مقایسه دبی با تهران از لحاظ پیشرفت اقتصادی

مقایسه دبی با تهران از لحاظ پیشرفت اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 222916 |
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ | منبع: afdalsetup.com
1398 بازدید
۲
5
ارسال به دوستان
پ

آیا می‌دانید مطالعاتی که درمورد مقایسه دبی با تهران انجام شده است، بیانگر این است که هزینه زندگی در دبی ۱۲۹ درصد گران‌تر از تهران است؟ به‌طورکلی برای داشتن تصوری صحیح از زندگی در شهر رؤیایی دبی، مقایسه این شهر با تهران می‌تواند به کسانی که قصد مهاجرت به دبی را دارند کمک شایانی کند.

مقایسه دبی با تهران از لحاظ پیشرفت اقتصادی

از طریق این مقایسه می‌توانید اطلاعات مهمی‌ درمورد هزینه زندگی، خرید ملک و حمل و نقل در دبی نسبت به تهران پیدا کرده و با شناخت بیشتری برای مهاجرت به این شهر پر زرق و برق و پیشرفته اقدام کنید.

مقایسه وضعیت اقتصادی دبی و تهران

در این باره باید بدانید در دبی تجارت‌های بین‌المللی به فراوانی انجام شده و بسیاری از شرکت‌های غربی شعبه خاورمیانه خود را در دبی مستقر کرده‌اند. با این حال می‌توان گفت حضور تجاری بین‌المللی در تهران نیز بسیار گسترده است؛ اما متأسفانه شرایط سیاسی و تحریم‌های بین‌المللی در این زمینه تأثیر منفی داشته‌اند.

نکته مهم دیگر این است که اقتصاد دبی بیشتر وابسته به نفت و ارائه خدمات گردشگری به توریست‌ها است و دولت امارات قصد دارد در آینده در حوزه گردشگری پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و وابستگی به تجارت نفت نداشته باشد. در حالی که اقتصاد تهران وابسته به فعالیت‌های تجاری، میراث باستانی و طبیعت حومه آن است.

مقایسه هزینه خرید ملک در دبی و تهران

خرید و اجاره مسکن در دبی مانند هر شهر دیگری در دنیا به موقعیت جغرافیایی ملک بستگی دارد. برای مثال هزینه اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر دبی حدود ۱۴۰۰ دلار و همان آپارتمان در حومه شهر ۵۰۰ دلار یا کمتر است.

از طرف دیگر مبالغ اجاره خانه در محله‌هایی همچون بیچ رزیدنس، دبی مارینا، جمیرا و غیره ۲ الی ۲.۵ برابر بیشتر از سایر نقاط شهر است. با مقایسه دبی با تهران از لحاظ هزینه‌های مسکن می‌توان گفت هزینه اجاره آپارتمان در تهران با شرایط مشابه کمتر از دبی است.

البته این تفاوت قیمت منطقی است؛ زیرا هرچند تهران بهترین شهر ایران بوده و در رتبه نهم بهترین شهر‌های دنیا قرار دارد؛ اما دبی رتبه اول امارات و رتبه دوم در لیست بهترین شهر‌های دنیا را به خود اختصاص داده است.

هزینه خرید ملک در دبی نیز به طبع بیشتر از تهران است؛ اما می‌توان به عنوان سرمایه گذاری سودمند به آن نگاه کرد. به‌طورکلی قیمت اجاره در دبی ۱۰۸.۸۶ درصد بیشتر از تهران است.

مقایسه هزینه حمل و نقل در دبی و تهران

محدودیت‌های خرید خودرو در دبی وجود نداشته و این مزیت جذاب در کنار سهولت قوانین گمرکی به ایرانی‌های مقیم دبی کمک کرده است بتوانند لوکس‌ترین خودرو‌های آمریکایی و اروپایی را خریداری کنند. برای مثال قیمت خودرو تویوتا کرولا سدان در دبی حدود ۷۰۰۰۰ درهم است.

اما درمورد مقایسه دبی با تهران از لحاظ هزینه حمل و نقل باید بگوییم دبی نیز همانند تهران شهری پر جمعیت و مملو از تردد‌های شبانه روزی است. قیمت هر لیتر بنزین در دبی تنها حدود ۳.۵ درهم است و برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی‌ باید مبلغی حدود ۵ الی ۳۰ درهم بپردازید.

به‌طورکلی باید بدانید هزینه حمل و نقل در دبی گران‌تر از پایتخت ایران است و دریافت گواهینامه بین‌المللی و خرید خودرو در این شهر انتخاب مناسب‌تری برای حمل و نقل روزانه افراد به محل کار یا تحصیل است.

خریدن ملک در شهر دبی و سرمایه گذاری در دبی

مقایسه هزینه خورد و خوراک در دبی و تهران

در این بخش از مقایسه دبی با تهران باید به هزینه‌های خورد و خوراک اشاره کنیم که بخشی از هزینه‌های روزانه زندگی هر شهروندی محسوب می‌شود. دبی شهری پر از تنوع غذایی و فروشگاه‌های لوکس است. درواقع این موضوع که هزینه‌های خورد و خوراک در شهر دبی بیشتر است یا تهران، تا حدودی به سبک زندگی شما بستگی دارد.

اگر غذا خوردن در رستوران‌های لوکس و گران قیمت را در برنامه روزانه خود قرار دهید، هزینه خورد و خوراک شما در دبی بیشتر از حد معمول خواهد بود؛ البته مشابه این رستوران‌ها در تهران نیز وجود دارد؛ بنابراین هرچند که می‌توان گفت هزینه خورد و خوراک در دبی گران‌تر از تهران است؛ اما می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

آمارها نشان می‌دهند قیمت رستوران در دبی حدود ۱۷۴.۶۰ درصد و قیمت مواد غذایی ۱۰۶.۲۷ درصد بیشتر از تهران است.

مقایسه هزینه‌‌های درمانی در دبی و تهران

وقتی صحبت از هزینه‌های زندگی در دبی می‌شود، نمی‌توان از هزینه‌های درمانی و بهداشتی غافل شد. امارات متحده عربی تسهیلات عمومی‌ بسیاری را در زمینه درمانی ارائه کرده است و همچنین نهاد‌های بیمه نیز به طور گسترده در این کشور فعالیت دارند.

یک نکته مهم درمورد خدمات درمانی و بهداشتی در دبی وجود دارد و آن هم این است که این خدمات تنها برای شهروندان دبی رایگان است و مهاجران باید از بیمه‌های درمانی استفاده کنند. اغلب مهاجرانی که در دبی زندگی می‌کنند بیمه درمانی خصوصی را انتخاب می‌کنند.

در درجه اول به این دلیل که در چنین محیط‌هایی معمولاً به زبان انگلیسی صحبت می‌شود و اغلب کادر درمان پزشکان خارجی هستند. جالب است بدانید مهاجران با برخورداری از کارت سلامت می‌توانند ۵۰ درصد تخفیف در خدمات درمانی دریافت کنند. چند مورد از هزینه‌های درمانی دبی به شرح زیر است.

تهیه کارت سلامت (برای افراد مهاجر بالای ۱۸ سال) ۳۲۰ درهم
تهیه کارت سلامت (برای افراد مهاجر زیر ۱۸ سال) ۱۲۰ درهم
تهیه کارت سلامت (برای شهروندان بالای ۱۸ سال) ۱۲۰ درهم
تهیه کارت سلامت (برای شهروندان زیر ۱۸ سال) ۲۵ درهم
هزینه ویزیت پزشک خصوصی ۲۷۰ درهم

تمامی‌ این موارد حاکی از آن است که هزینه خدمات درمانی در دبی گران‌تر از تهران است و افراد باید به داشتن کارت سلامت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مقایسه مالیات در دبی و تهران

از دیگر تفاوت‌های مهم میان دبی و تهران این است که تقریباً در دبی هیچ گونه مالیاتی وجود ندارد. در سال ۲۰۱۸ امارات برای نخستین بار مالیات بر ارزش افزوده را برای خدمات و کالا‌ها با نرخ حدود ۵ درصد معرفی کرد؛ اما با این حال هیچ مالیاتی بر درآمد شما در دبی وجود ندارد.

این در حالی است که در تهران نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی بر اساس مقدار درآمد آن‌ها از ۱۵ الی ۲۵ درصد متغیر بوده و نرخ مالیات اشخاص حقوقی نیز بدون در نظر گرفتن درآمد، حدود ۲۵ درصد تعیین شده است.

اقامت دائمی در دبی با خرید ملک در دبی

افدل گروپ؛ انتخابی ایده‌آل برای مهاجرت

حال که با اطلاعات مهمی‌ درمورد مقایسه شهر دبی با تهران در زمینه‌های مختلف آشنا شده‌اید، می‌توانید برای دریافت اقامت دائمی در دبی با مشاوران تیم افدل گروپ در ارتباط باشید. کارشناسان حرفه‌ای ما در زمینه اخذ ویزای دبی، ثبت شرکت، سرمایه گذاری، خرید ملک، مهاجرت کاری، تحصیلی و بسیاری موارد دیگر شما را راهنمایی خواهند کرد.

البته خدمات افدل گروپ به همین جا ختم نشده و شما می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی وکلای برتر شرکت ما برای دریافت پاسپورت مادام‌العمر دومینیکا، اقامت کادر درمان، ویزای توریستی دبی و غیره بهره‌مند شده و اهداف خود را محقق سازید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۱ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :حسین مرادی

      سلام، کدام شهر از نظر اقتصادی پیشرفته‌تر است، دبی یا تهران؟ میشه توضیح بدین در این مورد؟

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        پاسخ به این پرسش به شاخص‌های مورد نظر برای سنجش پیشرفت اقتصادی بستگی دارد.

        • از نظر تولید ناخالص داخلی (GDP):
        دبی با GDP سرانه ۶۴,۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳، از تهران با GDP سرانه ۱۲,۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳ پیشی گرفته است.

        • از نظر تنوع اقتصادی:
        دبی با تمرکز بر تجارت، گردشگری، و خدمات مالی، از تنوع اقتصادی بیشتری نسبت به تهران که وابستگی بیشتری به صادرات نفت و گاز دارد، برخوردار است.

        • از نظر شاخص‌های رفاه:
        دبی در شاخص‌هایی مانند کیفیت زندگی، امنیت، و زیرساخت‌ها رتبه ‌بالاتری نسبت به تهران دارد.

        • از نظر برابری درآمد:
        تهران با ضریب جینی ۰.۴۱ در سال ۲۰۲۳، از نابرابری درآمدی بیشتری نسبت به دبی با ضریب جینی ۰.۳۴ در سال ۲۰۲۳ رنج می‌برد.