اختصاص پاداش ویژه به طرح‌های محصول محور - افق اقتصادی

اختصاص پاداش ویژه به طرح‌های محصول محور - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 120141 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

فناوری اقتصاد ایران: اصفهان- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در رویکرد جدید وزارت بهداشت تلاش شده نگاه ویژه به طرح‌های محصول محور و ثبت اختراع صورت گیرد و مشمول پاداش ویژه ای شوند. به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،غلامرضا عسگری صبح شنبه در نشست صمیمانه با معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: […]

اختصاص پاداش ویژه به طرح‌های محصول محور

فناوری

اقتصاد ایران: اصفهان- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در رویکرد جدید وزارت بهداشت تلاش شده نگاه ویژه به طرح‌های محصول محور و ثبت اختراع صورت گیرد و مشمول پاداش ویژه ای شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،غلامرضا عسگری صبح شنبه در نشست صمیمانه با معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ با رشد ۲۵ درصدی تولید مقالات پژوهشی در دانشگاه روبرو بودیم، امید است امسال نیز با رشد قابل توجه تولید مقالات نیز مواجه باشیم.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه برخی از مراکز تحقیقات و فناوری دانشگاه از فضای فیزیکی مناسب و در شأن برخوردار نبودند، با پشتیبانی ریاست محترم دانشگاه و با پیگیری‌های انجام شده ۱۷ مرکز تحقیقاتی در مجموعه مراکز تحقیقاتی دانشگاه تجمیع شدند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به افزایش ۲۵ تا ۱۰۰ درصدی حداقل سهم پژوهانه اعضای هیأت علمی اشاره کرد و افزود: بازنگری و اصلاحات جدی در شیوه نامه اجرایی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه صورت گرفت که منجر به تسهیل و تسریع در فرایند تصمیم گیری، فرایند پایان نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی شد.
وی افزود: در رویکرد جدید معاونت تلاش شده نگاه ویژه به طرح‌های محصول محور و ثبت اختراع صورت بگیرد و مشمول پاداش ویژه ای بشوند.
عسگری با بیان افتخارات مراکز تحقیقاتی دانشگاه، خاطر نشان ساخت: مرکز تحقیقات امنیت غذایی دانشگاه رتبه سوم کشوری در بین مراکز دانشگاه فاقد ردیف بودجه مستقل، پژوهشکده قلب و عروق اصفهان رتبه سوم کشوری در بین مراکز تحقیقاتی بالینی دارای ردیف بودجه مستقل و مرکز تحقیقات رشد و نمو کودکان رتبه چهارم فاقد ردیف بودجه مستقل را کسب کرده است.
وی در ادامه به کسب عنوان جایزه ملی البرز ۲ دانشجو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال گذشته و همچنین تعلق رتبه برترین‌ها به کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با تلاش و پشتکار دانشجویان و پژوهشگران نخبه این دانشگاه بتوانیم در جایگاه بالای علمی قابل توجهی قرار بگیریم.
تأسیس شبکه سلامت قلب خاورمیانه
رئیس پژوهشکده قلب و عروق اصفهان نیز در مراسم بازدید معاون تحقیقات وزارت بهداشت از پژوهشکده در خصوص این مرکز اظهار داشت: پژوهشکده قلب و عروق از ۷ مرکز تحقیقات و ۱۴ دپارتمان مشترک تشکیل شده است.
نضال صرافزادگان به تأسیس شبکه سلامت قلب خاورمیانه اشاره کرد و گفت: ۵ انجمن وابسته مردم نهاد وابسته به این پژوهشکده است.
رئیس پژوهشکده قلب و عروق اصفهان اضافه کرد: توسعه پژوهش‌های مرتبط با بیماری‌های قلب و عروق، تربیت نیروی انسانی محقق در زمینه بیماری‌های قلبی، انجام پژوهش در راستای پیشگیری اولیه و ثانویه، انجام پژوهش بنیادی بالینی و اپیدمیولوژی، تربیت و تشویق و بکارگیری متخصصین، همکاری با سایر پژوهشکده‌ها و مراکز قلبی سایر کشورها از اهداف این پژوهشکده است.
وی گفت: آموزش جامعه، آموزش گروه‌های ویژه از جمله سالمندان، پرسنل بهداشتی، زنان و بیماران)، هماهنگی بین بخشی و درون بخشی، توانمند سازی جامعه، تدوین بخشنامه‌ها و به اجرا گذاشتن قوانین موجود و تحقیق و ارزشیابی همزمان با اجرا از استراتژی‌های برنامه قلب سالم اصفهان است.
صرافزادگان اعلام کرد: هدف برنامه قلب سالم اصفهان، آغاز و توسعه فعالیت‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و ارتقا شیوه زندگی سالم در جوامع مورد مداخله است. این برنامه مشترکاً توسط مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان و مرکز بهداشت استان اصفهان به اجرا در آمده و تحت نظارت و حمایت معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید