سهمیه سوخت تغییر می‌کند؟ - افق اقتصادی

سهمیه سوخت تغییر می‌کند؟ - افق اقتصادی
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 193569 |
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ |
29 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت می‌گوید، در حال حاضر برنامه‌ای برای اعمال تغییرات در سهمیه‌بندی سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در دستور کار دولت نیست.

سهمیه سوخت تغییر می‌کند؟

به گزارش اکوایران، علیرضا احمدی فینی – سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت – با اشاره به وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری اظهار کرد: ناوگان باری عمومی جاده‌ای کشور شامل ۴۱۱ هزار دستگاه با متوسط عمر ناوگان ۱۹.۸۴ سال و تعداد ناوگان مسافری اتوبوس نیز ۱۴ هزار دستگاه با متوسط عمر ۱۴.۴۷ سال، مینی‌بوس ۲۹ هزار دستگاه با متوسط عمر ۲۸.۰۶ سال و سواری کرایه ۳۱ هزار دستگاه با متوسط عمر ۱۲.۷ سال است.

وی با اشاره به سن ناوگان باری و مسافری از نظر فرسودگی با بیان اینکه «در زمان حاضر ۱۱۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده و ۲۰۰ هزار دستگاه نیز در سن مرز فرسودگی قرار دارند»، افزود: در بخش مسافری ۵۵۰۰ اتوبوس، ۲۱ هزار مینی‌بوس و ۶۸۰۰ دستگاه سواری کرایه فرسوده در ناوگان مسافری وجود دارد که به‌ترتیب ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار مینی‌بوس و ۲۱ هزار سواری کرایه بین‌شهری نیز در سن مرز فرسودگی هستند.

وی همچنین یادآور شد: در زمان حاضر برنامه‌ای برای اعمال تغییرات در سهمیه‌بندی سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در دستور کار دولت نیست.

میزان واریز سهمیه بنزین دی ۱۴۰۲، برای خودروهای شخصی همچنان ۶۰ لیتر و برای خودروهای دوگانه‌سوز نیز معادل ۳۰ لیتر و سهمیه بنزین موتورسیکلت‌ها هم ۲۵ لیتر بود. برای سایر وسایل نقلیه نیز تغییری نسبت به ماه‌های قبل، نداشته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید