حوزه علم و فناوری راهگشای قوی برای دیپلماسی است - افق اقتصادی

حوزه علم و فناوری راهگشای قوی برای دیپلماسی است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 242839 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳ |
10 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ
حوزه علم و فناوری راهگشای قوی برای دیپلماسی است

فناوری

اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت: حوزه علم و فناوری امروز راهگشای قوی برای دیپلماسی ایران است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  روح الله دهقانی فیروزآبادی عصر امروز (سه شنبه) در آیین افتتاحییه سیزدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران (اینوتکس ۲۰۲۴) پس از نواختن زنگ آغاز به کار این رویداد مهم در سخنانی اظهار داشت: این زنگ که برای آغاز به کار اینوتکس سیزدهم نواخته شد، زنگ زورخانه ای بود که به طور حتم زنگ رویداد نوآوری کشور و نقطه امید و پرواز شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی است.

وی ادامه داد: امروز به همت فناوران کشور فروش شرکت های دانش بنیان به بیش از ۵۳۰ هزار میلیاردتومان در سال رسیده است، به گواه گمرک ایران ارزش صادرات محصولات دانش بنیان ها به ۲.۵ میلیارددلار رسیده و امسال صادرات شرکت های دانش بنیان به سه برابر افزایش یافته است.
رییس بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: همه این موارد نشان از توسعه روابط دیپلماسی ایران با کشورهای دوست در حوزه های علمی و فناوری است، به طوری که سال گذشته ما میزبان بیش از ۴۳ هیات بلندپایه خارجی برای همکاری های فناورانه بودیم.
دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: ما می توانیم یک جریان جدیدی را برای همکاری های بین المللی ایجاد کنیم.
وی به دیدار امروز با وزیر آموزش عالی و علم و فناوری زیمباوه اشاره کرد و افزود: در این دیدار بیان کردم شاید ما بهترین فروشنده در دنیا نباشیم اما قطعا یکی از کشورهایی هستیم که آمادگی همکاری فناورانه با سایر کشورها از طریق انتقال تجربیات و انجام کارها و پروزه های مشترک داریم.
معاون علمی رییس جمهور ضمن تشکر صمیمانه از مدیریت و کارکنان پارک علم و فناوری پردیس که ۲۰ سال از عمر خود را پای شکوفایی هرچه بیشتر این مجموعه گذاشته اند، در عین حال تاکید کرد: پارک فناوری پردیس باید تبدیل به یک هاب همکاری مشترک با کشورهای همسایه و دوست شود که علاقمند و آماده همکاری فناورانه با ایران هستند.
دهقانی فیروزآبادی همچنین گفت: به طور حتم ما می توانیم در کشورهای علاقمند به همکاری از جمله روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و زیمباوه نواحی و پارک های مشترک ایجاد کنیم ، چراکه قطعا انجام کار مشترک و بین المللی در قالب شرکت های مشترک یک فرصت برای رفع موانع و صادرات محصولات نوآورانه به مناطق مختلف جهان خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید