خبر مهم و فوری درباره معوقات رتبه‌بندی معلمان سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲! - افق اقتصادی

خبر مهم و فوری درباره معوقات رتبه‌بندی معلمان سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲! - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 246915 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱ |
42 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

آخرین وضعیت معوقات رتبه‌بندی معلمان سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را در مطلب زیر بخوانید.

خبر مهم و فوری درباره معوقات رتبه‌بندی معلمان سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲!

به گزارش نبض بازار، سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۷۶.۶ همت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به وزارت آموزش و پرورش خبر داده است.
نزدیک دو سال از آغاز طرح رتبه‌بندی حدود ۹۰۰ هزار معلم می‌گذرد، اقدامی که از ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ آغاز شد.
وزیر آموزش و پرورش تیر سال گذشته گفته بود که صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اِعمال پاداش و رتبه‌بندی به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تامین شد.
پس از او، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در روزهای پایانی آذر سال گذشته از واریز معوقات اعتراضات رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۲ خبر داد. 
علی فرهادی مدعی بود که طی تعامل سازنده میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش و مساعدت معاون اول رئیس جمهور مقرر شده معوقات اعتراضات رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.
با وجود ادعای مسئولان وزارت آموزش و پرورش، برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس از معوقات پرداخت نشده سال ۱۴۰۲ و دیون انباشته شده و پرداخت نشده تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که مابه‌التفاوت پاداش پایان خدمت و مرخصی ذخیره سال ١۴٠٠ ناشی از اعمال فوق‌العاده قانون رتبه بندی، ۷ هزار و ۴۵۶ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، معوقات فوق‌العاده رتبه‌بندی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰، ۹ هزار و ۷۴۳ میلیارد و ۹۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دیون اصلاحیه معترضین سال ۱۴۰۰، دو هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان و دیون اصلاحیه معترضین سال ۱۴۰۱، ۶ هزار و ۸۴ میلیارد تومان است که در مجموع بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان از معوقات معلمان به موضوع رتبه‌بندی مربوط می‌شود. 
با این حال سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۴۳.۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی معلمان خبر داده است. 
در بخشی از این نامه، سازمان برنامه به ادعای وزارت آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت کلیه مطالبات ناشی از رتبه‌بندی اشاره و تاکید کرده، گزارش‌هایی از وجود برخی مطالبات ادعایی در خصوص رتبه‌بندی معلمان از جمله تاثیر رتبه‌بندی بر پاداش پایان خدمت بازنشستگان شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و موضوع همسان‌سازی به این سازمان ارسال می‌شود. 
در این نامه آمده که ۷۶.۶ همت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به وزارت آموزش و پرورش تخصیص پیدا کرده است. حال باید دید با وجود اختصاص این رقم چطور هنوز وزارت آموزش و پرورش بیش از ۲۵ همت معوقه پرداخت نشده به معلمان در موضوع رتبه‌بندی دارد؟
سازمان برنامه و بودجه از وزارت آموزش و پرورش خواسته با فوریت نسبت به رسیدگی به مطالبات ادعایی اقدام و در صورتی که ادعاهای یادشده را قانونی می‌دانند، مراتب به همراه مستندات و برآورد بار مالی مورد نیاز با مسئولیت آن وزارت برای بررسی به این سازمان ارسال کنند. 
در بخش پایانی نامه آمده است: بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور نهایی شده است و با توجه به قوانین و مقررات ناظر بر اجرای بودجه سنواتی، ضروری است برای مدیریت تعهدات احتمالی پیشنهادهای اجرایی آن وزارت ارائه تا تدابیر لازم اتخاذ شود. 
منبع: اکو ایران

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید