته باشید که ددلاین باز شدن ثبت نام دانشگاه های این کشور چه زمانی است. معمولا با وجود متقاضیان زیادی که از ایران اقدام به اپلای دانشگاه های آلمان می کنند، شما باید با تحقیقات مناسب و گردآوری کامل مدارک در ددلاین مشخص دانشگاه، مدارک تان را ارسال نمایید و پس از پرداخت هزینه های اپلیکیشن فی برای بررسی مدارک، در انتظار جواب دانشگاه باشید. توجه کنید که دانشگاه در صورت پذیرش، به شما نامه تایید تان را ارسال می کند و شما با در دست داشتن این نامه می توانید نسبت به اخذ ویزا تحصیلی آلمان اقدامات لازم را انجام دهید.

لبته پروسه اخذ ویزا نیز برای دانشجویان کمی پیچیده است؛ چرا که آنها باید مدارک تحصیلی شان را به صورت کامل ترجمه کرده و بر اساس ترتیب مشخص شده از سوی سفارت آنها را در پوشه قرار دهند. در صورتی که در مدارک ارائه شده کسری وجود داشته باشد، درخواست شما برای تکمیل مدارک رد شده و به مدت ۲ هفته فرصت دارید تا مدارک تان را تکمیل و به سفارت ارائه دهید.

سیستم آموزشی در آلمان

سیستم آموزشی کشور آلمان چگونه است؟

 آلمان با داشتن سیستم آموزشی قوی و با کیفیت در رنکینگ جهانی دارای رتبه بسیار خوبی است. دانشگاه های آلمان نه تنها در اروپا بلکه در تمامی کشور های جهان معتبر هستند و رشته های تحصیلی مختلفی را در بر می گیرند که شامل مهندسی، علوم پایه، پزشکی، اقتصاد ، هنر و…. است. در ادامه به بررسی مزایای تحصیل در این کشور می پردازیم.

مزایای تحصیل در آلمان

تحصیل در کشور پیشرفته و خوبی مثل آلمان مزایای زیادی برای دانشجویان داراست که عبارت است از:

  1. تحصیل با شهریه های پایین و حتی رایگان
  2. کارآموزی و یا کار در حین تحصیل
  3. امکانات پژوهشی پیشرفته
  4. وجود دوره های زبان ۵- گرفتن اقامت پس از تحصیل

اقامت پس از تحصیل در آلمان چگونه است؟

شرایط اخذ اقامت آلمان از طرق مختلفی امکان پذیر است مانند گرفتن جاب آفر ، بلوکارت آلمان، ویزا جاب سیکر و… که در این قسمت نحوه گرفتن اقامت و انواع آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

برای اخذ اقامت پس از تحصیل در آلمان، دانشجویان باید شرایط خاصی را رعایت نمایند. از مهم ترین فاکتور های آن، پیدا کردن کار پس از اتمام تحصیلات شان است.

انواع روش های اخذ اقامت آلمان

اقامت آلمان پس از پایان تحصیلات همانطور که گفتیم دانشجویان باید پس از اتمام تحصیلات شان جهت پیدا کردن کار و اخذ ویزای کاری اقدامات لازم را انجام دهند. یکی از انواع ویزای کاری، ویزای جاب سیکر است که به دانشجویان به مدت ۶ ماه قرصت پیدا کردن کار را می دهد. در صورتی که دانشجو بتواند کار مناسبی را پیدا کند، امکان تبدیل ویزا به ویزای کاری و اقامت ۱ ساله در آلمان را داراست. توجه داشته باشید که شما هر سال پس از اتمام اقامت تان باید نسبت به تمدید آن به سفارت مراجعه نمایید. ویزا جستجوی کار مدارکی نظیر، پاسپورت، مدارک تحصیلی ، بیمه درمانی و مدارک تمکن مالی را نیاز دارد. از روش های دیگر اخذ اقامت، میتوان به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان اشاره کرد که هزینه زیادی داراست و بیشتر برای سرمایه داران مناسب است.

چگونه اقامت دائم و شهروندی آلمان را بگیریم؟

یکی از دغدغه های دانشجویان پس از اتمام تحصیلات و پیدا کردن کار، اخذ اقامت دائم و در نهایت شهروندی آلمان است. برای گرفتن اقامت دائم دانشجو باید به مدت ۳ سال در این کشور مشغول کار باشد و سابقه کیفری نداشته باشد. پس از گذشت این مدت زمان، متقاضی می تواند نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام نماید. اخذ شهروندی آلمان نیز بدین صورت است که پس از گذشت حداقل ۵ سال از اقامت در آلمان، متقاضی با گرفتن مدرک زبان آلمانی، می تواند نسبت به اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور اقدامات لازم را انجام دهد. توجه داشته باشید که یادگیری زبان آلمانی بسیار حائز اهمیت است و برای زندگی در آلمان امری ضروری به حساب می آید. همچنین فرهنگ و رسم و رسوم خاص آلمان نیز از نکات مهم برای زندگی در این کشور می باشد.

سخن پایانی

تحصیل و یا کار در آلمان فرصت بی نظیری برای متقاضیان مهاجرت است. کیفیت بالای دانشگاه های این کشور و هزینه زندگی پایین موجب محبوبیت بیش از اندازه این کشور نزد دانشجویان آسیایی شده است. تازه بهتر از آن اقدام برای اخذ اقامت این کشور نیز از دلایل افزایش محبوبیت آن می باشد. دانشجویان با برنامه ریزی دقیق و یادگیری زبان آلمانی و رساندن به سطح مناسب می توانند از فرصت هایی که کشور آلمان در اختیار شان گذاشته است استفاده نمایند. در پایان باید بگوییم که اخذ اقامت برای دانشجویان در آلمان، کار چندان سختی نیست و مطالعه و تحقیق در خصوص این موضوع به آسانی امکان پذیر است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :میثم احمدی

      نمیدونستم بعد از تحصیل در آلمان میشه اقامت آلمان رو هم گرفت، ممنون از نکات خوبی که گفتید

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون میثم جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂