مالیات‌ستانی از نقل‌وانتقال سهام غیربورسی برخط شد - افق اقتصادی

مالیات‌ستانی از نقل‌وانتقال سهام غیربورسی برخط شد - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 190693 |
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹ |
35 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: از این به بعد مالیات نقل‌وانتقال سهام غیربورسی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به‌صورت برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود.

مالیات‌ستانی از نقل‌وانتقال سهام غیربورسی برخط شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در سی و یکمین اقدام سازمان امور مالیاتی در جهت تسهیل امور مؤدیان و بهبود محیط کسب‌وکار، از این به بعد مالیات نقل و انتقال سهام غیربورسی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به‌صورت برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری، انجام می‌شود.
با الکترونیکی شدن مالیات نقل و انتقال سهام غیربورسی علاوه بر کاهش زمان این فرآیند از چند روز به چند دقیقه، فعالین اقتصادی از سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تردد و مراجعه حضوری بی‌نیاز شدند.
گفتنی است براساس فرآیند دیده‌شده اشخاص حقیقی / حقوقی که به‌عنوان سهامدار یک شرکت درخواست نقل و انتقال سهام را از طریق اداره ثبت شرکت‌ها ثبت می‌نمایند و وضعیت درخواست آنها به مرحله پرداخت مالیات می‌رسد می‌توانند درخواست‌های مربوط به نقل و انتقال سهام خود را در پنجره واحد خدمات مالیاتی مشاهده و اقدام به صدور پرداخت برخط قبض نمایند.
از طرف دیگر بدیهی است که پس از پرداخت مالیات، اطلاعات پرداخت از قبیل شناسه، مبلغ قبض و همچنین تاریخ پرداخت برای اداره ثبت شرکت‌ها به‌صورت برخط ارسال می‌گردد.

انتهای پیام/+

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید