یکشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۵ / قبل از ظهر / | 2026-06-28
تبلیغات
کد خبر: 25847 |
تاریخ انتشار : 03 جولای 2023 - 10:18 | ارسال توسط :
485 بازدید
0
8
ارسال به دوستان
پ

نادری منش، مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: سقف تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی از ۵ میلیارد تومان به حدود ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش بازار، محسن نادری منش مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در نشست با خبرنگاران گفت: صندوق حمایت از تسهیلات و توسعه صنایع پیشرفته پیش‌تر در حوزه‌های مختلف الکترونیک فعالیت می‌کرد که با همکاری دولت، مجلس و وزارت صمت سایر صنایع مانند فناوری‌های زیستی، سامانه‌های هوشمند، فناوری نانو، تجهیزات پیشرفته پزشکی و هوا و فضا نیز به آن پیوستند.

وی افزود: سرمایه این صندوق بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته طوری که در حال حاضر هزار و دویست میلیارد تومان سرمایه دارد و در تلاش هستیم این سرمایه را برای حمایت از صنایع به ۵ هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی ادامه داد: حمایت‌های این صندوق شامل ۳ رکن تسهیلات، ضمانت نامه‌ها و سرمایه گذاری خطرپذیر است و به عنوان صندوقی دولتی از بنگاه‌های خصوصی حمایت می‌کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: از بنگاه‌های در حال رشد که مشکلاتی از جمله انتقال دانش، نمونه سازی ها، تولید انبوه، شرکت در نمایشگاه ها، فعالیت‌های آموزشی و دیگر دغدغه‌هایی که دارند، با بررسی مشکلات در صندوق و طراحی برنامه مدون حمایت می‌کنیم.

نادری منش با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات ما بر اساس مصوبات نسبت به نرخی که شورای اعتبار اعلام می‌کند بین ۸ الی ۲۰ درصد است، گفت: با در نظر گرفتن یک دوره تنفس ۶ ماهه، سرمایه در گردش ۱۸ الی ۲۰ ماهه اعطا می‌شود.

وی افزود: سال گذشته حدود ۳هزار میلیارد تومان در صندوق‌های خطرپذیر در اختیار متقاضیان قرار گرفت و امیدواریم این نرخ به ۵ هزار میلیارد تومان برسد.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه در حال حاضر ۳ صندوق در حال راه اندازی است، گفت: ضمانت نامه‌هایی که در اختیار صنایع قرارمی گیرد ۱۰۰ میلیارد تومان است.
نادری منش افزود: سال گذشته ۵ هزار متقاضی گرفتن تسهیلات مختلف وجود داشت بنابر این افزایش سرمایه صندوق می‌تواند پاسخگویی به متقاضیان را فراهم کند.

وی ادامه داد: با همکاری سایر صندوق‌ها از جمله صندوق‌های نوآوری و شکوفایی امسال ۲ صندوق فرابورس، یک صندوق در حوزه صنایع الکترونیک به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان، صنایع با فناوری بالا (های تک) ۳۵۰ میلیارد تومان و صندوقی با همکاری ایمیدرو برای هوشمندسازی معادن با حدود هزار میلیارد تومان ایجاد شد.

وی گفت: ما در اعطای تسهیلات رشدی ۳ برابری داشتیم و از اعطای تسهیلات به تهران ۲۰ درصد کم و در مقابل به استان‌ها اضافه کردیم؛ استان‌های خراسان رضوی، فارس، یزد و آذربایجان شرقی بیشترین تسهیلات را دریافت نموده اند.

رئیس صندوق حمایت از صنایع پیشرفته افزود: تا ۳ سال پیش تقاضاها معطوف به تهران بود و برای آن که بتوانیم استان‌های مختلف را هم فعال کنیم، نمایندگی‌های استان‌ها فعال شد؛ در حال حاضر در ۱۱ استان نمایندگی فعال داریم و بر اساس ظرفیت‌های هر استان صنایع پیشرفته شان را توسعه می‌دهیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید