یکشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۵ / قبل از ظهر / | 2026-06-28
تبلیغات
کد خبر: 458575 |
تاریخ انتشار : 20 ژانویه 2026 - 0:53 | ارسال توسط :
6 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

یک هفته از قطعی اینترنت جهانی می‌گذرد و به‌جای بازگشت اینترنت، مقامات از مراجع بین‌المللی خواستار غیرفعال شدن استارلینک در ایران شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش ایسنا، ایران به دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) نامه‌ای ارسال کرده است و استفاده غیرقانونی از سرویس ماهواره‌ای استارلینک را «تهدیدی جدی برای امنیت ملی» خواند.

در نامه، نماینده دائمی ایران در سازمان ملل تأکید کرد که گروه‌های تروریستی از پایانه‌های استارلینک برای هماهنگی خرابکاری و آموزش نیروها بهره می‌برند و خواستار غیرفعال‌سازی فوری این تجهیزات در قلمرو ایران شد. همچنین، ایران بر حق حاکمیتی خود برای متوقف کردن ارسال‌های غیرمجاز به استناد قطعنامه ۲۲ (REV.WRC‑23) تأکید کرد و از ITU و هیأت مقررات رادیویی درخواست اقدام ملموس برای جلوگیری از تکرار این تهدید نمود.

در ادامه این نامه آمده است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز بر تعهد ایران برای بازگرداندن و حفظ بسترهای ارتباطی امن برای عموم تأکید کرده و این وزارتخانه را متعهد به ارائه بسترهای ارتباط عمومی امن، همزمان با رعایت الزامات امنیتی و حقوق شهروندان دانسته است.

۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید