تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است - افق اقتصادی

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 227096 |
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳ |
29 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: امارات متحده عربی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ بسیار کمتر از تخمین‌های مربوطه در ماه دسامبر خواهد بود. دلیل این اتفاق به توافق اوپک پلاس برمی‌گردد که کشورهای عضو را به تولید کمتر نفت مجبور کرده است.

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است

به گزارش اکوایران، امارات متحده عربی پیش‌بینی رشد اقتصادی خود برای سال جاری میلادی را کاهش داد که علت آن کاهش تولید نفت به دلیل سهمیه‌های اوپک پلاس در خصوص میزان تولید نفت بوده است.

به نوشته بلومبرگ، گزارش اقتصادی سه‌ماهه بانک مرکزی امارات نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی این کشور برای سال ۲۰۲۴ در سطح ۴.۲ درصد قرار می‌گیرد که نسبت به پیش‌بینی ۵.۷درصدی که در ماه دسامبر اعلام شد، کاهش قابل‌توجهی پیدا کرده است.

این موضوع عمدتا به بازیابی آهسته تولید نفت به دلیل توافق اوپک پلاس در نوامبر ۲۰۲۳ و رشد قوی و در عین حال رو به کاهش در بخش غیرنفتی این کشور برمی‌گردد. بانک مرکزی امارات انتظار دارد رشد بخش نفتی کمتر از ۳ درصد باشد که بسیار کمتر از پیش‌بینی ۸.۱درصدی پیشین و مطابق با میانگین تولید ۳ میلیون بشکه نفت در روز است. تولید ناخالص داخلی بخش غیرنفتی مطابق با پیش‌بینی‌های قبلی، ۴.۷درصد برآورد شده است.

این موضوع به طور بالقوه به امارات متحده عربی اجازه می‌‎دهد محدودیت‌های تولید اوپک پلاس را در جلسه بعدی این گروه در ژوئن به چالش بکشد. این کشور قادر است به میزان قابل توجهی بیش از حد مجاز کنونی به تولید نفت بپردازد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید