تقویت بعد نظارتی مجلس /فرایند قانون‌گذاری تغییر کند - افق اقتصادی

تقویت بعد نظارتی مجلس /فرایند قانون‌گذاری تغییر کند - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 255298 |
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۱۴ |
46 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اولویت‌های مجلس دوازدهم، گفت: لازم است تا بعد نظارتی این مجلس تقویت و بر اجرای قوانین از سوی دستگاه‌ها نظارت بیشتری شود.

تقویت بعد نظارتی مجلس /فرایند قانون‌گذاری تغییر کند

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم، اظهار کرد: در شرایطی که هستیم بیشترین گلایه و مسئله مردم موضوع معیشت و اقتصاد است، برای حل این مشکل اقدامات و مصوبات خوبی در مجلس یازدهم انجام شد از جمله قانون تامین مالی و زیر ساخت‌ها ، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که این مصوبه رتبه کشور در شروع کسب و کار را ارتقاء داد و قوانین دیگر که اینها زیر ساخت‌ها و زیر بناهایی را برای حل مشکلات معیشتی آماده کرد لذا یکی از اولویت‌های مجلس دوازدهم باید نظارت بر اجرای این قوانین از سوی دستگاه‌ها باشد.

وی افزود: همچنین مجلس دوازدهم باید تلاش کند تا قوانین کلیدی و مادری که داریم مانند قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، قانون رفع موانع تولید و همچنین قانون حداکثر ساخت و … اجرا شود تا بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف بر طرف شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: از طرف دیگر ما قوانینی را داریم که عمرشان بیش از ۱۰۰ سال است مانند قانون مدنی و قوانین شهرداری‌ها که نیاز به بروزرسانی در این مجلس دارند همچنین قوانینی که در مجلس بلا‌تکلیف مانده باید وضعیتشان در مجلس دوازدهم مشخص شود.

قادری با بیان اینکه در برخی از زمینه‌ها خلأ قانون وجود دارد، اظهار کرد: لازم است برای رفع خلاءها فرایند قانون گذاری در مجلس دوازدهم اصلاح شود، از جمله استفاده از ظرفیت اصل ۸۵  قانون اساسی یعنی بررسی طرح‌ها و لوایح در کمیسیون ویژه که نیاز به ارزیابی در جلسه علنی نداشته باشد تا قوانین با سرعت بیشتری بررسی و مصوب شود تا خلاءها و مغایرت‌ها بر طرف شوند و انتظارات مردم نیز پاسخ داده شود.

انتهای‌ پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید