معرفی صرافی نوبیتکس و نگاهی بر قابلیت‌ها و خدمات این صرافی - افق اقتصادی

معرفی صرافی نوبیتکس و نگاهی بر قابلیت‌ها و خدمات این صرافی - افق اقتصادی
جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 240612 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱ |
14 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

صرافی نوبیتکس به عنوان یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال توانسته است بستری بسیار مناسب و کاربردی را برای خرید و فروش انواع رمز ارزها در داخل ایران فراهم کند.

معرفی صرافی نوبیتکس و نگاهی بر قابلیت‌ها و خدمات این صرافی

معرفی صرافی نوبیتکس
صرافی نوبیتکس به عنوان یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال توانسته است بستری بسیار مناسب و کاربردی را برای خرید و فروش انواع رمز ارزها در داخل ایران فراهم کند. در این مقاله به معرفی این صرافی، نقاط قوت و ضعف آن و همچنین بررسی سطح امنیت آن خواهیم پرداخت.

نوبیتکس اولین و بزرگ‌ترین صرافی ایرانی ارزهای دیجیتال و بستری امن و ساده برای خرید و فروش مستقیم و سریع رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بازار آن‌ها است. صرافی نوبیتکس در سال ١٣٩۶ با هدف رفع نیاز معامله گران ایرانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال شروع به کار کرد. نوبیتکس اولین صرافی ایرانی ارز دیجیتال به شمار می رود. که بدون اغراق باید گفت که این صرافی در حال حاضر برترین پلتفرم ایرانی برای مبادله ارزهای دیجیتال است.
دلیل این برتری نیز پیش از هر چیز، بزرگی بازار نوبیتکس و حجم بالای معاملات آن است. در حال حاضر بیش از شش میلیون کاربر در این صرافی ایرانی به مبادله ارز های دیجیتال خود مشغول می باشند. این مساله باعث شده است تا نوبیتکس از لحاظ نقدشوندگی در وضعیت مطلوبی قرار گرفته باشد.بر اساس آمارهای وب سایت سیمیلار وب  صرافی نوبیتکس بیش از  ۱.۲ میلیون بازدید کننده ماهانه دارد. که نسبت به ماه های گذشته پیشرفت قابل توجهی را به همراه داشته است.
همچنین برای مطالعه بیشتر در خصوص مزایا و امکانات صرافی نوبیتکس میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید و از  اطلاعاتی که در این بخش وجود دارد استفاده کنید.

معرفی و بررسی صرافی نوبیتکس | Nobittex

امنیت صرافی نوبیتکس
صرافی نوبیتکس با دارا بودن بیش از شش میلیون کاربر و بیش از ششصد هزار معامله گر فعال بزرگترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال محسوب می شود. شاید بتوان گفت که اصلی ترین دلیل این اقبال عمومی امنیت فوق العاده بالای این صرافی است. عمده دارایی ها در این صرافی در کیف پول های سرد نگهداری می شوند. این والت ها به طور کامل خارج از شبکه هستند و در معرض خطر حملات سایبری قرار ندارند. در واقع تنها بخش کوچکی از دارایی ها در نوبیتکس درون شبکه معاملاتی و هات والت ها قرار دارند.
تعیین شناسه دوعاملی در صرافی نوبیتکس اجباری می باشد. این لایه امنیتی به منظور مقابله با حملات فیشینگ طراحی شده است. همچنین در این صرافی جهت تاییدیه برداشت از حساب، به کاربران پیام کوتاه ارسال می گردد. علاوه بر این در خصوص برداشت های با حجم بالا نیز ابتدا تماس تصویری با کاربر برقرار می شود.
 

نقاط قوت نوبیتکس
از جمله نقاط قوت صرافی نوبیتکس می توان به این موارد اشاره کرد:

پشتیبانی از بیش از بیست رمز ارز برتر دنیا
حجم معاملات و میزان نقدشوندگی بالا
دریافت کارمزدهای پایین به نسبت رقبا
امکان تعیین حد ضرر و حد سود برای معاملات
برخورداری از فضای آزمایشی مناسب برای تریدرهای تازه کار
سرعت بالای واریز و برداشت
پشتیبانی قوی و بیست و چهار ساعته
برخورداری از اپلیکیشن اختصاصی موبایل
پشتیبانی از کارت های شتاب

کارمزدها
کارمزد دریافتی صرافی نوبیتکس برای کاربران مبتدی ۰.۳۵ درصد است. اما باید گفت که میزان این کارمزد می تواند با توجه به حجم معاملات تا حد بسیار زیادی کاهش یابد. علاوه بر این، معاملات جفت ارز نیز در این صرافی با کارمزدی بسیار کمتر به انجام می رسد. یعنی اگر به طور مثال قصد معامله بیتکوین با تتر را داشته باشید کارمزدی که پرداخت خواهید کرد چیزی در حدود ۰.۱۵ درصد است. نرخ عمومی کارمزدها در نوبیتکس به شرح زیر می باشد:

معامله تا سقف کمتر از ۱۰ میلیون تومان: ۰.۳۵ درصد
معامله بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان: ۰.۳ درصد
معامله بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان: ۰.۲۵ درصد
معامله بیش از ۱۰۰ میلیون تومان: ۰.۲ درصد

همچنین معاملات انجام شده در بازارهای حرفه ای صرافی نوبیتکس نیز صرف نظر از حجم معاملات به صورت ویژه با کارمزد ۰.۱۳ درصد برای میکر و ۰.۱۵ درصد برای تیکر محاسبه می گردد. منظور از بازارهای حرفه ای بازارهایی با مقصد تتر می باشد.
توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین صرافی های ارز دیجیتال عبارت  ” بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان – بورس اکادمیک ” را در گوگل سرچ کنید. تا بتوانید از اطلاعات این قسمت برای انتخاب یک صرافی امن و قابل اعتماد استفاده کنید. و انتخاب بهتری را داشته باشید.

واریز و برداشت ریالی
کارمزد واریز ریال صفر است. کارمزد برداشت ریال بدین صورت محاسبه میشود:

کمتر از ۴۰۰ هزار تومان                >>>    یک درصد میزان برداشت
۴۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون تومان >>>    ۴۰۰۰ تومان
بیشتر از ۵۰ میلیون تومان            >>>     ۴۰۰۰ هزار تومان به ازای هر ۵۰ میلیون

کلام پایانی
سایت بورس آکادمیک یک سایت مرجع برای آموزش و یادگیری مفاهیم مرتبط با بورس و بازار های مالی است. که با مراجعه به این سایت شما میتوانید به منابع مفید و ارزشمندی دسترسی داشته باشید. این سایت به کمک مطالب و دوره های آموزشی کاربردی خود می تواند به بسیاری از سوالات شما در این زمینه  پاسخ دهد. برای شروع کلمه “بورس آکادمیک” را در گوگل سرچ و  وارد لینک اول شوید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید