رشد صادرات نفت خام روسیه به بالاترین سطح ۲۰۲۴ - افق اقتصادی

رشد صادرات نفت خام روسیه به بالاترین سطح 2024 - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 220618 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ |
41 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا با رشد قابل توجهی همراه شده است، این در حالیست که روسیه طبق تعهدش به اوپک پلاس باید تولید نفت خود را کاهش دهد.

رشد صادرات نفت خام روسیه به بالاترین سطح ۲۰۲۴

به گزارش اکوایران، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا به بالاترین سطح خود در سال جاری میلادی افزایش پیدا کرده است.

براساس گزارش بلومبرگ، این افزایش به‌طور ویژه از یک بندر روسیه در منطقه اقیانوس آرام قابل توجه بوده زیرا در روزهای اخیر وقوع طوفان باعث شده بود بارگیری محموله‌های نفتی از این بندر با مشکل مواجه شود.

رشد ۵۹۰ هزار بشکه در هر روز در صادرات نفت خام روسیه در هفته منتهی به ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) مدتی پس از آن رخ داد که مسکو به تعهدات خود به اوپک پلاس تأکید کرده بود زیرا اوپک پلاس در تلاش است از ایجاد مازاد تولید در بازار نفت جلوگیری و با محدود کردن تولید،‌ قیمت‌ها را تقویت کند.

صادرات هفتگی نفت توسط روسیه، ۴۲۰ هزار بشکه در روز بالاتر از تعهد این کشور به شرکای خود طی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴ بوده است. همچنین میانگین چهار هفته‌ای صادرات روسیه نیز ۸۰ هزار بشکه در روز بالاتر از هدف تعیین‌شده برای مسکو بوده است.

برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴، کرملین قصد دارد تمرکز خود را از اهداف صادراتی دور کرده و یک سقف برای تولید نفت خود تعیین کند. تبعیت روسیه از تعهد فعلی‌اش برای کاهش تولید نفت خام در ماه گذشته میلادی کاهش پیدا کرد؛ این در حالیست که در ابتدای سال ۲۰۲۴، تبعیت روسیه از تعهدات به اوپک پلاس نزدیک به ۱۰۰ درصد بود.

با وجود تحریم‌های بین‌المللی در جهت کاهش توانایی مسکو برای ادامه تأمین مالی جنگ در اوکراین، ارزش ناخالص صادرات نفت خام توسط روسیه به بالاترین سطح خود از ماه اکتبر رسیده و در هفته منتهی به ۲۰ اسفند به ۱/۸۶ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته منتهی به ۲۰ اسفند به ۳/۷ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرد که بالاترین میزان در سال جاری میلادی است. میانگین چهار هفته‌ای صادرات نفت روسیه نیز افزایش پیدا کرده و با رشد حدود ۵۰ هزار بشکه‌ای به ۳/۳۶ میلیون بشکه در هر روز رسیده است.

صادرات هفتگی نفت خام روسیه هم حدود ۱۲۰ هزار بشکه در روز بالاتر از میانگین می و ژوئن بوده است. این میزان همچنین ۴۲۰ هزار بشکه در روز بالاتر از هدف روسیه در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴ است. میانگین چهار هفته هم حدود ۸۰ هزار بشکه در روز بالاتر از هدف تعیین‌شده توسط مسکو قرار گرفته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید